Pored Firefoxa, i Chrome će vas upozoravati kada se prijavljujete na naloge sa kompromitovanim lozinkama

Vesti, 23.08.2019, 13:30 PM

Pored Firefoxa, i Chrome će vas upozoravati kada se prijavljujete na naloge sa kompromitovanim lozinkama

Google dodaje Chromeu ugrađenu uslugu obaveštavanja o kompromitovanju podataka koja će upozoravati korisnike kada se prijavljuju na web sajtove sa korisničkim imenom i lozinkom koji su kompromitovani u hakerskom napadu.

S obzirom da je curenje lozinki sve češća pojava, kao i da korisnici ne odustaju od navike da koriste “reciklirane” lozinke, pojavili su se servisi koji nude usluge obaveštavanja korisnika kada su njihove email adrese i lozinke procurele posle nekog od brojnih incidenata.

Jedan od popularnijih servisa te vrste je „Have i Been Pwned“ sa kojim sarađuje Mozilla. Mozilla je u partnerstvu sa „Have i Been Pwned“ pokrenula Firefox Monitor koji je integrisan u Firefox pregledač i koji koristi usluge pomenutog servisa.

Google je nedavno takođe pokrenuo novu sličnu uslugu preko ekstenzije za Chrome koja je nazvana Password Checkup, koja nakon instaliranja upozorava korisnike ako su njihova korisnička imena i lozinke kompromitovani.

Koristeći Password Checkup, Google je nedavno sproveo istraživanje koje je otkrilo da je 1,5% svih prijava na naloge ugroženo kompromitovanjem podataka. Ova studija je takođe pokazala da je 26% korisnika koji su obavešteni o kompromitovanim podacima, promenilo lozinku.

Pošto je ova studija pokazala da je obaveštavanje korisnika o kompromitovanim podacima za prijavu korisno, Google sada želi da ugradi ovu podršku direktno u pregledač Chrome.

Iako je ova nova funkcija nazvana „Zaštita lozinke“ tek u fazi razvoja, ima naznaka kako će ona funkcionisati.

Kada je omogućena funkcija zaštite lozinke, u Google Chrome menadžeru lozinki pojaviće se nova opcija koja vam omogućava uključivanje i isključivanje funkcije za otkrivanje kompromitovanih podataka.

Da bi ova funkcija radila, korisnik se prvo mora prijaviti u pregledač. Kada to uradi, ako pokuša da se prijavi na web sajt sa podacima koji su kompromitovani, Chrome će prikazati upozorenje „Data breach reported“.

Ako su korisničko ime i lozinka kompromitovani samo za određeni sajt ili aplikaciju, Chrome će vas obavestiti i o tome o kom sajtu ili aplikaciji se radi.

Trenutno nije poznato šta će raditi dugme „Proveri lozinke“, ali moguće je da će ono voditi korisnika na stranicu koja opisuje incident u kome su kompromitovani podaci i na kojoj se korisniku preporučuje jača lozinka.

Za poslovne korisnike Google će dodati opciju „PasswordLeakDetectionEnabled“ koja će administratorima omogućiti da onemoguće funkciju zaštite lozinke u Chromeu.


Prijavite se na našu mailing listu i primajte najnovije vesti (jednom dnevno) putem emaila svakog radnog dana besplatno:

Izdvojeno

Google oglasi za Facebook vode do sajtova prevaranata

Google oglasi za Facebook vode do sajtova prevaranata

Google ima problem sa oglasima u pretrazi, upozorio je programer Džastin Poliačik, a njegove reči potvrdili su i istraživači kompanije Malwarebyt... Dalje

Zloglasna ransomware grupa HelloKitty najavila povratak i novo ime

Zloglasna ransomware grupa HelloKitty najavila povratak i novo ime

Sajber kriminalci iz ransomware grupe ranije poznate kao HelloKitty objavili su da se naziv grupe menja u „HelloGookie“. Oni su objavili n... Dalje

Piramidalna šema prevare na Telegramu

Piramidalna šema prevare na Telegramu

Istraživači kompanije Kasperski upozorili su na prevarante koji koriste sofisticiranu taktiku da ukradu Toncoine (TON) od korisnika Telegrama širom... Dalje

Od početka godine ransomware grupa Akira napala 250 organizacija od kojih je pokušala da naplati 42 miliona dolara

Od početka godine ransomware grupa Akira napala 250 organizacija od kojih je pokušala da naplati 42 miliona dolara

Da posao sa ransomwareom cveta pokazuju i podaci o ransomware grupi Akira koja je za manje od godinu dana rada iznudila milione od na stotine pogođen... Dalje

Microsoft je i dalje brend koji se najviše zloupotrebljava u phishing napadima

Microsoft je i dalje brend koji se najviše zloupotrebljava u phishing napadima

Prema podacima kompanije Check Point, Microsoft je brend koji se najviše zloupotrebljavao, u čak 38% svih phishing napada u prvom kvartalu 2024. Ovo... Dalje