Muzika i filmovi na internetu – besplatno je ponekad najskuplje

Vesti, 15.09.2010, 03:38 AM

Muzika i filmovi na internetu – besplatno je ponekad najskuplje

Oni koji na internetu tragaju za besplatnom muzikom ili besplatnim filmovima, koristeći pri tom ključne reči “free music” i “free movies”, možda i ne slute da ono što se nudi kao besplatno može imati visoku cenu.

Kako tvrde istraživači proizvođača antivirusnog softvera McAfee, korišćenje reči “free” u pretrazi povećava vaše šanse da završite svoju potragu na nekom malicioznom sajtu. Ovo se odnosi ne samo na filmove i muziku na internetu koju korisnici žele besplatno da preuzmu, već i na druge proizvode koji imaju predznak besplatno, kao što su, primera radi, melodije za mobilne telefone. Traganje za besplatnim melodijama za mobilne telefone povećava rizik od pojave malicioznih sajtova u rezultatima pretrage za 300%, čak i ako se umesto engleske reči “free” koriste reči istog značenja na drugim jezicima.

Slično je i sa pretraživanjem muzike na internetu. Korišćenje ključne reči “mp3” u pretrazi već nosi izvestan rizik, ali ako tome dodate i reč “besplatan” rizik dodatno raste. Čak i ako tragate za muzikom koju želite da platite, rezultati pretrage vas još uvek upućuju na piratske sajtove.

Koristeći rastuću popularnost pregleda video sadržaja na internetu i preuzimanja muzike sa interneta, sajber-kriminalci su poslednjih godina svoje napade prilagodili ovom trendu, pa za svoje napade koriste opasne web sajtove, maliciozne reklame i alatke za pregled video sadržaja.

Iz kompanije takođe upozoravaju na maliciozno oglašavanje ("malvertising"), gde se oglasi koriste za distribuciju malicioznih programa ili iskorišćavanje ranjivosti u korisnikovom browser-u, što obično dovodi do infekcije računara. Tako je nedavno na popularnom tabloidnom sajtu perezhilton.com otkriven "malvertising" koji je preusmeravao posetioce ka domenu na kom se nalazio štetan softver.

“Korisnici posećuju fan sajtove, preuzimaju filmove i čitaju vesti o poznatima, ali najčešće nisu svesni rizika,” kaže Paula Greve, direktor za istraživanja internet bezbednosti u kompaniji McAfee. “Oni mogu da pristupe “besplatnom” sadržaju brzo i lako, ali to ima svoju cenu. Korisnici moraju biti svesni rizika i obazrivi prema novim potencijalnim opasnostima (na internetu).”

Preporuka korisnicima koji preuzimaju video, muzičke i druge sadržaje sa interneta da izbegavaju korišćenje reči "free"/"besplatno" u pretrazi i da ne klikću na reklamne banere na nepoznatim sajtovima na koje su dospeli prateći rezultate pretrage. "Koristite zdrav razum," kažu iz kompanije McAfee. "Nemojte kliktati na linkove na forumima ili fan stranama. Imajte na umu da što je popularnija tema, film ili umetnik, to su rizičniji i rezultati pretrage."


Prijavite se na našu mailing listu i primajte najnovije vesti (jednom dnevno) putem emaila svakog radnog dana besplatno:

Izdvojeno

Da li su vaše lozinke među najslabijim lozinkama?

Da li su vaše lozinke među najslabijim lozinkama?

Analiza više od 19 milijardi procurelih lozinki otkrila je i dalje prisutnu, široko rasprostranjenu pojavu ponovne upotrebe slabih lozinki. Lozinke,... Dalje

Prevare sa „tajanstvenim kutijama“ kradu podatke sa platnih kartica i novac sa računa kupaca

Prevare sa „tajanstvenim kutijama“ kradu podatke sa platnih kartica i novac sa računa kupaca

Istraživači kompanije Bitdefender upozorili su veoma sofisticirane prevare putem pretplata, za koje sajber kriminalci koriste „neverovatno ube... Dalje

Nalozi trećine korisnika interneta hakovani prošle godine zbog slabe lozinke

Nalozi trećine korisnika interneta hakovani prošle godine zbog slabe lozinke

Bar jedan onlajn nalog više od trećine (36%) ljudi prošle godine je hakovan zbog slabe ili ukradene lozinke, otkrilo je novo istraživanje FIDO al... Dalje

Google: Softverske ranjivosti nultog dana veoma tražene i sve ih je lakše nabaviti, a evo ko ih i zašto koristi

Google: Softverske ranjivosti nultog dana veoma tražene i sve ih je lakše nabaviti, a evo ko ih i zašto koristi

Sajber kriminalci su koristili najmanje 75 bezbednosnih ranjivosti za koje proizvođači softvera nisu znali - takozvane nulte ranjivosti - otkriva iz... Dalje

Microsoft glavna meta fišing napada, Mastercard se vratio na listu najčešće zloupotrebljavanih brendova

Microsoft glavna meta fišing napada, Mastercard se vratio na listu najčešće zloupotrebljavanih brendova

Microsoft je i dalje brend koji se najviše zloupotrebljava u fišing napadima. Ime tehnološkog giganta pojavljuje se u više od trećine (36%) svih ... Dalje