Microsoft je ime koje se najčešće zloupotrebljava u phishing napadima

Vesti, 23.10.2024, 10:00 AM

Microsoft je ime koje se najčešće zloupotrebljava u phishing napadima

Prema novom istraživanju CheckPointa, u trećem kvartalu 2024. Microsoft je bio brend koji se najčešće koristio za lažno predstavljanje u phishing napadima, sa 61% pokušaja phishinga u kojima su zlopotebljavana imena poznatih kompanija. Microsoft je bio na istom mestu na listi koja je deo izveštaja CheckPointa za prethodni kvartal.

Apple je takođe zadržao svoju poziciju drugog najčešće zloupotrebljavanog brenda, koji je korišćen u 12% pokušaja phishinga, a Google, koji je bio četvrti na prethodnoj rang listi, sada je na trećem mestu sa 7%. Na četvrtom mestu je sada Facebook (3%), a za njim slede WhatsApp (1,2%) i Amazon (1,2%).

Alibaba je debitovala u prvih 10 na sedmom mestu (1,1%), a Adobe je ponovo ušao na listu sa osmim mestom (0,8%), i to je prvo pojavljivanje kompanije na ovim listama od drugog kvartala 2022.

Jedan od najsofisticiranijih pokušaja lažnog predstavljanja brenda koje je uočio Check Point je sajt alibabashopvip[.]com, phishing veb sajt na vijetnamskom jeziku koji se predstavlja kao sajt kompanije Alibaba, a koji nudi falsifikovane proizvode.

Tim CheckPointa je takođe primetio pojavu niza veb sajtova u vezi sa WhatsAppom (npr. Whatsapp-io[.]com) koji oponašaju bezbednosni centar Whatsappa i podstiču korisnike da unesu lične podatke, uključujući broj telefona i zemlju ili region, pod izgovorom rešavanja problema sa nalogom.

Sve u svemu, tehnološki sektor je ostao industrija koja se najviše koristi za lažno predstavljanje u phishing napadima, a slede društvene mreže i banke.

Foto: Kaboompics.com | Pexels


Prijavite se na našu mailing listu i primajte najnovije vesti (jednom dnevno) putem emaila svakog radnog dana besplatno:

Izdvojeno

Malver u torentu novog filma Leonarda Dikaprija

Malver u torentu novog filma Leonarda Dikaprija

Istraživači kompanije Bitdefender otkrili su da torent fajl za novi film Leonarda Dikaprija „Jedna bitka za drugom“ (One Battle After An... Dalje

Grok otkriva kućne adrese običnih ljudi i daje savete za uhođenje

Grok otkriva kućne adrese običnih ljudi i daje savete za uhođenje

Grok, AI četbot kompanije xAI Elona Maska, ponovo je pokazao zabrinjavajuće ponašanje, ovog puta tako što je na zahtev korisnika otkrivao kućne a... Dalje

Predator: najopasniji špijunski softver na svetu se instalira preko običnih oglasa

Predator: najopasniji špijunski softver na svetu se instalira preko običnih oglasa

Jedan jedini oglas učitan na sasvim legitimnom sajtu ili u aplikaciji dovoljan je da instalira Intellexin Predator, jedan od najnaprednijih komercija... Dalje

ClickFix napad: lažni ChatGPT Atlas krade lozinke pomoću “copy-paste” trika

ClickFix napad: lažni ChatGPT Atlas krade lozinke pomoću “copy-paste” trika

ClickFix napadi beleže dramatičan rast od čak 517%. Iako naizgled jednostavan “copy-paste” trik, ovaj napad je postao je ozbiljna pretn... Dalje

Ažurirane ekstenzije za Chrome i Edge zarazile 4,3 miliona uređaja

Ažurirane ekstenzije za Chrome i Edge zarazile 4,3 miliona uređaja

Istraživači iz kompanije Koi Security upozoravaju na opsežnu i izuzetno dobro prikrivenu kampanju koja je zarazila uređaje 4,3 miliona korisnika v... Dalje