Nova vrsta phishing napada koristi kartice (tab) u browser-ima
Vesti, 26.05.2010, 00:12 AM
Nova vrsta phishing napada koristi pretraživanje u tab-ovima browser-a i omogućava napadaču da koristi script pokrenut u jednom tab-u kako bi potpuno promenio sadržaj u drugom tab-u. Napad, kojeg je demonstirao Aza Raskin iz Mozilla-e, može biti korišćen za ciljane napade na korisnike određenih banaka, Webmail servisa ili kompanija koje rade sa kreditnim karticama.
Novi oblik phishing napada se oslanja na posetu korisnika sajtu na kome se nalazi štetan script a kojeg kontroliše napadač. Kada korisnik poseti sajt, napadačev kod otkriva koji su drugi tab-ovi koji su otvoreni u korisnikovom browser-u i proverava koji od njih korisnik nije posetio izvesno vreme. JavaScript kod potom menja favicon tog tab-a i sadržaj strane koja potom izgleda onako kako napadač odabere.
A New Type of Phishing Attack from Aza Raskin on Vimeo.
U Raskinovom primeru koji je uključio i njegov sajt, kod menja stranu u Gmail login stranu. Međutim, napadač lako može odabrati da izvede napad koristeći pri tom login stranu ''Bank of America'' ili drugog sajta koji će omogućiti pristup veoma vrednim identifikacionim podacima za logovanje.
„Kada se vrati na lažni Gmail tab, korisnik će videti standardnu Gmail login stranu, i pretpostavljajući da je odjavljen, pružiće svoje identifikacione podatke potrebne za logovanje. Napad hvata žrtvu na uočene nepromenljive tab-ove,“ piše Raskin na svom blogu.
Raskin pretpostavlja da tehnika može biti korišćena u brojnim različitim scenarijima napada, uključujući i kombinaciju sa drugim taktikama kao što je prekopavanje po keširanim CSS fajlovima kako bi bili targetirani klijenti određenog servisa ili finansijske institucije.

„Na primer, možete otkriti da li je posetilac korisnik Facebook-a, klijent Citibank, korisnik Twitter-a, itd., i zatim zameniti stranicu odgovarajućim login ekranom i favicon-om na zahtev,“ kaže Raskin. „Još gore, postoje različiti metodi da saznate da li je korisnik trenutno ulogovan na servis. Ove metode idu od izbor tajminga napada na momenat učitavanja slika, do uočavanja gde dolazi do greške prilikom učitavanja HTML web strane u script tag-u. Onda kada znate na koji je servis korisnik trenutno ulogovan, napad postaje još efikasniji.“
Preuzeto sa
Izdvojeno
Nomani prevara: lažni oglasi na mrežama obećavaju brzu zaradu
Lažna investiciona prevara poznata kao Nomani zabeležila je rast od 62%, pokazali su novi podaci kompanije ESET, dok su se kampanje za distribuciju ... Dalje
Pornhub upozorio korisnike na ucene nakon curenja podataka
Pornhub je upozorio korisnike da bi mogli biti direktno kontaktirani od strane sajber kriminalaca nakon nedavnog bezbednosnog incidenta koji je pogodi... Dalje
Lažna PayPal obaveštenja navode korisnike da pozivaju prevarante
Sajber kriminalci pronašli su način da zloupotrebe PayPal-ov sistem za naplatu pretplata kako bi slali mejlove koji izgledaju kao da dolaze direktno... Dalje
Nova prevara: hakeri u vašem WhatsApp nalogu
Istraživači kompanije Gen Digital upozoravaju na novu prevaru u kojoj korisnici sami, nesvesno, dele svoje WhatsApp naloge sa hakerima, verujući da... Dalje
Budući AI modeli donose nove sajber rizike, upozorava OpenAI
OpenAI upozorava da bi buduće generacije velikih jezičkih modela mogle značajno da utiču na sajber bezbednost, povećavajući i napadačke i odbra... Dalje
Pratite nas
Nagrade






Pratite nas preko RSS-a





