Niko nije bezbedan – i generalni sekretar Interpola žrtva sajber-kriminala

Vesti, 22.09.2010, 00:04 AM

Niko nije bezbedan – i generalni sekretar Interpola žrtva sajber-kriminala

Sajber-kriminal je ilegalni biznis koji godišnje donosi onima koji se njime bave 105 milijardi dolara - zaključak je prve međunarodne konferencije koja je prošle nedelje, u petak, okupila 300 najviših policijskih zvaničnika iz 56 država koji su se bavili gorućom pretnjom koju ternutno u svetu predstavlja ovaj vid kriminala.

Da niko nije siguran, govori i priznanje Ronalda K. Nobla, generalnog sekretara Interpola, da je i njegov identitet bio ukraden i kasnije iskorišćen za kreiranje dva Facebook profila.

Jedan od tih profila je iskorišćen za dobijanje podataka o beguncima za kojima Interpol traga zbog presuda za ozbiljna krivična dela, uključujući silovanje i ubistvo.

“S obzirom na anonimnost sajber-prostora, sajber-kriminal može biti jedna od najopasnijih kriminalnih aktivnosti sa kojima ćemo se suočiti,” rekao je Nobl na otvaranju konferencije u sredu. “Sajber-napadima i teroristi mogu zadati težak udarac nacionalnoj infrastrukturi. Zamislite samo kako bi dramatične bile posledice takvog napada, recimo, na neku zemlju, njen energetski ili finansijski sistem. Može se reći da smo do sada imali sreće što teroristi nisu, bar ne uspešno ili bar mi za to ne znamo, pokretali sajber-napade,” dodao je Nobl.

Sve ovo deluje opipljivije kada se ima u vidu najnoviji izveštaj kompanije Symantec koji se bavio različitim oblicima sajber-kriminala, počev od prevara sa spam email-ovima do zloupotrebe ukradenih podataka kreditnih kartica.

Skoro dve trećine svih punoletnih korisnika interneta u svetu je na neki način bilo žrtva sajber-kriminala. Najviše oštećenih je u Kini, čak 83% internet korisnika ove zemlje, a za njima slede Indija i Brazil sa 76% i SAD sa 73% korisnika interneta.

Istraživanjem je obuhvaćeno 7000 korisnika interneta, od kojih 80% ispitanika veruje da počinioci krivičnih dela nikad neće biti uhvaćeni i kažnjeni. Nešto manje od polovine ispitanih, upravo iz ovih razloga, uopšte i ne prijavljuje slučaj policiji.

“Ne radi se više samo o klincima koji iz svojih soba šalju zlonamerne email-ove. Reč je o organizovanom kriminalu,” kaže Stejsi Vu, direktor u kompaniji Symantec-a. “Sajber-kriminalac je stvaran koliko i bilo koji lopov ili razbojnik na ulici, samo što ga ne možete videti,” kaže Vu.


Prijavite se na našu mailing listu i primajte najnovije vesti (jednom dnevno) putem emaila svakog radnog dana besplatno:

Izdvojeno

Da li su vaše lozinke među najslabijim lozinkama?

Da li su vaše lozinke među najslabijim lozinkama?

Analiza više od 19 milijardi procurelih lozinki otkrila je i dalje prisutnu, široko rasprostranjenu pojavu ponovne upotrebe slabih lozinki. Lozinke,... Dalje

Prevare sa „tajanstvenim kutijama“ kradu podatke sa platnih kartica i novac sa računa kupaca

Prevare sa „tajanstvenim kutijama“ kradu podatke sa platnih kartica i novac sa računa kupaca

Istraživači kompanije Bitdefender upozorili su veoma sofisticirane prevare putem pretplata, za koje sajber kriminalci koriste „neverovatno ube... Dalje

Nalozi trećine korisnika interneta hakovani prošle godine zbog slabe lozinke

Nalozi trećine korisnika interneta hakovani prošle godine zbog slabe lozinke

Bar jedan onlajn nalog više od trećine (36%) ljudi prošle godine je hakovan zbog slabe ili ukradene lozinke, otkrilo je novo istraživanje FIDO al... Dalje

Google: Softverske ranjivosti nultog dana veoma tražene i sve ih je lakše nabaviti, a evo ko ih i zašto koristi

Google: Softverske ranjivosti nultog dana veoma tražene i sve ih je lakše nabaviti, a evo ko ih i zašto koristi

Sajber kriminalci su koristili najmanje 75 bezbednosnih ranjivosti za koje proizvođači softvera nisu znali - takozvane nulte ranjivosti - otkriva iz... Dalje

Microsoft glavna meta fišing napada, Mastercard se vratio na listu najčešće zloupotrebljavanih brendova

Microsoft glavna meta fišing napada, Mastercard se vratio na listu najčešće zloupotrebljavanih brendova

Microsoft je i dalje brend koji se najviše zloupotrebljava u fišing napadima. Ime tehnološkog giganta pojavljuje se u više od trećine (36%) svih ... Dalje