Oglasi za kriptovalute na Instagramu, YouTubeu i Twitteru su predatorski: društvene mreže pomažu obmanjivanje ljudi
Vesti, 12.06.2023, 09:30 AM

Evropska organizacija za zaštitu potrošača (BEUC) optužila je Instagram, YouTube, TikTok i Twitter da na svojim platformama dozvoljavaju oglase za kriptovalute koji, u suštini, obmanjuju potrošače da investiraju u promenljive digitalne valute, čime se stvara uverenje da je kupovina kriptovaluta dobra investicija.
BEUC je podnela žalbu Evropskoj komisiji i drugim nadležnim institucijama EU u vezi ovakvog obmanjivanja korisnika društvenih mreža.
„Ovo predstavlja nepoštenu komercijalnu praksu, jer izlaže potrošače ozbiljnoj šteti, odnosno gubitku značajne količine novca“, navodi se u saopštenju BEUC-a.
BEUC kaže da prema Direktivi EU o nepoštenoj komercijalnoj praksi, platforme društvenih medija moraju da pokažu određeni nivo brige kako bi osigurale da njihovi korisnici ne budu oštećeni od strane drugih, uključujući influensere.
Žalba se poklopila sa objavljivanjem izveštaja o ovoj temi pod naslovom „Hajp ili šteta? Velika kripto prevara društvenih mreža“, koji govori o talasu „finfluensera“ na društvenim mrežama. Reč je o influenserima koji reklamiraju finansijske investicije ili finansijske proizvode i koji potrošačima često obećavaju veliku i brzu dobit.
U Evropi, TikTok je zabranio sav sadržaj vezan za kriptovalute, ali je reklamiranje investicija u kriptovalute i dalje prisutno na platformi.
U izveštaju se ističe da neki od „finfluensera“ imaju desetine hiljada pratilaca.
„Neki [potrošači] kupuju ovu sredstva sa nerealnim očekivanjima rasta cena, ne shvatajući visoke rizike koji su uključeni u to“, rekla je Verena Ros, predsedavajuća Evropske agencije za hartije od vrednosti i tržišta u izveštaju.
Tako je otac „finfluensera“, milijarder Ilon Mask, završio na sudu zbog svojih viralnih promocija kriptovalute Dogecoin na Twitteru pre i nakon što je kupio Twitter. Investitori optužuju Maska da je učestvovao u „Kripto piramidalnoj šemi“.
BEUC traži od Evropske mreže za saradnju u zaštiti potrošača (CPC) da zahteva od onlajn platformi da primene strožije politike oglašavanja za kriptovalute i preduzmu mere da spreče influensere da obmanjuju potrošače.
Prošlog meseca, Evropska unija je usvojila prvi sveobuhvatni set pravila na svetu za kriptovalute, nazvan Regulativa tržišta kripto imovine (MiCa).
Pozivajući se na MiCa, direktorka BEUC-a Monik Gojens istakla je da se novi zakon ne primenjuje na društvene mreže koje reklamiraju prodaju kriptovaluta.
„Zbog toga se obraćamo nadležnima zaduženim za zaštitu potrošača kako bismo osigurali da Instagram, YouTube, TikTok i Twitter ispunjavaju svoju obavezu zaštite potrošača od kripto prevara i lažnih obećanja“, rekla je Gojens.
Devet grupa za zastupanje potrošača EU, iz Danske, Francuske, Grčke, Italije, Litvanije, Portugalije, Slovačke i Španije, takođe je potpisalo žalbu BEUC.

Izdvojeno
Microsoft uvodi podršku za pristupne ključeve u Windows 11

Microsoft uvodi podršku za pristupne ključeve (passkeys) u operativnom sistemu Windows 11 kao deo velikog ažuriranja operativnog sistema. Ova funkc... Dalje
Prevaranti na internetu koriste stare metode ali su ubedljiviji nego ikad pre

Prema podacima kompanije Norton, prevare su najznačajnija pretnja naših digitalnih života, i trenutno su dostigle najviši nivo u istoriji. Telemet... Dalje
Signal dobija novu bezbednosnu funkciju koja će nam biti potrebna u budućnosti
.jpg)
Mnogi ljudi sada shvataju prednosti end-to-end enkripcije (E2E) poruka koje šalju i primaju. Kako raste popularnost šifrovane komunikacije, kompanij... Dalje
Hakeri koji su hakovali kockarnice u Las Vegasu, napali i druge kompanije

Hakeri koji su poslednjih nedelja napali poznate kockarnice u vlasništvu kompanija MGM Resorts International i Caesars Entertainment, takođe su hako... Dalje
Microsoft greškom otkrio 38TB podataka, ali kompanija tvrdi da podaci korisnika nisu ugroženi
.jpg)
Microsoft je preko javnog GitHub repozitorijuma nenamerno otkrio ogromnu količinu osetljivih internih informacija koje datiraju pre više od tri godi... Dalje
Pratite nas
Nagrade