Neuspela kampanja Trojanca Džastina Bibera

Vesti, 04.04.2011, 11:16 AM

Neuspela kampanja Trojanca Džastina Bibera

Stručnjaci za kompjuterske viruse upozorili su internet korisnike na novi virus koji pokušava da prevari Windows korisnike da pregledaju video snimak tinejdžerske zvezde Džastina Bibera. Međutim, izgleda da virus ima poteškoće da pronađe potencijalne žrtve.

Reč je ustvari o Trojancu, nazvanom Trojan.Bieber.FraudPack, otkrivenom u petak, koji se izgleda širi preko malicioznih atačmenata koji navodno sadrže snimak nastupa Džastina Bibera koji uživo peva svoj hit “Never Let You Go.” Otvaranjem atačmenta instalira se Trojanac koji je povezan sa lažnim antivirusom, bot mrežom i instalacijom adware softvera (vidi u Rečniku: adware). Međutim, eksperti za kompjutersku bezbednost kažu da je, iako su do sada uočili veliki broj spam poruka sa ovakvim atačmentima, primećen veoma mali broj zaraženih računara.

“Čudno je,” kaže Miko Hiponen iz kompanije F-Secure. “Izgleda da niko ne želi da gleda taj video tako da mamac ustvari ne funkcioniše.”

Grejam Kluli, iz kompanije Sophos potvrđuje ovu neslavnu statistiku virusa, čiji je svedok:

“Ljudi radije biraju da pritisnu “delete” dugme kada im se ovaj virus pojavi u inbox-u. Ako se organizovana kriminalna grupa nada da će napraviti bot mrežu ili se nada krađi podataka, onda stvari ne idu kako očekuju.”

Nije novina da autori virusa koriste slavne ličnosti kako bi namamili korisnike da otvore štetne atačmente iz email-ova. Jedan od najslavnijih prethodnika ovog Trojanca koji koristi ime Džastina Bibera je virus iz 2001. godine koji se širio preko email-ova obećavajući internet korisnicima fotografije teniske zvezde i modela Ane Kurnjikove. Holandski programer, Jan De Vit koji je priznao odgovornost za ovaj virus bio je optužen za širenje virusa u kompjuterskoj mreži sa namerom da prouzrokuje štetu. On je za ovo delo kažnjen sa 150 sati društveno korisnog rada.

Stručnjaci sada razmatraju razloge zbog kojih “Biberov virus” nije naišao na tako dobar prijem kao što je to bio slučaj u sličnim kampanjama. Postoji teorija da neuspeh ove kampanje odražava smenu generacija: poklonici email komunikacije su sve stariji, a Biberovi fanovi su mladi, uzrasta između 9 i 3 godina, i oni uglavnom komuniciraju preko društvenih mreža i SMS poruka.

”Oni koji bi ustvari bili zainteresovani da vide Bibera na delu ne koriste email-ove,” Kaže Kostin Raiu, glavni istraživač virusa u Kaspersky Laboratoriji. Umesto toga, email-ovi sa virusom dospevaju do roditelja Biberovih fanova. Biber je doživeo vrtoglavi uspeh tokom poslednje dve godine, i on je jedna od slavnih ličnosti o kojoj se najviše priča na društvenim mrežama, više čak i od Lejdi Gage ili vlasnika WikiLeaks-a Džulijana Asanža.

Po pravilu, korišćenje popularnih ličnosti za širenje kompjuterskih virusa je siguran ulog, kaže Raiu, koji predviđa da će kriminalna grupa koja stoji iza ove kampanje vrlo brzo promeniti svoju taktiku kada shvate da ova sa Biberom ne funkcioniše.

S obzirom da izbor slavnog imena nema bilo kakve veze sa samim virusom, za očekivati je da uskoro vidimo isti zlonamerni kod kako koristi neko drugo slavno ime.


Prijavite se na našu mailing listu i primajte najnovije vesti (jednom dnevno) putem emaila svakog radnog dana besplatno:

Izdvojeno

Korisnici iPhonea mete napada upitima za resetovanje lozinke

Korisnici iPhonea mete napada upitima za resetovanje lozinke

Sofisticirana phishing kampanja koja cilja korisnike iPhonea poslednjih meseci ukazala je na slabost u Appleovom mehanizmu za resetovanje lozinke. Pre... Dalje

Mobi Banka upozorava na pokušaje prevare na društvenim mrežama

Mobi Banka upozorava na pokušaje prevare na društvenim mrežama

Mobi Banka je upozorila korisnike da su se na društvenim mrežama pojavili lažni profili koji koriste ime i logo Mobi Banke i pozivaju korisnike da,... Dalje

Googleova AI pretraga preporučuje korisnicima opasne sajtove i prevare

Googleova AI pretraga preporučuje korisnicima opasne sajtove i prevare

Ranije ovog meseca, Google je počeo da uvodi novu funkciju pod nazivom Google Search Generative Experience (SGE) u rezultate pretrage, koja pruža br... Dalje

Lažne ponude popularnog leka Ozempic preplavile internet, stručnjaci upozoravaju na fišing prevare

Lažne ponude popularnog leka Ozempic preplavile internet, stručnjaci upozoravaju na fišing prevare

Stručnjaci kompanije Kaspersky upozorili su na alarmantan trend pojave fišing stranica koje se predstavljaju kao sajtovi legitimnih prodavaca koji n... Dalje

Uvedene sankcije protiv tri berze kriptovaluta zbog pomoći Rusiji

Uvedene sankcije protiv tri berze kriptovaluta zbog pomoći Rusiji

Kancelarija za kontrolu strane imovine američkog Ministarstva finansija (OFAC) sankcionisala je tri berze kriptovaluta zbog nuđenja usluga koje se k... Dalje