Muzika i filmovi na internetu – besplatno je ponekad najskuplje

Vesti, 15.09.2010, 03:38 AM

Muzika i filmovi na internetu – besplatno je ponekad najskuplje

Oni koji na internetu tragaju za besplatnom muzikom ili besplatnim filmovima, koristeći pri tom ključne reči “free music” i “free movies”, možda i ne slute da ono što se nudi kao besplatno može imati visoku cenu.

Kako tvrde istraživači proizvođača antivirusnog softvera McAfee, korišćenje reči “free” u pretrazi povećava vaše šanse da završite svoju potragu na nekom malicioznom sajtu. Ovo se odnosi ne samo na filmove i muziku na internetu koju korisnici žele besplatno da preuzmu, već i na druge proizvode koji imaju predznak besplatno, kao što su, primera radi, melodije za mobilne telefone. Traganje za besplatnim melodijama za mobilne telefone povećava rizik od pojave malicioznih sajtova u rezultatima pretrage za 300%, čak i ako se umesto engleske reči “free” koriste reči istog značenja na drugim jezicima.

Slično je i sa pretraživanjem muzike na internetu. Korišćenje ključne reči “mp3” u pretrazi već nosi izvestan rizik, ali ako tome dodate i reč “besplatan” rizik dodatno raste. Čak i ako tragate za muzikom koju želite da platite, rezultati pretrage vas još uvek upućuju na piratske sajtove.

Koristeći rastuću popularnost pregleda video sadržaja na internetu i preuzimanja muzike sa interneta, sajber-kriminalci su poslednjih godina svoje napade prilagodili ovom trendu, pa za svoje napade koriste opasne web sajtove, maliciozne reklame i alatke za pregled video sadržaja.

Iz kompanije takođe upozoravaju na maliciozno oglašavanje ("malvertising"), gde se oglasi koriste za distribuciju malicioznih programa ili iskorišćavanje ranjivosti u korisnikovom browser-u, što obično dovodi do infekcije računara. Tako je nedavno na popularnom tabloidnom sajtu perezhilton.com otkriven "malvertising" koji je preusmeravao posetioce ka domenu na kom se nalazio štetan softver.

“Korisnici posećuju fan sajtove, preuzimaju filmove i čitaju vesti o poznatima, ali najčešće nisu svesni rizika,” kaže Paula Greve, direktor za istraživanja internet bezbednosti u kompaniji McAfee. “Oni mogu da pristupe “besplatnom” sadržaju brzo i lako, ali to ima svoju cenu. Korisnici moraju biti svesni rizika i obazrivi prema novim potencijalnim opasnostima (na internetu).”

Preporuka korisnicima koji preuzimaju video, muzičke i druge sadržaje sa interneta da izbegavaju korišćenje reči "free"/"besplatno" u pretrazi i da ne klikću na reklamne banere na nepoznatim sajtovima na koje su dospeli prateći rezultate pretrage. "Koristite zdrav razum," kažu iz kompanije McAfee. "Nemojte kliktati na linkove na forumima ili fan stranama. Imajte na umu da što je popularnija tema, film ili umetnik, to su rizičniji i rezultati pretrage."


Prijavite se na našu mailing listu i primajte najnovije vesti (jednom dnevno) putem emaila svakog radnog dana besplatno:

Izdvojeno

Piratske kopije Battlefield 6 pune malvera

Piratske kopije Battlefield 6 pune malvera

Istraživači iz Bitdefender Labs-a upozorili su na novu kampanju koja cilja gejmere koji su u potrazi za „besplatnim“ ili hakovanim verzi... Dalje

Novi ClickFix napadi: lažni porno sajtovi iz oglasa šire malvere

Novi ClickFix napadi: lažni porno sajtovi iz oglasa šire malvere

Istraživači iz kompanije Acronis upozoravaju na novu kampanju koja kombinuje ClickFix trikove i lažne porno sajtove kako bi prevarila korisnike da ... Dalje

Novi ClickFix trik: lažno Windows ažuriranje navodi korisnike da instaliraju malver

Novi ClickFix trik: lažno Windows ažuriranje navodi korisnike da instaliraju malver

Istraživač Danijel B. iz britanskog NHS-a, otkrio je kampanju koja je počela pre oko mesec dana na domenu groupewadesecurity[.]com. Kada žrtva otv... Dalje

Matrix Push C2: lažne notifikacije veb pregledača vode do malvera

Matrix Push C2: lažne notifikacije veb pregledača vode do malvera

Istraživači iz BlackFrog-a otkrili su novu komandno-kontrolnu infrastrukturu nazvanu Matrix Push C2, koja koristi legitimnu funkciju web pregledača... Dalje

WhatsApp propust otkrio 3,5 milijardi brojeva korisnika širom sveta

WhatsApp propust otkrio 3,5 milijardi brojeva korisnika širom sveta

WhatsApp ima još jedan problem sa privatnošću - ovog puta zbog dizajna aplikacije. Kada je tim istraživača sa Univerziteta u Beču testirao funk... Dalje