Microsoft uvodi prijavljivanje bez lozinke za Microsoft naloge

Vesti, 16.09.2021, 09:30 AM

Microsoft uvodi prijavljivanje bez lozinke za Microsoft naloge

Microsoft proširuje svoju opciju prijavljivanja bez lozinke sa poslovnih korisnika koji koriste Azure Active Directory (AAD) na korisničke Microsoft naloge na računarima sa operativnim sistemima Windows 10 i Windows 11.

Microsoft će u narednim nedeljama postepeno uvoditi podršku za prijavljivanje bez lozinke, omogućavajući korisnicima da se prijavljuju na Microsoft naloge bez upotrebe lozinke.

“Proširujemo ovu istu tehnologiju bez lozinke koju smo imali za komercijalnu upotrebu ranije ove godine na potrošače. Ako imate Microsoft nalog, možete koristiti Authenticator [aplikaciju] i sa nekoliko koraka možete se prijavljivati bez lozinke“, kaže Microsoft. “Dakle, lozinka vam uopšte nije potrebna.”

Kompanija je prvi put omogućila autentifikaciju bez lozinke u martu, kada je Microsoft objavio da se preko 150 miliona korisnika prijavljuje na njihove Azure Active Directory i Microsoft naloge bez upotrebe lozinke.

Microsoft je objavio da korisnicima više nije potrebno da imaju lozinku na svojim nalozima. Umesto toga, mogu da biraju između aplikacije Microsoft Authenticator, Windows Hello, sigurnosnog ključa ili telefonskih ili email verifikacionih kodova za prijavljivanje u Microsoft Edge ili Microsoft 365 aplikacije i usluge.

„Sada možete ukloniti lozinku sa svog Microsoft naloga i prijaviti se pomoću metoda bez lozinke kao što je Windows Hello, mobilna aplikacija Microsoft Authenticator ili verifikacioni kod poslat na vaš telefon ili e-mail“, rekao je Microsoft.

Korisnici često biraju loše lozinke jer ih je lako zapamtiti, a te lozinke olakšavaju hakovanje naloga, jer hakeri često koriste listu često korišćenih lozinki, znajući da ih neki ljudi sigurno koriste. Šta više, hakeri koriste slabe lozinke kao početni vektor u većini napada na poslovne i korisničke naloge. Microsoft otkriva 579 napada lozinkom svake sekunde, i ukupno 18 milijardi incidenata svake godine.

Jedno od nedavnih istraživanja kompanije pokazalo je da 15% ljudi koristi imena svojih ljubimaca kao inspiraciju za lozinku. Druge uobičajene lozinke su prezimena i važni datumi poput rođendana. Jedan od 10 korisnika priznao je da koristi istu lozinku na različitim veb sajtovima, a 40% kaže da su kao lozinku koristili formulu kao što je Jesen2020, koja na kraju postaje zima 2021 ili proleće 2022.

„Ova funkcija će vam pomoći da zaštitite vaš Microsoft nalog od napada kao što je „fišing“, a istovremeno će vam omogućiti još lakši pristup najboljim aplikacijama i uslugama kao što su Microsoft 365, Microsoft Teams, Outlook, OneDrive, Family Safety, Microsoft Edge i još mnogo toga.”

“Skoro 100% naših zaposlenih je bez lozinke. Koristimo Windows Hello i biometriju. Microsoft već ima 200 miliona korisnika bez lozinke među potrošačima i u preduzećima", kaže Microsoft.

Da biste počeli da se prijavljujete na svoj Microsoft nalog bez lozinke, prvo morate da instalirate aplikaciju Microsoft Authenticator i povežete je sa svojim ličnim Microsoft nalogom. Zatim morate da odete na stranicu svog Microsoft naloga, prijavite se i aktivirate opciju „Nalog bez lozinke“ koju možete naći u Napredne bezbednosne opcije > Dodatne bezbednosne opcije. Poslednji koraci zahtevaju da sledite uputstva na ekranu i odobrite obaveštenje koje prikazuje aplikacija Authenticator.

Više detalja o prijavljivanju bez lozinke dostupno je na Microsoftovom veb sajtu podrške.

„Rešenja za prijavljivanje bez lozinke, kao što su Windows Hello, aplikacija Microsoft Authenticator, SMS ili e-mail kodovi i fizički sigurnosni ključevi omogućavaju sigurniji i udobniji način prijavljivanja“, kaže Microsoft. „I dok se lozinke mogu pogoditi ili ukrasti, samo vi možete potvrditi identitet pomoću otiska prsta ili dati pravi odgovor na svom mobilnom telefonu u pravo vreme.“

Za neke retke izuzetke i dalje će biti potrebne lozinke, kao što su Office 2010, Xbox 360 konzole i Windows 8.1 ili stariji računari.


Prijavite se na našu mailing listu i primajte najnovije vesti (jednom dnevno) putem emaila svakog radnog dana besplatno:

Izdvojeno

Google oglasi za Facebook vode do sajtova prevaranata

Google oglasi za Facebook vode do sajtova prevaranata

Google ima problem sa oglasima u pretrazi, upozorio je programer Džastin Poliačik, a njegove reči potvrdili su i istraživači kompanije Malwarebyt... Dalje

Zloglasna ransomware grupa HelloKitty najavila povratak i novo ime

Zloglasna ransomware grupa HelloKitty najavila povratak i novo ime

Sajber kriminalci iz ransomware grupe ranije poznate kao HelloKitty objavili su da se naziv grupe menja u „HelloGookie“. Oni su objavili n... Dalje

Piramidalna šema prevare na Telegramu

Piramidalna šema prevare na Telegramu

Istraživači kompanije Kasperski upozorili su na prevarante koji koriste sofisticiranu taktiku da ukradu Toncoine (TON) od korisnika Telegrama širom... Dalje

Od početka godine ransomware grupa Akira napala 250 organizacija od kojih je pokušala da naplati 42 miliona dolara

Od početka godine ransomware grupa Akira napala 250 organizacija od kojih je pokušala da naplati 42 miliona dolara

Da posao sa ransomwareom cveta pokazuju i podaci o ransomware grupi Akira koja je za manje od godinu dana rada iznudila milione od na stotine pogođen... Dalje

Microsoft je i dalje brend koji se najviše zloupotrebljava u phishing napadima

Microsoft je i dalje brend koji se najviše zloupotrebljava u phishing napadima

Prema podacima kompanije Check Point, Microsoft je brend koji se najviše zloupotrebljavao, u čak 38% svih phishing napada u prvom kvartalu 2024. Ovo... Dalje