Lažni oglasi za DeepSeek u Google pretrazi vode do malvera

Vesti, 27.03.2025, 13:00 PM

Lažni oglasi za DeepSeek u Google pretrazi vode do malvera

Sponzorisani rezultati u Google pretrazi mogu dovesti do infekcije malverima i drugih prevara. Najnoviji primer su sponzorisani rezultati pretrage za DeepSeek, popularni model veštačke inteligencije, upozoravaju istraživači Malwarebytesa.

Sajber kriminalci pokušavaju da iskoriste rastuću popularnost DeepSeeka tako što postavljaju klopke u sponzorisane rezultate pretrage.

„Toliko smo se navikli na to da kriminalci zloupotrebljavaju sponzorisane rezultate Google pretrage da savetujemo ljudima da ne klikću na njih“, kažu istraživači iz Malwarebytes Labs.

Oni su primetili nove oglase koji promovišu „Tačnu pretragu za nekoliko sekundi“ i „Inteligentan pretraživač“. Međutim, ovi oglasi vode do deepseek-ai-soft[.]com.

Poređenje sa stvarnim rezultatima pretrage za DeepSeek otkriva razliku koju je lako uočiti. Međutim, bez poređenja, lažni rezultat je teško razlikovati od pravog.

I odredišna stranica izgleda veoma ubedljivo. Napadači su „sigurno uložili mnogo truda u kreiranje lažnog veb sajta sa kojim je oglas povezan“, rekli su istraživači. Na sajtu je link za preuzimanje a kada se klikne na njega, preuzima se trojanac.

Malwarebytes upozorava da Google nije u stanju da kontroliše lažne oglase na svojim platformama, a kriminalci postižu dovoljno profitabilnu stopu uspeha da nastave da plaćaju Googleu i prikazuju svoje rezultate iznad legitimnih brendova u rezultatima pretrage.

Sam Google je mnogo puta zloupotrebljen na ovaj način. U jednom slučaju lažni oglasi za Google Authenticator naveli su korisnike da preuzmu lažnu aplikaciju Authenticator. Hakeri su čak pokušali da zarade na lažnim oglasima za Googlevu oglasnu platformu Google Ads, koju su koristili za postavljanje lažnih oglasa.

Ostali brendovi koji su često zloupotrebljavani u lažnim oglasima su Facebook Amazon, Microsoft, KeePass i drugi.

„Dakle, naš prvi savet je da se ne klikće na sponzorisane rezultate pretrage. Nikada“, kažu istraživači Malwarebytesa. „Drugi savet je da proverite oglašivača tako što ćete kliknuti na tri tačke iza URL-a u rezultatu pretrage i pogledati da li je navedeni oglašivač legitimni vlasnik brenda ili ne.“ Čak i ako izgleda da je oglašivača „verifikovao Google“, to ne znači da ste sigurni jer hakeri često koriste kompromitovane oglasne naloge da bi postavili svoje oglase.


Foto: John Cameron | Unsplash


Prijavite se na našu mailing listu i primajte najnovije vesti (jednom dnevno) putem emaila svakog radnog dana besplatno:

Izdvojeno

Da li su vaše lozinke među najslabijim lozinkama?

Da li su vaše lozinke među najslabijim lozinkama?

Analiza više od 19 milijardi procurelih lozinki otkrila je i dalje prisutnu, široko rasprostranjenu pojavu ponovne upotrebe slabih lozinki. Lozinke,... Dalje

Prevare sa „tajanstvenim kutijama“ kradu podatke sa platnih kartica i novac sa računa kupaca

Prevare sa „tajanstvenim kutijama“ kradu podatke sa platnih kartica i novac sa računa kupaca

Istraživači kompanije Bitdefender upozorili su veoma sofisticirane prevare putem pretplata, za koje sajber kriminalci koriste „neverovatno ube... Dalje

Nalozi trećine korisnika interneta hakovani prošle godine zbog slabe lozinke

Nalozi trećine korisnika interneta hakovani prošle godine zbog slabe lozinke

Bar jedan onlajn nalog više od trećine (36%) ljudi prošle godine je hakovan zbog slabe ili ukradene lozinke, otkrilo je novo istraživanje FIDO al... Dalje

Google: Softverske ranjivosti nultog dana veoma tražene i sve ih je lakše nabaviti, a evo ko ih i zašto koristi

Google: Softverske ranjivosti nultog dana veoma tražene i sve ih je lakše nabaviti, a evo ko ih i zašto koristi

Sajber kriminalci su koristili najmanje 75 bezbednosnih ranjivosti za koje proizvođači softvera nisu znali - takozvane nulte ranjivosti - otkriva iz... Dalje

Microsoft glavna meta fišing napada, Mastercard se vratio na listu najčešće zloupotrebljavanih brendova

Microsoft glavna meta fišing napada, Mastercard se vratio na listu najčešće zloupotrebljavanih brendova

Microsoft je i dalje brend koji se najviše zloupotrebljava u fišing napadima. Ime tehnološkog giganta pojavljuje se u više od trećine (36%) svih ... Dalje