Microsoft u Edge uvodi novu funkciju koja sakriva zahteve za prikazivanje obaveštenja veb sajtova
Vesti, 11.05.2020, 10:00 AM
Microsoft Edge sada omogućava korisnicima da sakriju zahteve za obaveštenja pregledača koje veb sajtovi obično koriste da bi posetiocima prikazivali svoj sadržaj, a često i za prikazivanje neželjenog sadržaja (spam).
Za one koji nisu upoznati sa izrazom „notifikacije pregledača“, reč je o funkciji koja omogućava veb sajtovima da pitaju posetioce da li žele da primaju obaveštenja o novom sadržaju. U slučaju da korisnik pristane, veb sajtovi mogu da prikazuju sadržaj preko pregledača, čak i kada posetilac nije na veb sajtu ili kada se pregledač ne koristi.
Takozvani dijalozi za pretplatu na obaveštenja su iritantni čak i ako dolaze od legitimnih veb sajtova. Još gore je kada dolaze od mnogobrojnih prevarantskih sajtova koji zloupotrebljavaju ovu funkciju pregledača.
U poslednje vreme uobičajena taktika ovih drugih sajtova je prikazivanje dijaloških prozora za pretplatu na obaveštenja pregledača i tvrdnje da treba „dozvoliti“ notifikacije da biste mogli da pogledate video, preuzmete fajl ili posetite veb sajt.
Nakon što prihvatite pretplatu, ovi prevarantski sajtovi počinju da šalju neželjene reklame za veb sajtove za upoznavanje, ekstenzije pregledača, pornografske veb sajtove, online igre, pa čak i reklame povezane sa malverima.
Microsoft zato u Edge uvodi novu funkciju pod nazivom “Quiet notification requests” koja će sprečiti prikazivanje svih ovih prozora za obaveštenja pregledača.
Ova funkcija je već dostupna u Microsoft Edge Beta 83, i već sada je možete isprobati na sledeći način:
→ Otvorite podešavanja Edgea.
→ Idite na Site permissions > Notifications
→ Omogućite “Quiet notification requests”
Nakon što je ova funkcija omogućena, prilikom posete veb sajtu koji obično prikazuje dijalog za pretplatu na obaveštenja pregledača, pregledač će sakriti zahtev sajta i umesto njega prikazati malu ikonu zvona u adresnoj traci.
Ako korisnik želi da vidi obaveštenje, može da klikne na zvono i otvoriće se dijalog koji mu omogućava da odluči da li želi da dozvoli obaveštenja ili ne.
Ova funkcija je veoma korisna jer ljudi najčešće dobijaju reklame putem obaveštenja veb sajta a obično ne znaju kako ih dobijaju.
Izdvojeno
Google redizajnira reCAPTCHA: pametniji filter za botove
Google je najavio veliku nadogradnju svog besplatnog servisa reCAPTCHA, koji štiti veb sajtove od spama i zloupotrebe. Novi sistem sada inteligentno ... Dalje
Bez zvanične zabrane, Rusija blokira verifikaciju na Telegramu i WhatsAppu
Ruski korisnici sve teže mogu da se registruju na Telegram i WhatsApp, jer su ruski mobilni operateri počeli da blokiraju SMS i kodove za verifikaci... Dalje
WhatsApp uvodi passkey - kraj lozinkama za bekape
WhatsApp je najavio da uvodi novu opciju zaštite razgovora - passkey-šifrovane bekape, koja korisnicima omogućava da šifruju rezervne kopije ćas... Dalje
Proizvođač softvera Pegaz dobio trajnu zabranu za špijuniranje korisnika WhatsApp-a
Američki savezni sud izdao je trajnu zabranu izraelskom proizvođaču špijunskog softvera NSO Group, kojom mu se zabranjuje da koristi svoj ozlogla... Dalje
Google najavio da će Chrome od verzije 154 podrazumevano upozoravati korisnike na HTTP sajtove
Google je najavio da će Chrome od oktobra 2026. godine (verzija 154) podrazumevano tražiti dozvolu korisnika pre nego što se poveže na javne, nebe... Dalje
Pratite nas
Nagrade






Pratite nas preko RSS-a





