Porast ranjivosti Adobe proizvoda

Vesti, 28.04.2010, 00:26 AM

Porast ranjivosti Adobe proizvoda

Nije tajna da su Adobe Reader i Acrobat primarna meta napadača tokom poslednjih godinu dana, ali tek novo istraživanje pokazuje koliko je dramatičan porast broja visokorizičnih ranjivosti identifikovano u Adobe proizvodima u poslednje vreme.

Istraživači iz McAfee bavili su se obimom ozbiljnih ranjivosti koje su ušle u Bazu najčešćih ranjivosti (Common Vulnerabilities and Exposure database) tokom poslednjih nekoliko godina i došli su do zaključka da se beleži veliki porast u periodu od 2008. do 2009. godine, a takav obrazac se nastavlja i tokom prvih nekoliko meseci ove godine. Tokom 2008. godine bilo je blizu 60 Adobe ranjivosti u CVE bazi. Broj je udvostručen 2009. godine na skoro 120 propusta. Do sada, ako govorimo o 2010. godini, beleži se 24 ranjivosti koje se pripisuju Adobe-u.

Danas postoji mnoštvo štetnih programa koji mogu da pokrenu izmenjeni PDF fajl. Sa manje od 2% štetnog softvera direktno povezanog sa exploit-ima tokom 2007. i 2008. godine, broj je dostigao 17% 2009. godine i čak 28% u prvom kvartalu tekuće godine. Za Adobe Reader, 2010. godina se čini godinom opasnog življenja.

Adobe proizvodi su među najrasprostranjenijim softverom u svetu, tako da bezbednost proizvoda kao što su Reader, Acrobat i Flash mnogo više pogađa korisnike nego problemi u Windows-u, Internet Explorer-u ili bilo kom drugom softveru. Adobe se već izvesno vreme nalazi pod lupom stručne javnosti koja se bavi pitanjima bezbednosti softvera, a sa posebnom pažnjom iščekuju se zakrpe i ažuriranja.

U vezi sa tim, pojavio se novi generički sistem za otkrivanje štetnog koda u PDF. Poznat pod nazivom Joedoc, to je sistem koji omogućava korisnicima upload sumnjivog PDF-a, a zatim Joedoc testira i šalje rezultate tog testiranja korisniku. Ovaj Exploit-detektor sistem radi sa otvorenim dokumentima unutar virtual machine sandbox, zatim prati izvršnu putanju koda u dokumentu.

Kako bi se ustanovilo da li je dokument štetan ili ne EP-ovi (execution path ) su izvlače iz odgovarajuće izvršne trase i upoređuju sa grupom ispravnih Ep-ova. Ako je broj novih EP-ova veći od prethodno određene granice, Joedoc identifikuje dokument kao štetan.

Joedoc otrkiva explot-e proverom da li je novi kod izvršan (npr. shellcode) i da li se dati kod izvršava drugačije (npr. return-to-libc ).

Ovo je slično načinu na koji anti-malware istraživači analiziraju nove uzorke, a napravljen je tako da „ulovi“ uglavnom dobro poznate karakteristike exploit-a.

„Joedoc ima problem sa exploit-ima koji zahtevaju posebne okidače (npr. klik mišem na pdf) da bi bili izvršeni. Sledeći problem su nepouzdani explot-i. Ukoliko exploit ne radi na virtual machine, u tom slučaju Joedoc neće otkiti ništa,“ objašnjava se u dokumnetu.

Izvor:

http://threatpost.com/en_us/blogs/adobe-vulnerabilities-continue-rise-042710


Prijavite se na našu mailing listu i primajte najnovije vesti (jednom dnevno) putem emaila svakog radnog dana besplatno:

Izdvojeno

Zloglasna ransomware grupa HelloKitty najavila povratak i novo ime

Zloglasna ransomware grupa HelloKitty najavila povratak i novo ime

Sajber kriminalci iz ransomware grupe ranije poznate kao HelloKitty objavili su da se naziv grupe menja u „HelloGookie“. Oni su objavili n... Dalje

Piramidalna šema prevare na Telegramu

Piramidalna šema prevare na Telegramu

Istraživači kompanije Kasperski upozorili su na prevarante koji koriste sofisticiranu taktiku da ukradu Toncoine (TON) od korisnika Telegrama širom... Dalje

Od početka godine ransomware grupa Akira napala 250 organizacija od kojih je pokušala da naplati 42 miliona dolara

Od početka godine ransomware grupa Akira napala 250 organizacija od kojih je pokušala da naplati 42 miliona dolara

Da posao sa ransomwareom cveta pokazuju i podaci o ransomware grupi Akira koja je za manje od godinu dana rada iznudila milione od na stotine pogođen... Dalje

Microsoft je i dalje brend koji se najviše zloupotrebljava u phishing napadima

Microsoft je i dalje brend koji se najviše zloupotrebljava u phishing napadima

Prema podacima kompanije Check Point, Microsoft je brend koji se najviše zloupotrebljavao, u čak 38% svih phishing napada u prvom kvartalu 2024. Ovo... Dalje

Farmakokriminal na internetu: Facebook, X i Instagram preplavljeni oglasima za kopije poznatih lekova

Farmakokriminal na internetu: Facebook, X i Instagram preplavljeni oglasima za kopije poznatih lekova

Hiljade lažnih onlajn apoteka koje prodaju kopije lekova širom sveta, uključujući i kopije popularnog Ozempica, leka za lečenje dijabetesa tipa ... Dalje