Milioni korisnika interneta izloženi riziku od lažnih captcha stranica i infekcije malverom Lumma

Vesti, 18.12.2024, 11:00 AM

Milioni korisnika interneta izloženi riziku od lažnih captcha stranica i infekcije malverom Lumma

Istraživači Guardio Labsa i Infobloxa otkrili su kampanju velikih razmera koja distribuira malver Lumma preko lažnih captcha stranica. Napadači iskorišćavaju slabosti u ekosistemu digitalnog oglašavanja zbog kojih su hiljade ljudi izložene krađi lozinki i finansijskim gubicima.

Kampanja se oslanja na platformu Monetag za širenje lažnih captcha stranica. Korisnici se susreću sa ovim stranicama dok pretražuju veb sajtove legitimnog izgleda, gde se od njih traži da verifikuju svoj identitet rešavanjem captcha izazova. Međutim, proces instalira malver koji krade osetljive podatke kao što su podaci za prijavljivanje na naloge na društvenim mrežama, informacije o bankovnim računima i fajlovi.

Kampanja ima širok doseg - preko milion prikaza oglasa dnevno, sa saobraćajem koji se usmerava preko više od 3000 veb sajtova.

Mehanizam isporuke malvera uključuje preusmeravanja i maskirani kod koji distribuira lažne captcha stranice preko oglasnih mreža.

Napadači koriste servise kao što je BeMob za praćenje oglasa kako bi prikrili svoje namere.

Guardio Labs kaže da infrastruktura oglasnih mreža omogućava ovakve kampanje. Ovakve kampanje su uspešne zbog fragmentirane odgovornosti. Oglasne mreže, usluge praćenja, izdavači i provajderi hostinga igraju ulogu, ali često izbegavaju odgovornost. Napadači iskorištavaju to tako što nakon odobrenja zamenjuju benigne oglase zlonamernim.

„Ova captcha kampanja je samo jedan primer koji razotkriva mračniju stranu internet oglasnog ekosistema“, upozorio je Guardio Labs. „Dok je oglašavanje kamen temeljac modernog interneta, isti ekosistem se sada suočava sa značajnim sukobom interesa - stvarajući bezbednosni jaz koji korisnike ostavlja ranjivim.“

Nakon obelodanjivanja, Monetag i BeMob su preduzeli mere, i uklonili više od 200 naloga povezanih sa kampanjom. Međutim, istraživači naglašavaju potrebu za proaktivnim merama, kao što su kontinuirano moderiranje sadržaja i stroža validacija naloga, kako bi se sprečila zloupotreba.


Prijavite se na našu mailing listu i primajte najnovije vesti (jednom dnevno) putem emaila svakog radnog dana besplatno:

Izdvojeno

Da li su vaše lozinke među najslabijim lozinkama?

Da li su vaše lozinke među najslabijim lozinkama?

Analiza više od 19 milijardi procurelih lozinki otkrila je i dalje prisutnu, široko rasprostranjenu pojavu ponovne upotrebe slabih lozinki. Lozinke,... Dalje

Prevare sa „tajanstvenim kutijama“ kradu podatke sa platnih kartica i novac sa računa kupaca

Prevare sa „tajanstvenim kutijama“ kradu podatke sa platnih kartica i novac sa računa kupaca

Istraživači kompanije Bitdefender upozorili su veoma sofisticirane prevare putem pretplata, za koje sajber kriminalci koriste „neverovatno ube... Dalje

Nalozi trećine korisnika interneta hakovani prošle godine zbog slabe lozinke

Nalozi trećine korisnika interneta hakovani prošle godine zbog slabe lozinke

Bar jedan onlajn nalog više od trećine (36%) ljudi prošle godine je hakovan zbog slabe ili ukradene lozinke, otkrilo je novo istraživanje FIDO al... Dalje

Google: Softverske ranjivosti nultog dana veoma tražene i sve ih je lakše nabaviti, a evo ko ih i zašto koristi

Google: Softverske ranjivosti nultog dana veoma tražene i sve ih je lakše nabaviti, a evo ko ih i zašto koristi

Sajber kriminalci su koristili najmanje 75 bezbednosnih ranjivosti za koje proizvođači softvera nisu znali - takozvane nulte ranjivosti - otkriva iz... Dalje

Microsoft glavna meta fišing napada, Mastercard se vratio na listu najčešće zloupotrebljavanih brendova

Microsoft glavna meta fišing napada, Mastercard se vratio na listu najčešće zloupotrebljavanih brendova

Microsoft je i dalje brend koji se najviše zloupotrebljava u fišing napadima. Ime tehnološkog giganta pojavljuje se u više od trećine (36%) svih ... Dalje