Mozilla objavila 'do-not-track' vodič za programere i oglašivače
Vesti, 12.09.2011, 08:36 AM
Mozilla je objavila uputstvo za oglašivače, izdavače i programmere nastojeći da ih ohrabri na primenjivanje DNT (do-not-track) tehnologije koja je implementirana u Firefox-u, kako bi ih bliže upoznala sa načinom funkcionisanja ove tehnologije i prednostima koje njena primena ima za internet korisnike.
Mozilla je započela impelementaciju ove tehnologije počev od verzije browser-a Firefox 4, a isto je učinila i kompanija Microsoft ugrađujući ovu funkciju u svoj browser Internet Explorer 9 ranije ove godine.
Iz kompanije Mozilla kažu da ovim žele da zaustave praksu oglašivača da prate aktivnosti internet korisnika. Predstavnici kompanije kažu da je primećen porast broja internet korisnika koji uključuju ovu funkciju. Podaci kompanijskog tima koji se bavi statistikom pokazuju da ovog trenutka oko 5% korisnika Firefox-a ima uključenu DNT funkciju i da svakoga dana taj procenat beleži rast od 0,1%.
“Do not track” funkcija se uključuje u meniju Options --> Privacy --> “Tell web sites I do not want to be tracked”. Kada je uključena ova opcija, Firefox šalje signal u HTTP zaglavlju koji obaveštava sajt da korisnik ima uključenu opciju “Do not track”. Ovo nema isto značenje za sve sajtove, ali u većini slučajeva to znači da sajt neće ostavljati kolačiće (cookie), neće prikupljati podatke korisnika ili neće prosleđivati podatke korisnika oglašivačima ili drugim zainteresovanim stranama.
Prema podacima Mozilla-e više od 450 miliona korisnika u svetu koristi browser ove kompanije. U kompaniji se nadaju da će objavljeno uputstvo inspirisati programere da implementiraju DNT funkciju.

Izdvojeno
Najnovija WhatsApp prevara: video poziv, panika i krađa novca
ESET je objavio upozorenje o WhatsApp prevari u kojoj prevaranti koriste funkciju deljenja ekrana da bi ukrali novac i osetljive podatke korisnika. Ov... Dalje
Nova opcija na Google Mapama: zaštita od lažnih ocena i pokušaja ucene
Google je objavio da uvodi novu opciju za prijavljivanje pokušaja ucene putem lažnih negativnih recenzija na Google Mapama. Reč je o situacijama u ... Dalje
Najčešće korišćene lozinke u 2025.
Novo istraživanje kompanije Comparitech otkriva da ljudi i dalje masovno koriste slabe lozinke poput „123456“, „admin“ i &bdq... Dalje
Hakeri upali u Booking.com i Airbnb naloge, gosti hotela plaćali iste rezervacije dva puta
Istraživači iz kompanije Sekoia.io otkrili su masovnu fišing kampanju koja koristi kompromitovane hotelske naloge za napade na ljude koji su rezerv... Dalje
Hakeri mogu prepravljati poruke i lažirati identitet u Microsoft Teamsu
Istraživači kompanije Check Point otkrili su ozbiljne bezbednosne propuste u Microsoft Teamsu, koji su omogućavali napadačima da se predstave kao ... Dalje
Pratite nas
Nagrade






Pratite nas preko RSS-a





