Microsoft kažnjen sa 20 miliona dolara zbog prikupljanja podataka o deci, korisnicima Xbox naloga

Vesti, 06.06.2023, 08:00 AM

Microsoft kažnjen sa 20 miliona dolara zbog prikupljanja podataka o deci, korisnicima Xbox naloga

Američka Federalna trgovinska komisija (FTC) postigla je nagodbu sa Microsoftom, prema kojoj će kompanija platiti 20 miliona dolara zbog nezakonitog prikupljanja podataka o deci koja su otvorila Xbox naloge. Nagodba takođe uključuje povećanu zaštitu za decu igrače.

FTC je otkrila da, pored ostalih prekršaja, Microsoft nije obavestio roditelje o svojim smernicama za prikupljanje podataka.

FTC je saopštila da je Microsoft prekršio Zakon o zaštiti privatnosti dece na internetu zato što nije dobio saglasnost roditelja i zato što je zadržavao podatke o deci mlađoj od 13 godina duže nego što je potrebno za naloge otvorene pre 2021. godine.

Zakon o zaštiti dece na internetu zahteva da onlajn servisi i veb sajtovi koje koriste deca dobiju saglasnost roditelja i da obaveste roditelje o ličnim podacima koji se prikupljaju o njihovoj deci.

Korisnici Xboxa moraju da otvore nalog da bi koristili određene usluge. Informacije kao što su puno ime, e-mail adresa i datum rođenja prikupljaju se u sklopu procesa registrovanja naloga.

Iako zakon obavezuje na to, Microsoft nije tražio dozvolu od roditelja za prikupljanje ovih podataka.

Od 2015. do 2020. Microsoft je godinama zadržavao podatke sa naloga, čak i kada roditelj nije uspeo da završi proces, navodi se u saopštenju FTC-a.

Kompanija takođe nije obavestila roditelje o svim podacima koje je prikupljala, uključujući sliku profila korisnika, ali ni o tome da se podaci distribuiraju trećim licima.

„Nažalost, nismo ispunili očekivanja kupaca i posvećeni smo poštovanju naredbe da nastavimo da poboljšavamo naše bezbednosne mere“, napisao je Dejv Makarti iz Microsofta. „Verujemo da možemo i treba da uradimo više, i ostaćemo nepokolebljivi u našoj posvećenosti privatnosti i bezbednosti naše zajednice.“

Kao deo nagodbe, Microsoft takođe mora da uvede nove zaštite za decu. To uključuje brisanje svih ličnih podataka nakon dve nedelje ako se ne dobije saglasnost roditelja.

Pre nego stupi na snagu, nagodbu mora da odobri američki savezni sud.

Prošle nedelje, Amazon je pristao da plati 25 miliona dolara zbog kršenja Zakona o zaštiti dece na internetu, nakon što je FTC otkrila da je kompanija godinama čuvala osetljive podatke, uključujući glasovne snimke dece.

Foto: Juan Burgos / Unsplash


Prijavite se na našu mailing listu i primajte najnovije vesti (jednom dnevno) putem emaila svakog radnog dana besplatno:

Izdvojeno

Da li su vaše lozinke među najslabijim lozinkama?

Da li su vaše lozinke među najslabijim lozinkama?

Analiza više od 19 milijardi procurelih lozinki otkrila je i dalje prisutnu, široko rasprostranjenu pojavu ponovne upotrebe slabih lozinki. Lozinke,... Dalje

Prevare sa „tajanstvenim kutijama“ kradu podatke sa platnih kartica i novac sa računa kupaca

Prevare sa „tajanstvenim kutijama“ kradu podatke sa platnih kartica i novac sa računa kupaca

Istraživači kompanije Bitdefender upozorili su veoma sofisticirane prevare putem pretplata, za koje sajber kriminalci koriste „neverovatno ube... Dalje

Nalozi trećine korisnika interneta hakovani prošle godine zbog slabe lozinke

Nalozi trećine korisnika interneta hakovani prošle godine zbog slabe lozinke

Bar jedan onlajn nalog više od trećine (36%) ljudi prošle godine je hakovan zbog slabe ili ukradene lozinke, otkrilo je novo istraživanje FIDO al... Dalje

Google: Softverske ranjivosti nultog dana veoma tražene i sve ih je lakše nabaviti, a evo ko ih i zašto koristi

Google: Softverske ranjivosti nultog dana veoma tražene i sve ih je lakše nabaviti, a evo ko ih i zašto koristi

Sajber kriminalci su koristili najmanje 75 bezbednosnih ranjivosti za koje proizvođači softvera nisu znali - takozvane nulte ranjivosti - otkriva iz... Dalje

Microsoft glavna meta fišing napada, Mastercard se vratio na listu najčešće zloupotrebljavanih brendova

Microsoft glavna meta fišing napada, Mastercard se vratio na listu najčešće zloupotrebljavanih brendova

Microsoft je i dalje brend koji se najviše zloupotrebljava u fišing napadima. Ime tehnološkog giganta pojavljuje se u više od trećine (36%) svih ... Dalje