Muzika i filmovi na internetu – besplatno je ponekad najskuplje
Vesti, 15.09.2010, 03:38 AM

Oni koji na internetu tragaju za besplatnom muzikom ili besplatnim filmovima, koristeći pri tom ključne reči “free music” i “free movies”, možda i ne slute da ono što se nudi kao besplatno može imati visoku cenu.
Kako tvrde istraživači proizvođača antivirusnog softvera McAfee, korišćenje reči “free” u pretrazi povećava vaše šanse da završite svoju potragu na nekom malicioznom sajtu. Ovo se odnosi ne samo na filmove i muziku na internetu koju korisnici žele besplatno da preuzmu, već i na druge proizvode koji imaju predznak besplatno, kao što su, primera radi, melodije za mobilne telefone. Traganje za besplatnim melodijama za mobilne telefone povećava rizik od pojave malicioznih sajtova u rezultatima pretrage za 300%, čak i ako se umesto engleske reči “free” koriste reči istog značenja na drugim jezicima.
Slično je i sa pretraživanjem muzike na internetu. Korišćenje ključne reči “mp3” u pretrazi već nosi izvestan rizik, ali ako tome dodate i reč “besplatan” rizik dodatno raste. Čak i ako tragate za muzikom koju želite da platite, rezultati pretrage vas još uvek upućuju na piratske sajtove.
Koristeći rastuću popularnost pregleda video sadržaja na internetu i preuzimanja muzike sa interneta, sajber-kriminalci su poslednjih godina svoje napade prilagodili ovom trendu, pa za svoje napade koriste opasne web sajtove, maliciozne reklame i alatke za pregled video sadržaja.
Iz kompanije takođe upozoravaju na maliciozno oglašavanje ("malvertising"), gde se oglasi koriste za distribuciju malicioznih programa ili iskorišćavanje ranjivosti u korisnikovom browser-u, što obično dovodi do infekcije računara. Tako je nedavno na popularnom tabloidnom sajtu perezhilton.com otkriven "malvertising" koji je preusmeravao posetioce ka domenu na kom se nalazio štetan softver.
“Korisnici posećuju fan sajtove, preuzimaju filmove i čitaju vesti o poznatima, ali najčešće nisu svesni rizika,” kaže Paula Greve, direktor za istraživanja internet bezbednosti u kompaniji McAfee. “Oni mogu da pristupe “besplatnom” sadržaju brzo i lako, ali to ima svoju cenu. Korisnici moraju biti svesni rizika i obazrivi prema novim potencijalnim opasnostima (na internetu).”
Preporuka korisnicima koji preuzimaju video, muzičke i druge sadržaje sa interneta da izbegavaju korišćenje reči "free"/"besplatno" u pretrazi i da ne klikću na reklamne banere na nepoznatim sajtovima na koje su dospeli prateći rezultate pretrage. "Koristite zdrav razum," kažu iz kompanije McAfee. "Nemojte kliktati na linkove na forumima ili fan stranama. Imajte na umu da što je popularnija tema, film ili umetnik, to su rizičniji i rezultati pretrage."

Izdvojeno
Bivši menadžer za bezbednost optužuje WhatsApp: „Nismo imali ni osnovnu kontrolu nad korisničkim podacima“

Bivši šef bezbednosti WhatsApp-a, Ataula Bejg, podneo je tužbu protiv Mete i niza visokih rukovodilaca u kompaniji, optužujući ih za odmazdu nak... Dalje
Hakovani Gucci, Balenciaga i Alexander McQueen, ukradeni podaci kupaca

Poznata hakerska grupa ShinyHunters navodno je hakovala francuski konglomerat Kering, u čijem su vlasništvu brendovi Gucci, Balenciaga i Alexander M... Dalje
Hakeri manipulišu Google pretragom: malveri sakriveni u lažnim verzijama aplikacija Signal, WhatsApp i Chrome

Istraživači iz FortiGuard Labs-a otkrili su novu kampanju u kojoj sajber kriminalci manipulišu rezultatima pretrage da bi prevarili korisnike da pr... Dalje
Sajber kriminalci imaju novi alat za krađu Microsoft 365 i Google naloga

Istraživači iz Okta Threat Intelligence otkrili su novu platformu za onlajn prevare pod nazivom VoidProxy. U izveštaju objavljenom 11. septembra, i... Dalje
Apple upozorio korisnike na nove napade špijunskog softvera

Apple je upozorio korisnike da su njihovi uređaji meta nove serije napada špijunskog softvera. Apple je ove godine do sada poslao najmanje četiri s... Dalje
Pratite nas
Nagrade