Norveška apeluje da se u celoj Evropi Meti trajno zabrani prikupljanje podataka korisnika
Vesti, 05.10.2023, 12:30 PM
Norveška agencija za zaštitu podataka, Datatilsynet, apelovala je na Evropski odbor za zaštitu podataka (EDPB) da trajno zabrani prikupljanje podataka kompanije Meta u reklamne svrhe u celoj Evropi.
Zabranom, koja ističe 3. novembra, Meti je zabranjeno da prikuplja korisničke podatke za ciljano oglašavanje na svojim vodećim platformama, Facebooku i Instagramu.
Ovaj potez usledio je pošto je Sud pravde Evropske unije (CJEU) utvrdio da Meta prikuplja zaštićene podatke - kao što su rasna i etnička pripadnost, seksualna orijentacija, verska uverenja i još mnogo toga - za potrebe oglašavanja.
Uprkos Metinoj tvrdnji da su korisnici pristali na ovo prikupljanje podataka kada su prihvatili uslove i odredbe prilikom registracije, CJEU je odbacio ovakav stav.
„Smatramo da naša privremena zabrana mora biti trajna“, rekao je Datatilsynet u saopštenju. „Verujemo da se Opšta uredba o zaštiti podataka (GDPR) mora dosledno tumačiti u celoj EU/EEA, i tražimo da se zabrana proširi na ostatak Evrope.“
Meta smatra da odluka norveškog Datatilsyneta nema pravnu osnovu i da je žalba Datatilsyneta upućena EDPB-u neopravdana.
Portparol Mete je rekao da su „iznenađeni“ postupcima norveških vlasti i napomenuo da se Meta „već obavezala da će preći na pravnu osnovu saglasnosti za oglašavanje u EU/EEA“.
Pozadina ove drame koja se odvija je jedinstvena pozicija Norveške u Evropi. Iako nije članica Evropske unije, deo je evropskog jedinstvenog tržišta, što Norvešku primorava da se pridržava presude CJEU i usklađuje se sa evropskim standardima.
Foto: Julio Lopez / Pexels
Izdvojeno
Najnovija WhatsApp prevara: video poziv, panika i krađa novca
ESET je objavio upozorenje o WhatsApp prevari u kojoj prevaranti koriste funkciju deljenja ekrana da bi ukrali novac i osetljive podatke korisnika. Ov... Dalje
Nova opcija na Google Mapama: zaštita od lažnih ocena i pokušaja ucene
Google je objavio da uvodi novu opciju za prijavljivanje pokušaja ucene putem lažnih negativnih recenzija na Google Mapama. Reč je o situacijama u ... Dalje
Najčešće korišćene lozinke u 2025.
Novo istraživanje kompanije Comparitech otkriva da ljudi i dalje masovno koriste slabe lozinke poput „123456“, „admin“ i &bdq... Dalje
Hakeri upali u Booking.com i Airbnb naloge, gosti hotela plaćali iste rezervacije dva puta
Istraživači iz kompanije Sekoia.io otkrili su masovnu fišing kampanju koja koristi kompromitovane hotelske naloge za napade na ljude koji su rezerv... Dalje
Hakeri mogu prepravljati poruke i lažirati identitet u Microsoft Teamsu
Istraživači kompanije Check Point otkrili su ozbiljne bezbednosne propuste u Microsoft Teamsu, koji su omogućavali napadačima da se predstave kao ... Dalje
Pratite nas
Nagrade






Pratite nas preko RSS-a





