Lekcije koje smo naučili hakovanjem Gawkera

Vesti, 16.12.2010, 01:32 AM

Lekcije koje smo naučili hakovanjem Gawkera

Slučaj hakovanja servera Gawker Media, što je za posledicu imalo curenje poverljivih podataka sa sajtova kao što su Gizmodo, Lifehacker, Kotaku, io9 i drugih, izlaganje javnosti 1,3 miliona korisničkih naloga, 405 Mb izgubljenog izvornog koda, i otkrivanje identiteta onih koji su ostavljali anonimne komentare - osim posledica doneo nam je i lekcije za budućnost.

Gawkeru predstoji dug i neizvestan put povratka poverenja korisnika, koji, u ne malom broju najavljuju brisanje svojih naloga. I sa tehničke strane, Gawkeru predstoji veliki posao detaljne revizije ili ponovne izgradnje sistema od nule kako bi se sprečilo da se ovako nešto u budućnosti ponovi.

Dakle, šta smo naučili iz slučaja Gawker? “Mnogo lekcija, većina njih pokazuje šta ne bi trebalo da činimo,” kaže kolumnista Threatposta, Džeremaja Grosman.

Prvo i pre svega, ne igrajte se sa medvedom. Gawker je sam sebe napravio metom za hakere, izazivajući hakersku zajednicu tvrdnjom da ih je nemoguće hakovati. Ne samo da je njih više, nego oni imaju i dovoljno slobodnog vremena na raspolaganju. Poštujte njihove sposobnosti. Da ne spominjemo da su šanse uvek na strani napadača. Sve što treba da rade napadači je da pronažu malu pukotinu u zidu koja će srušiti celu konstrukciju, kaže Džeremaja.

Sledeće je reakcija na incident - ne pretvarajte se da je sve u redu, ako nije. Strategija koja je ponekad efikasna kada je reč o političkim skandalima, a koja podrazumeva uporno poricanje, kontraproduktivna je u odnosu sa korisnicima. Na taj način samo motivišete protivnike da vam dokazuju da niste u pravu i da vam to dokazuju pred očima javnosti.

Ne koristite iste lozinke za različite internet naloge. Različite i jake lozinke za različite naloge smanjuju rizik na razumnu meru. Ukoliko napadač stekne kontrolu nad vašim Twitter nalogom, vaš Google nalog je i dalje bezbedan. U svetlu najnovijih zbivanja sa hakovanjem sajtova Gawker Media, kompanije Twitter, LinkedIn i Yahoo su pozvale svoje korisnike da promene lozinke.

Veliki broj korisnika (njih 33% prema istraživanju kompanije Sophos) koristi istu lozinku za sve sajtove na kojima imaju registrovane naloge. To znači da ako je vaša lozinka ukradena na jednom sajtu, ona će omogućiti napadaču da pristupi vašim nalozima i na ostalim sajtovima.

Sve postaje još gore od navedenog kada se uzme u obzir činjenica da veliki broj korisnika koristi veoma slabe lozinke koje je lako pogoditi: lozinka “123456” je najčešće korišćena lozinka, pokazuje slučaj Gawker, a za njom slede lozinke “password”, “12345678”, “lifehack” (na sajtu Lifehacker!), “111111”, “gizmodo” (na sajtu Gizmodo!), “internet”, “computer” itd.

Deluje neverovatno i uznemirujuće. Mnogi od nas koriste zaista jadne lozinke, a hakerima nije problem da ih pogode jer znaju koje se lozinke najčešće koriste. Ozloglašeni kompjuterski crv Conficker je čak imao ugrađenu lsitu najčešće korišćenih lozinki koju je koristio kako bi se što efikasnije širio.

Graham Cluley, ekspert kompanije Sophos, smatra da bi veb-sajtovi morali da razmotre mogućnost da se kada korisnik bira lozinku za svoj nalog proverava jačina lozinke koju je korisnik izabrao. Ukoliko se tada ustanovi da je izabrana lozinka reč iz rečnika ili da se iz nekog drugog razloga lako može pretpostaviti, od korisnika se zahteva da kreira novu, kvalitetniju lozinku.


Prijavite se na našu mailing listu i primajte najnovije vesti (jednom dnevno) putem emaila svakog radnog dana besplatno:

Izdvojeno

Da li su vaše lozinke među najslabijim lozinkama?

Da li su vaše lozinke među najslabijim lozinkama?

Analiza više od 19 milijardi procurelih lozinki otkrila je i dalje prisutnu, široko rasprostranjenu pojavu ponovne upotrebe slabih lozinki. Lozinke,... Dalje

Prevare sa „tajanstvenim kutijama“ kradu podatke sa platnih kartica i novac sa računa kupaca

Prevare sa „tajanstvenim kutijama“ kradu podatke sa platnih kartica i novac sa računa kupaca

Istraživači kompanije Bitdefender upozorili su veoma sofisticirane prevare putem pretplata, za koje sajber kriminalci koriste „neverovatno ube... Dalje

Nalozi trećine korisnika interneta hakovani prošle godine zbog slabe lozinke

Nalozi trećine korisnika interneta hakovani prošle godine zbog slabe lozinke

Bar jedan onlajn nalog više od trećine (36%) ljudi prošle godine je hakovan zbog slabe ili ukradene lozinke, otkrilo je novo istraživanje FIDO al... Dalje

Google: Softverske ranjivosti nultog dana veoma tražene i sve ih je lakše nabaviti, a evo ko ih i zašto koristi

Google: Softverske ranjivosti nultog dana veoma tražene i sve ih je lakše nabaviti, a evo ko ih i zašto koristi

Sajber kriminalci su koristili najmanje 75 bezbednosnih ranjivosti za koje proizvođači softvera nisu znali - takozvane nulte ranjivosti - otkriva iz... Dalje

Microsoft glavna meta fišing napada, Mastercard se vratio na listu najčešće zloupotrebljavanih brendova

Microsoft glavna meta fišing napada, Mastercard se vratio na listu najčešće zloupotrebljavanih brendova

Microsoft je i dalje brend koji se najviše zloupotrebljava u fišing napadima. Ime tehnološkog giganta pojavljuje se u više od trećine (36%) svih ... Dalje