Ljudi i lozinke: Rusi najoprezniji, Meksikanci najnemarniji

Vesti, 22.03.2013, 06:31 AM

Ljudi i lozinke: Rusi najoprezniji, Meksikanci najnemarniji

Svaki interent servis koji koristimo zahteva od korisnika lozinku koja treba da zadovolji određene standarde koji garantuju da će ta lozinka biti kakva-takva prepreka eventualnom pokušaju da se neovlašćeno pristupi nalogu. Ono što se smatra jakom lozinkom predstavlja kombinaciju slova, brojeva i simbola. Dosadašnje iskustvo pokazuje da problem nije samo u maštovitosti korisnika kada biraju lozinke, već i u činjenici da treba upamtiti sve te kompleksne lozinke za sve veći broj web servisa koje koristimo.

Rešenje za kojim korisnici interneta najčešće posežu je da istu lozinku koriste za veći broj različitih naloga. Glavni problem sa takvim pristupom je taj što ukoliko ta jedna jedina lozinka na neki način bude ugrožena, sajber kriminalci ili neko kome kriminal nije profesija ali kome namere nisu dobre mogu/može ukrasti sve što se tiče online života žrtve. Pravo rešenje je da ili pokušate da vežbate pamćenje ili da razmislite o korišćenju posebnog softvera koji će čuvati vaše enkripcijom zaštićene lozinke u bazi podataka.

Kaspersky Lab je objavio infografiku pod nazivom “Ljudi i lozinke”, koja je rezultat istraživanja u kome je učestovalo 11000 korisnika Facebook-a iz 33 zemlje. Šta je otkrilo istraživanje?

Lozinke čuvaju vaš digitalni život na isti način na koji ključevi čuvaju vaš stan ili automobil.

Na pitanje koliko lozinki za pristup online nalozima imaju, učesnici ispitivanja su odgovorili na sledeći način: 9 i vise (21%), 5-8 (11%), 2-4 (48%), jednu (19%). Drugim rečima, petina korisnika interneta, dakle svaki peti korisnik, ima jednu, “univerzalnu” lozinku za sve svoje naloge.

Rusi su najoprezniji - samo 12% njih koristi pristup “jedan ključ za sve brave”, odnosno, jednu lozinku za sve svoje naloge, a četvrtina njih poštuje zlatno pravilo “jedan nalog - jedna lozinka”. Najopušteniji kada su lozinke u pitanju su Meksikanci - čak 26% njih koristi jednu lozinku na svim web sajtovima.

Prosečan korisnik internet ima pet naloga, od kojih su tri na sajtovima društvenih mreža, što znači da 67% korisnika koristi jednu lozinku za najmanje dva naloga.

Skoro trećina korisnika (34%) priznaje da koristi jednostavne lozinke, koje je lako pretpostaviti, kao što su datum rođenja (17%), broj telefona (10%), ime (10%), ime kućnog ljubimca (9%), a i dalje se među najomiljenijim nalaze lozinke kao što su “12345”, “password” i druge.

Odgovarajući na pitanje kako čuvaju svoje lozinke, 71% učesnika u istraživanju je izjavilo da ih pamti, 23% zapisuje na papiru, 13% njih kaže da ih čuva na računaru, 12% u mobilnom telefonu, 9% na stikeru na monitoru, a tek 7% koristi već spomenute namenske programe za čuvanje lozinki.


Prijavite se na našu mailing listu i primajte najnovije vesti (jednom dnevno) putem emaila svakog radnog dana besplatno:

Izdvojeno

Ove nedelje stupio na snagu prvi zakon koji zabranjuje slabe lozinke na pametnim uređajima

Ove nedelje stupio na snagu prvi zakon koji zabranjuje slabe lozinke na pametnim uređajima

Nacionalni centar za sajber bezbednost Velike Britanije (NCSC) pozvao je proizvođače pametnih uređaja da se pridržavaju novog zakona koji im zabra... Dalje

Većina ljudi priznaje da se i dalje oslanja na pamćenje i olovku i papir za lozinke

Većina ljudi priznaje da se i dalje oslanja na pamćenje i olovku i papir za lozinke

Istraživanje o lozinkama koje je sprovela kompanija Bitwarden pokazalo je da se većina ljudi i dalje oslanja na pamćenje i olovku i papir kada je r... Dalje

Posle SAD, Avast kažnjen i u EU zbog kršenja zakona o zaštiti podataka korisnika

Posle SAD, Avast kažnjen i u EU zbog kršenja zakona o zaštiti podataka korisnika

Kancelarija za zaštitu ličnih podataka u Češkoj (UOOU) izrekla je kaznu od 15,8 miliona evra kompaniji Avast zbog kršenja Opšte uredbe za zašti... Dalje

Google oglasi za Facebook vode do sajtova prevaranata

Google oglasi za Facebook vode do sajtova prevaranata

Google ima problem sa oglasima u pretrazi, upozorio je programer Džastin Poliačik, a njegove reči potvrdili su i istraživači kompanije Malwarebyt... Dalje

Zloglasna ransomware grupa HelloKitty najavila povratak i novo ime

Zloglasna ransomware grupa HelloKitty najavila povratak i novo ime

Sajber kriminalci iz ransomware grupe ranije poznate kao HelloKitty objavili su da se naziv grupe menja u „HelloGookie“. Oni su objavili n... Dalje