Opasni kradljivac lozinki otkriven u naslovima YouTube videa

Vesti, 15.03.2022, 11:30 AM

Opasni kradljivac lozinki otkriven u naslovima YouTube videa

Malveri se često kriju u aplikacijama koje izgledaju potpuno legitimno i bezbedno. Preuzmete aplikaciju za dvofaktorsku autentifikaciju ili aplikaciju koja izgleda kao da je napravljena da očisti viruse sa vašeg telefona a sledeće što saznajete je da je haker iz neke daleke zemlje prebacio novac sa vašeg računa na svoj račun. Međutim, malveri se mogu sakriti bilo gde, ne samo u prodavnicama aplikacija. Verovatno ih ne očekujete u naslovima YouTube videa. Baš tamo je pronađen jedan malver - u naslovima videa za koje se tvrdi da nude hakove i varalice (cheats) za igre.

Na ovo su upozorili korejski stručnjaci za bezbednost iz firme Asec. Malver na koji su upozorili je nazvan RedLine a ako se nađe na vašem uređaju, on će probati da ukrade sve važne informacije koje pronađe na njemu.

Asec je otkrio linkove za preuzimanje RedLinea u naslovu za YouTube video koji je nudio hakove za igru „Valorant“. Za sajber kriminalce nije neki problem da se “ušunjaju” na Googleovu platformu.

Frustrirani igrač koji želi a ne uspeva da napreduje u igri kao što je „Valorant“, može da naiđe na video koji promoviše program za varanje sa linkom u naslovu. Link ga odvodi do fajla „Cheat installer.exe“. Igrač ga preuzima misleći da će moći da ga ubaci u igru, ali ono što je zapravo uradio je da je otvorio vrata RedLineu ka svojim privatnim informacijama.

Ovaj malver može da ukrade lozinke, brojeve kreditnih kartica, informacije sačuvane za formulare za automatsko popunjavanje, obeleživače i kolačiće. RedLine takođe može da isprazni i kriptonovčanike, a ciljani novčanici su Armory, AtomicWallet, BitcoinCore, Bytecoin, DashCore, Electrum, Ethereum i Jaxx.

Istraživači su otkrili i da RedLine koristi Discord za slanje informacija sistemu za komandu i kontrolu malvera.

Iako isporuka malvera pomoću YouTube mamaca nije baš nova, istraživači kažu da to još uvek nije tako uobičajeno kao metode poput fišinga putem elektronske pošte i SMS-a.

RedLine nije novi malver, samo što se od prošle godine pojavljuje češće na radaru, a izgleda da će se taj trend nastaviti s obzirom da oni koji stoje iza njega pronalaze nove i kreativnije načine da prevare korisnike.

Pouka ovog slučaja je očigledna: ne otvarajte linkove u naslovima ili komentarima na YouTubeu!


Prijavite se na našu mailing listu i primajte najnovije vesti (jednom dnevno) putem emaila svakog radnog dana besplatno:

Izdvojeno

Da li su vaše lozinke među najslabijim lozinkama?

Da li su vaše lozinke među najslabijim lozinkama?

Analiza više od 19 milijardi procurelih lozinki otkrila je i dalje prisutnu, široko rasprostranjenu pojavu ponovne upotrebe slabih lozinki. Lozinke,... Dalje

Prevare sa „tajanstvenim kutijama“ kradu podatke sa platnih kartica i novac sa računa kupaca

Prevare sa „tajanstvenim kutijama“ kradu podatke sa platnih kartica i novac sa računa kupaca

Istraživači kompanije Bitdefender upozorili su veoma sofisticirane prevare putem pretplata, za koje sajber kriminalci koriste „neverovatno ube... Dalje

Nalozi trećine korisnika interneta hakovani prošle godine zbog slabe lozinke

Nalozi trećine korisnika interneta hakovani prošle godine zbog slabe lozinke

Bar jedan onlajn nalog više od trećine (36%) ljudi prošle godine je hakovan zbog slabe ili ukradene lozinke, otkrilo je novo istraživanje FIDO al... Dalje

Google: Softverske ranjivosti nultog dana veoma tražene i sve ih je lakše nabaviti, a evo ko ih i zašto koristi

Google: Softverske ranjivosti nultog dana veoma tražene i sve ih je lakše nabaviti, a evo ko ih i zašto koristi

Sajber kriminalci su koristili najmanje 75 bezbednosnih ranjivosti za koje proizvođači softvera nisu znali - takozvane nulte ranjivosti - otkriva iz... Dalje

Microsoft glavna meta fišing napada, Mastercard se vratio na listu najčešće zloupotrebljavanih brendova

Microsoft glavna meta fišing napada, Mastercard se vratio na listu najčešće zloupotrebljavanih brendova

Microsoft je i dalje brend koji se najviše zloupotrebljava u fišing napadima. Ime tehnološkog giganta pojavljuje se u više od trećine (36%) svih ... Dalje