Opasna (nagradna) igra Mastercard Srbija: Ne objavljujte fotografije svojih Mastercard kartica
Vesti, 16.05.2017, 20:00 PM
Sajber kriminalci ne moraju da smišljaju kako da hakuju web sajtove ili izvode sofisticirane napade sa malverima da bi se domogli podataka o platnim karticama. Dovoljno je da posete Facebook stranicu Mastercard Srbija i tamo možda mogu dobiti potrebne informacije bez mnogo muke.
Osnivač i urednik web sajta E-sigurnost Jovan Šikanja upozorio je na opasan bezbednosni propust marketinga Mastercard Srbija koji je 10. maja na Facebook stranici Mastercard Srbija pozvao korisnike da učestvuju na nagradnom konkursu pod nazivom "Mastercard® - UVEK UZ VAS”. Organizator konkursa je agencija "McCann" sa sedištem u Beogradu.
"30 slatkih paketa - čokolada po izboru organizatora nagradnog konkursa" nisu dovoljan razlog da zagorčate sebi život, ako ste ovaj poziv shvatili kao poziv da fotografišete svoju Mastercard karticu zajedno sa ostatkom sadržaja svoje torbe. A upravo to se može dogoditi ako fotografišete svoju karticu, i suprotno svim pravilima dobre bezbednosne prakse, takvu fotografiju objavite na stranici koju prati više od 15 miliona korisnika.
Istina, nije sasvim jasno da li organizator nagradnog konkursa poziva korisnike koji imaju Mastercard ili Maestro kartice da fotografišu i kartice ili samo sadržaj svoje torbe, mada na slici u postu o nagradnom konkursu se jasno vidi kartica, pored olovke, češlja, naočara i drugih sitnica. Slika sugeriše da bi kartica trebalo da bude fotografisana, i to tako da se jasno vidi. Pojedini korisnici u komentarima ispod ove objave su to tako i shvatili i objavili fotografije na kojima se jasno vide podaci o njihovim karticima. To dokazuje slika na kojoj je naša redakcija sakrila ime i prezime korisnice Mastercard kartice, i na kojoj je jasno vidljiv broj kartice koga smo takođe sakrili.
Ovo je samo primer nepromišljeno objavljene kartice u ovoj nagradnoj igri.
"Iz prva sam pomislio da je u pitanju klasična phishing stranica a onda sam doživeo šok kada sam video da je pokretač nagradne igre zvanična Mastercard stranica", kaže Jovan Šikanja. "Kartice nikada ne mogu biti sredstvo za igru a korisnike treba edukovati na koji način treba sigurno da ih koriste. Ovakvi potezi nažalost su veliki korak unazad i u pepeo pretvaraju sav trud i sredstva uložene u edukaciju korisnika o bezbednom ponašanju."
Pravilima i uslovima učešća na nagradnom konkursu, organizator je naglasio da prihvatanjem pravila konkursa učesnici prihvataju da njihovi lični podaci koje su objavili na svom Facebook nalogu budu vidljivi organizatoru/klijentu, svim učesnicima konkursa i svim licima kojima je na bilo koji način dostupan sadržaj Facebook stranice.
Ipak, šta će se dogoditi ako ti lični podaci, među kojima su i podaci sa kartica koji su na fotografijama nekih korisnika jasno vidljivi, budu zloupotrebljeni?
"Organizator/klijent izjavljuje da saopšteni lični podaci učesnika neće biti stavljeni na raspolaganje trećim licima, niti će se na drugi način koristiti osim za potrebe dodele nagrada na konkursu, te u skladu sa ovim pravilima konkursa, kao i u skladu sa zakonom", stoji u pravilima i uslovima konkursa.
Samim pozivom korisnicima Mastercard kartica da objave fotografije sadržaja svojih torbi, organizator je doveo u pitanje svoju garanciju da podaci učesnika neće biti stavljeni na raspolaganje trećim licima, kao i da neće biti korišćeni ni na koji drugi način osim za potrebe konkursa.
Korisnici društvenih mreža, čini se, ne shvataju rizik od krađe identiteta koji donosi deljenje svega sa svima.
Čak i ako pretpostavimo da podaci koji su ugroženi na ovaj način nisu dovoljni za prevaru i krađu, imajte na umu - mnogo ličnih podatka koje smo sami objavili nalazi se ovde i onde na internetu, kao što su datumi rođenja, adrese i drugi. To je dovoljno prevarantima da pronađu i skope kockice koje nedostaju.
Podsetićemo vas da na mnogim sajtovima za plaćanje nije potrebno unositi CVV broj (trocifreni broj na poleđini kartice). Baš zbog te činjenice, fotografije koji su objavili pojedini korisnici koji su se odazvali pozivu Mastercarda lako mogu biti zloupotrebljene.
"Ovo dobro pokazuje na koji način marketing može da pravi negativnu konverziju, pošto će svu štetu zbog zloupotreba ovih kartica, koje su se verujem već dogodije, snositi sam Mastercard", zaključuje Šikanja.
Izdvojeno
Tramp pomilovao poznatog sajber kriminalca Rosa Ulbrihta, vlasnika čuvenog sajta Silk Road
Američki predsednik Donald Tramp održao je reč i pomilovao poznatog sajber kriminalca Rosa Ulbrihta, koji je ranije osuđen na doživotni zatvor. P... Dalje
Malveri Redline, Vidar i Raccoon Stealer samo prošle godine ukrali milijardu lozinki
Prema izveštaju Specops Softwarea, samo prošle godine malveri su ukrali više od milijardu lozinki uprkos tome što 230 miliona ukradenih lozinki is... Dalje
Ruski hakeri koriste WhatsApp za napade na diplomate
Microsoftovi stručnjaci za bezbednost otkrili su novu kampanju fišinga hakera koje podržava ruska država a koja je usmerena protiv visokih diploma... Dalje
Hakeri koriste slike i generativnu veštačku inteligenciju za širenje malvera putem mejlova
Sajber kriminalci primenjuju nove tehnike kojima zaobilaze skenere elektronske pošte, kao što je ugrađivanje malvera u slike ili korišćenje GenA... Dalje
Većina zaposlenih koristi besplatne verzije AI alata kojima nedostaju odgovarajuće bezbednosne kontrole
Skoro polovina osetljivih podataka koji zaposleni unose u AI alate kao što je ChatGPT uključuje osetljive informacije o klijentima, pokazalo je novo... Dalje
Pratite nas
Nagrade