Mango žrtva hakerskog napada: ukradeni podaci kupaca

Vesti, 16.10.2025, 11:30 AM

Mango žrtva hakerskog napada: ukradeni podaci kupaca

Modni brend Mango obavestio je korisnike o bezbednosnom incidentu izazvanom propustom jedne od marketinških firmi sa kojima kompanija sarađuje. Iako su sistemi kompanije ostali netaknuti, hakeri su uspeli da dođu do ličnih podataka kupaca korišćenih u marketinške svrhe.

U zvaničnom obaveštenju od 14. oktobra, Mango navodi da je odmah po otkrivanju incidenta aktivirao sve bezbednosne protokole i obavestio špansku agenciju za zaštitu podataka i nadležne organe.

“Podaci kojima je pristupano ograničeni su na lične kontakt informacije korišćene u marketinškim kampanjama,” navodi Mango. “Nijedan bankovni podatak, broj kreditne kartice, lična karta/pasoš ili lozinke nisu kompromitovani.”

Konkretno, procureli podaci uključuju imena, zemlje, poštanske brojeve, imejl adrese i brojeve telefona.

Kompanija naglašava da incident nije uticao na poslovanje, ali kupcima savetuje dodatni oprez i da ne odgovaraju na sumnjive poruke ili pozive koji bi mogli biti deo phishing kampanja.

Mango nije imenovao marketinšku firmu koja je napravila propust, niti je otkrio koliko bi kupaca moglo biti pogođeno.

Mango je osnovan 1984. godine, kao „brend mediteranskog stila života“. Kompanija dizajnira, proizvodi i prodaje žensku, mušku i dečiju odeću i modne dodatke. Mango ima oko 2.850 prodavnica širom sveta na preko 120 tržišta i skoro 17.000 zaposlenih.

Stručnjaci za bezbednost pohvalili su Mango zbog brze reakcije i transparentnosti, ali upozoravaju da se napadi ovog tipa često ne završavaju samo inicijalnim curenjem podataka. Iako finansijski podaci nisu ukradeni, napadači mogu da iskoriste imena, imejl adrese i brojeve telefona za phishing ili smishing napade - lažne poruke koje izgledaju kao da dolaze od poznatih brendova.

Iako je Mango prošao bez težih posledica, ovaj slučaj podseća da i najveće kompanije nisu imune na propuste u sistemima partnera. Zato stručnjaci poručuju da bi kompanije trebalo da redovno proveravaju bezbednosne protokole svojih partnera, posebno kada se radi o obradi podataka o kupcima.


Prijavite se na našu mailing listu i primajte najnovije vesti (jednom dnevno) putem emaila svakog radnog dana besplatno:

Izdvojeno

Nova opcija na Google Mapama: zaštita od lažnih ocena i pokušaja ucene

Nova opcija na Google Mapama: zaštita od lažnih ocena i pokušaja ucene

Google je objavio da uvodi novu opciju za prijavljivanje pokušaja ucene putem lažnih negativnih recenzija na Google Mapama. Reč je o situacijama u ... Dalje

Najčešće korišćene lozinke u 2025.

Najčešće korišćene lozinke u 2025.

Novo istraživanje kompanije Comparitech otkriva da ljudi i dalje masovno koriste slabe lozinke poput „123456“, „admin“ i &bdq... Dalje

Hakeri upali u Booking.com i Airbnb naloge, gosti hotela plaćali iste rezervacije dva puta

Hakeri upali u Booking.com i Airbnb naloge, gosti hotela plaćali iste rezervacije dva puta

Istraživači iz kompanije Sekoia.io otkrili su masovnu fišing kampanju koja koristi kompromitovane hotelske naloge za napade na ljude koji su rezerv... Dalje

Hakeri mogu prepravljati poruke i lažirati identitet u Microsoft Teamsu

Hakeri mogu prepravljati poruke i lažirati identitet u Microsoft Teamsu

Istraživači kompanije Check Point otkrili su ozbiljne bezbednosne propuste u Microsoft Teamsu, koji su omogućavali napadačima da se predstave kao ... Dalje

Google redizajnira reCAPTCHA: pametniji filter za botove

Google redizajnira reCAPTCHA: pametniji filter za botove

Google je najavio veliku nadogradnju svog besplatnog servisa reCAPTCHA, koji štiti veb sajtove od spama i zloupotrebe. Novi sistem sada inteligentno ... Dalje