Mozilla naljutila korisnike instalirajući bez pitanja dodatak zbog reklame

Vesti, 18.12.2017, 01:00 AM

Mozilla naljutila korisnike instalirajući bez pitanja dodatak zbog reklame

Mozilla je naljutila korisnike kada je prošle nedelje instalirala promotivni dodatak za poslednju epizodu treće sezone serije Gospodin Robot koja je trebalo da se emituje u sredu 13. decembra. Zadatak dodatka nazvanog Looking Glass je bio reklamiranje finala treće sezone serije, ali je ovaj pokušaj reklamiranja na kraju propao.

Korisnici nisu bili ni malo oduševljeni time što je Mozilla instalirala pomenuti dodatak u browser, bez njihove dozvole.

Oni koji nisu bili besni, bili su zbunjeni, jer je dodatak imao ime i opis iz koga se bez guglanja nije lako moglo zaključiti o čemu je reč.

Pokušavajući da opravdaju svoj potez sa dodatkom, iz Mozille su objasnili da se serija Gospodin Robot bavi temom privatnosti i bezbednosti a da je jedan od vodećih deset principa misije koju ima Mozilla bezbednost i privatnost pojedinca na internetu koja ne može biti tretirana kao opcionalna.

Nije jasno šta je tačno dodatak radio, jer ga je većina korisnika odmah onemogućila i uklonila iz Firefoxa. Iz izvornog koda dostupnog na GitHubu, može se zaključiti da je dodatak trebalo da otvori tri URL-a:

  • "https://www.red-wheelbarrow.com/forkids/*",
  • "https://www.whatismybrowser.com/detect/*",
  • "https://red-wheelbarrow-stage.apps.nbcuni.com/forkids/activitysheet/"

Mozilla je instalirala ovaj dodatak preko Firefox Studies, funkcije browsera koja Mozilli omogućava eksperimente u browserima korisnika. Ta funkcija je uključena po defaultu za sve nove instalacije Firefoxa.

Kornici koji ne žele da Mozilla eksperimentiše na ovakav način i isporučuje im reklame treba da onemoguće funkciju Studies u podešavanjima browsera.

Niko ne može da krivi Mozillu zbog toga što prikazuje reklame u svom browseru - na kraju krajeva, ništa nije besplatno. Ali trebalo bi da to radi jasnije i bolje. Ovako je Mozilla naljutila mnogo korisnika, od kojih većina verovatno nikada nije gledala Gospodina Robota i koja zato nije shvatila da je dodatak reklama, već je verovatnije da su mnogi pomislili da su inficirani malverom.


Prijavite se na našu mailing listu i primajte najnovije vesti (jednom dnevno) putem emaila svakog radnog dana besplatno:

Izdvojeno

Microsoft je i dalje brend koji se najviše zloupotrebljava u phishing napadima

Microsoft je i dalje brend koji se najviše zloupotrebljava u phishing napadima

Prema podacima kompanije Check Point, Microsoft je brend koji se najviše zloupotrebljavao, u čak 38% svih phishing napada u prvom kvartalu 2024. Ovo... Dalje

Farmakokriminal na internetu: Facebook, X i Instagram preplavljeni oglasima za kopije poznatih lekova

Farmakokriminal na internetu: Facebook, X i Instagram preplavljeni oglasima za kopije poznatih lekova

Hiljade lažnih onlajn apoteka koje prodaju kopije lekova širom sveta, uključujući i kopije popularnog Ozempica, leka za lečenje dijabetesa tipa ... Dalje

Rusija i Ukrajina na vrhu prvog svetskog indeksa sajber kriminala

Rusija i Ukrajina na vrhu prvog svetskog indeksa sajber kriminala

Časopis PLOS ONE objavio je 10. aprila naučni rad pod nazivom „Mapiranje globalne geografije sajber kriminala sa svetskim indeksom sajber krim... Dalje

Prevare sa lažnim glasovnim porukama u porastu: LastPass objavio detalje o jednom takvom napadu na kompaniju

Prevare sa lažnim glasovnim porukama u porastu: LastPass objavio detalje o jednom takvom napadu na kompaniju

LastPass je objavio da su prevaranti pokušali da prevare jednog od zaposlenih u kompaniji koristeći lažnu glasovnu poruku izvršnog direktora Last... Dalje

Istraživanje otkriva da većina ljudi ima između 3 i 10 onlajn naloga, ali stvaran broj bi mogao biti i mnogo veći

Istraživanje otkriva da većina ljudi ima između 3 i 10 onlajn naloga, ali stvaran broj bi mogao biti i mnogo veći

Hteli to ili ne, onlajn nalozi su sada sastavni deo naših života. Broj naloga na mreži koje neko ima direktno je propcionalan šansi da postane žr... Dalje