Maliciozni oglasi na sajtovima Weather.com i Wunderground.com ugrozili milione posetilaca

Vesti, 17.08.2015, 16:48 PM

Maliciozni oglasi na sajtovima Weather.com i Wunderground.com ugrozili milione posetilaca

Milioni ljudi koji posećuju web sajtove weather.com, drudgereport.com, wunderground.com i druge popularne web sajtove bili su izloženi sajber napadima koji napadačima omogućavaju da krišom preuzmu kontrolu nad računarima posetilaca sajtova, zahvaljujući malicioznim oglasima koji iskorišćavaju propuste u Adobe Flash i drugim dodacima za browsere.

Malvertajzing (malciozno oglašavanje) je ovog puta izvedeno ubacivanjem malicioznog koda u oglase koje je distribuirala mreža AdSpirit.de, koja isporučuje oglase sajtovima kao što su Drudge, Wunderground i drugi web sajtovi, upozorili su u utorak istraživači iz kompanije Malwarebytes. Kako se ispostavilo, oglasi su koristili bezbednosne propuste u popularnim browserima i dodacima za browsere instalirajući malver na računarima krajnih korisnika. Kriminalci koji su odgovorni za ovu kampanju ranije su izveli sličan napad na Yahooovu oglasnu mrežu, izlažući milione ljudi istom riziku od drive-by download napada.

U petak je kompanija Malwarebytes objavila da je kampanja napada premeštena na drugu oglasnu mrežu koja je povezana sa AOL. Posetioci sajta eBay su bili među onima koji su izloženi malicioznim oglasima distribuiranim preko ove druge mreže.

Malvertajzing je naročito opasna forma napada zato što na ovaj način mogu biti inficirani računari ljudi koji samo surfuju sajtom na kome se nalazi maliciozan oglas. U zavisnosti od exploita, u takvim napadima kompjuter može biti preotet čak i ako posetilac sajta ne klikće na linkove. Neki proizvođači browsera odgovorili su na ovu opasnost implementacijom click-to-play mehanizma koji tek ukoliko korisnik to dozvoli omogućava pookretanje plugina na određenom sajtu. Neki korisnici pribegavaju dodacima koji blokiraju oglase, ali loša strana toga je da se tako lišavaju izdavači od prihoda koji donose reklame.

Kampanja protiv AdSpirit i Yahoo mreže povezana je sa serverima Microsoftovog Azure servisa. Maliciozni oglasi vode do napadačkog koda distribuiranog preko exploit alata Angler, softverskog paketa koji se prodaje na crnom tržištu i koji olakšava sajber kriminalcima napade u kojima se iskorišćavaju bezbednosni propusti u Flashu, Javi i drugom softveru.

Nema indicija da su u ovim napadima iskorišćavani propusti u najnovijim verzijama softvera. To još jednom ukazuje na važnost instaliranja bezbednosnih ažuriranja čim ona postanu dostupna.


Prijavite se na našu mailing listu i primajte najnovije vesti (jednom dnevno) putem emaila svakog radnog dana besplatno:

Izdvojeno

Policija ponovo zatvorila zloglasni hakerski sajt BreachForums

Policija ponovo zatvorila zloglasni hakerski sajt BreachForums

Policija je po drugi put za godinu dana preuzela kontolu nad zloglasnom platformom BreachForums, koja je poznata pre svega po prodaji ukradenih podata... Dalje

Zbog mogućih prevara Apple uklonio stotine hiljada naloga programera i korisničkih naloga iz AppStorea

Zbog mogućih prevara Apple uklonio stotine hiljada naloga programera i korisničkih naloga  iz AppStorea

Apple je objavio da je u periodu između 2020. i 2023. godine blokirao ukupno 7 milijardi dolara potencijalno lažnih transakcija, kao i lažne recenz... Dalje

Android i iOS će vas upozoravati na Bluetooth uređaje za praćenje

Android i iOS će vas upozoravati na Bluetooth uređaje za praćenje

Apple i Google uvode nove funkcije koje će upozoravati korisnike iOS-a i Androida na Bluetooth uređaje za praćenje. „Ovo će pomoći da se ... Dalje

Hakovan Europol, napadači prodaju podatke ukradene tokom napada

Hakovan Europol, napadači prodaju podatke ukradene tokom napada

Poznata hakerska grupa prodaje nešto za šta tvrde da su veoma osetljivi interni podaci koji su ukradeni početkom ovog meseca od Europola. Grupa &bd... Dalje

Dell objavio da su hakeri ukrali podatke 49 miliona kupaca

Dell objavio da su hakeri ukrali podatke 49 miliona kupaca

Dell je upozorio da su hakeri ukrali informacije o oko 49 miliona kupaca. Kompanija je na email adrese kupaca počela da šalje obaveštenja o komprom... Dalje