Opasni kradljivac lozinki otkriven u naslovima YouTube videa

Vesti, 15.03.2022, 11:30 AM

Opasni kradljivac lozinki otkriven u naslovima YouTube videa

Malveri se često kriju u aplikacijama koje izgledaju potpuno legitimno i bezbedno. Preuzmete aplikaciju za dvofaktorsku autentifikaciju ili aplikaciju koja izgleda kao da je napravljena da očisti viruse sa vašeg telefona a sledeće što saznajete je da je haker iz neke daleke zemlje prebacio novac sa vašeg računa na svoj račun. Međutim, malveri se mogu sakriti bilo gde, ne samo u prodavnicama aplikacija. Verovatno ih ne očekujete u naslovima YouTube videa. Baš tamo je pronađen jedan malver - u naslovima videa za koje se tvrdi da nude hakove i varalice (cheats) za igre.

Na ovo su upozorili korejski stručnjaci za bezbednost iz firme Asec. Malver na koji su upozorili je nazvan RedLine a ako se nađe na vašem uređaju, on će probati da ukrade sve važne informacije koje pronađe na njemu.

Asec je otkrio linkove za preuzimanje RedLinea u naslovu za YouTube video koji je nudio hakove za igru „Valorant“. Za sajber kriminalce nije neki problem da se “ušunjaju” na Googleovu platformu.

Frustrirani igrač koji želi a ne uspeva da napreduje u igri kao što je „Valorant“, može da naiđe na video koji promoviše program za varanje sa linkom u naslovu. Link ga odvodi do fajla „Cheat installer.exe“. Igrač ga preuzima misleći da će moći da ga ubaci u igru, ali ono što je zapravo uradio je da je otvorio vrata RedLineu ka svojim privatnim informacijama.

Ovaj malver može da ukrade lozinke, brojeve kreditnih kartica, informacije sačuvane za formulare za automatsko popunjavanje, obeleživače i kolačiće. RedLine takođe može da isprazni i kriptonovčanike, a ciljani novčanici su Armory, AtomicWallet, BitcoinCore, Bytecoin, DashCore, Electrum, Ethereum i Jaxx.

Istraživači su otkrili i da RedLine koristi Discord za slanje informacija sistemu za komandu i kontrolu malvera.

Iako isporuka malvera pomoću YouTube mamaca nije baš nova, istraživači kažu da to još uvek nije tako uobičajeno kao metode poput fišinga putem elektronske pošte i SMS-a.

RedLine nije novi malver, samo što se od prošle godine pojavljuje češće na radaru, a izgleda da će se taj trend nastaviti s obzirom da oni koji stoje iza njega pronalaze nove i kreativnije načine da prevare korisnike.

Pouka ovog slučaja je očigledna: ne otvarajte linkove u naslovima ili komentarima na YouTubeu!


Prijavite se na našu mailing listu i primajte najnovije vesti (jednom dnevno) putem emaila svakog radnog dana besplatno:

Izdvojeno

Microsoft je i dalje brend koji se najviše zloupotrebljava u phishing napadima

Microsoft je i dalje brend koji se najviše zloupotrebljava u phishing napadima

Prema podacima kompanije Check Point, Microsoft je brend koji se najviše zloupotrebljavao, u čak 38% svih phishing napada u prvom kvartalu 2024. Ovo... Dalje

Farmakokriminal na internetu: Facebook, X i Instagram preplavljeni oglasima za kopije poznatih lekova

Farmakokriminal na internetu: Facebook, X i Instagram preplavljeni oglasima za kopije poznatih lekova

Hiljade lažnih onlajn apoteka koje prodaju kopije lekova širom sveta, uključujući i kopije popularnog Ozempica, leka za lečenje dijabetesa tipa ... Dalje

Rusija i Ukrajina na vrhu prvog svetskog indeksa sajber kriminala

Rusija i Ukrajina na vrhu prvog svetskog indeksa sajber kriminala

Časopis PLOS ONE objavio je 10. aprila naučni rad pod nazivom „Mapiranje globalne geografije sajber kriminala sa svetskim indeksom sajber krim... Dalje

Prevare sa lažnim glasovnim porukama u porastu: LastPass objavio detalje o jednom takvom napadu na kompaniju

Prevare sa lažnim glasovnim porukama u porastu: LastPass objavio detalje o jednom takvom napadu na kompaniju

LastPass je objavio da su prevaranti pokušali da prevare jednog od zaposlenih u kompaniji koristeći lažnu glasovnu poruku izvršnog direktora Last... Dalje

Istraživanje otkriva da većina ljudi ima između 3 i 10 onlajn naloga, ali stvaran broj bi mogao biti i mnogo veći

Istraživanje otkriva da većina ljudi ima između 3 i 10 onlajn naloga, ali stvaran broj bi mogao biti i mnogo veći

Hteli to ili ne, onlajn nalozi su sada sastavni deo naših života. Broj naloga na mreži koje neko ima direktno je propcionalan šansi da postane žr... Dalje