Podaci 7,5 miliona korisnika Adobe Creative Cloud bili nezaštićeni i dostupni svima

Vesti, 28.10.2019, 10:00 AM

Podaci 7,5 miliona korisnika Adobe Creative Cloud bili nezaštićeni i dostupni svima

Baza podataka američke kompanije Adobe bila je nezaštićena a podacima korisnika njenog Creative Cloud servisa mogao je da pristupi bilo ko, bez lozinke ili bilo kakve provere identiteta, što je otkiveno sredinom ovog meseca.

Adobe Creative Cloud ili Adobe CC je usluga koja ima 15 miliona pretplatnika kojima omogućava pristup kompletnom paketu popularnog softvera za računare i mobilne uređaje, uključujući Photoshop, Illustrator, Premiere Pro, InDesign, Lightroom i druge programe.

Ranije ovog meseca, istraživač Bob Diačenko je otkrio nezaštićenu Elasticsearch bazu podataka koja pripada kompaniji Adobe i koja je bila javno dostupna.

Nenamerno otkrivena baza podataka koja je sada zaštićena sadržala je lične podatke gotovo 7,5 miliona Adobe Creative Cloud korisničkih naloga. Ugroženi podaci uključuju email adrese, datume kreiranja naloga, Adobe proizvode na koje su se korisnici pretplatili, status pretplate, status plaćanja, ID korisnika, zemlju, vreme poslednje prijave, kao i podatak da li je korisnik zaposlen u kompaniji Adobe.

Iako pogrešno konfigurisana baza podataka u oblaku nije sadržala lozinke niti finansijske informacije kao što su brojevi kreditnih kartica, nezaštićeni podaci su dovoljni da izlože korisnike Adobe CC ciljanim i uverljivim fišing napadima i prevarama. Prevaranti se mogu predstaviti kao Adobe i tražiti od korisnika druge podatke, kao što su lozinke.

Diačenko je otkrio nezaštićenu bazu podataka 19. oktobra i istog dana o tome obavestio Adobe.

Kompanija je na ovu informaciju odgovorila brzo i sprečila javni pristup bazi podataka.

Međutim, još uvek nije jasno koliko dugo je baza podataka bila izložena pre nego što ju je Diačenko otkrio. Nije poznato ni da li je bazi podataka neovlašćeno pristupio neko drugi pre nego što ju je on otkrio, ali u slučaju da je otkrivena, korisnici bi trebalo da obrate pažnju na fišing emailove, koji su obično sledeći korak sajber-kriminalaca posle ovakvih događaja.

Adobe nudi dvofaktornu autentifikaciju koju bi korisnici trebalo da omoguće kako bi dodatno zaštitili svoje naloge.


Prijavite se na našu mailing listu i primajte najnovije vesti (jednom dnevno) putem emaila svakog radnog dana besplatno:

Izdvojeno

Google oglasi za Facebook vode do sajtova prevaranata

Google oglasi za Facebook vode do sajtova prevaranata

Google ima problem sa oglasima u pretrazi, upozorio je programer Džastin Poliačik, a njegove reči potvrdili su i istraživači kompanije Malwarebyt... Dalje

Zloglasna ransomware grupa HelloKitty najavila povratak i novo ime

Zloglasna ransomware grupa HelloKitty najavila povratak i novo ime

Sajber kriminalci iz ransomware grupe ranije poznate kao HelloKitty objavili su da se naziv grupe menja u „HelloGookie“. Oni su objavili n... Dalje

Piramidalna šema prevare na Telegramu

Piramidalna šema prevare na Telegramu

Istraživači kompanije Kasperski upozorili su na prevarante koji koriste sofisticiranu taktiku da ukradu Toncoine (TON) od korisnika Telegrama širom... Dalje

Od početka godine ransomware grupa Akira napala 250 organizacija od kojih je pokušala da naplati 42 miliona dolara

Od početka godine ransomware grupa Akira napala 250 organizacija od kojih je pokušala da naplati 42 miliona dolara

Da posao sa ransomwareom cveta pokazuju i podaci o ransomware grupi Akira koja je za manje od godinu dana rada iznudila milione od na stotine pogođen... Dalje

Microsoft je i dalje brend koji se najviše zloupotrebljava u phishing napadima

Microsoft je i dalje brend koji se najviše zloupotrebljava u phishing napadima

Prema podacima kompanije Check Point, Microsoft je brend koji se najviše zloupotrebljavao, u čak 38% svih phishing napada u prvom kvartalu 2024. Ovo... Dalje