Mozilla objavila 'do-not-track' vodič za programere i oglašivače
Vesti, 12.09.2011, 08:36 AM
Mozilla je objavila uputstvo za oglašivače, izdavače i programmere nastojeći da ih ohrabri na primenjivanje DNT (do-not-track) tehnologije koja je implementirana u Firefox-u, kako bi ih bliže upoznala sa načinom funkcionisanja ove tehnologije i prednostima koje njena primena ima za internet korisnike.
Mozilla je započela impelementaciju ove tehnologije počev od verzije browser-a Firefox 4, a isto je učinila i kompanija Microsoft ugrađujući ovu funkciju u svoj browser Internet Explorer 9 ranije ove godine.
Iz kompanije Mozilla kažu da ovim žele da zaustave praksu oglašivača da prate aktivnosti internet korisnika. Predstavnici kompanije kažu da je primećen porast broja internet korisnika koji uključuju ovu funkciju. Podaci kompanijskog tima koji se bavi statistikom pokazuju da ovog trenutka oko 5% korisnika Firefox-a ima uključenu DNT funkciju i da svakoga dana taj procenat beleži rast od 0,1%.
“Do not track” funkcija se uključuje u meniju Options --> Privacy --> “Tell web sites I do not want to be tracked”. Kada je uključena ova opcija, Firefox šalje signal u HTTP zaglavlju koji obaveštava sajt da korisnik ima uključenu opciju “Do not track”. Ovo nema isto značenje za sve sajtove, ali u većini slučajeva to znači da sajt neće ostavljati kolačiće (cookie), neće prikupljati podatke korisnika ili neće prosleđivati podatke korisnika oglašivačima ili drugim zainteresovanim stranama.
Prema podacima Mozilla-e više od 450 miliona korisnika u svetu koristi browser ove kompanije. U kompaniji se nadaju da će objavljeno uputstvo inspirisati programere da implementiraju DNT funkciju.
Izdvojeno
Google oglasi za Facebook vode do sajtova prevaranata
Google ima problem sa oglasima u pretrazi, upozorio je programer Džastin Poliačik, a njegove reči potvrdili su i istraživači kompanije Malwarebyt... Dalje
Zloglasna ransomware grupa HelloKitty najavila povratak i novo ime
Sajber kriminalci iz ransomware grupe ranije poznate kao HelloKitty objavili su da se naziv grupe menja u „HelloGookie“. Oni su objavili n... Dalje
Piramidalna šema prevare na Telegramu
Istraživači kompanije Kasperski upozorili su na prevarante koji koriste sofisticiranu taktiku da ukradu Toncoine (TON) od korisnika Telegrama širom... Dalje
Od početka godine ransomware grupa Akira napala 250 organizacija od kojih je pokušala da naplati 42 miliona dolara
Da posao sa ransomwareom cveta pokazuju i podaci o ransomware grupi Akira koja je za manje od godinu dana rada iznudila milione od na stotine pogođen... Dalje
Microsoft je i dalje brend koji se najviše zloupotrebljava u phishing napadima
Prema podacima kompanije Check Point, Microsoft je brend koji se najviše zloupotrebljavao, u čak 38% svih phishing napada u prvom kvartalu 2024. Ovo... Dalje
Pratite nas
Nagrade