Prevaranti ubacuju lažne brojeve za podršku na prave veb sajtove Apple-a, Netflix-a, PayPal-a, Microsoft-a i Facebook-a
Vesti, 20.06.2025, 14:00 PM
Sajber kriminalci stalno pronalaze nove načine da prevare ljude, čak i na zvaničnim veb sajtovima velikih kompanija. Direktor istraživanja Malwarebytes-a, Žerom Segura, otkrio je široko rasprostranjenu prevaru - lažne brojeve telefona za korisničku podršku ubačene na legitimne stranice za pomoć poznatih brendova.
Ova prevara viđena je na veb sajtovima kompanija kao što su HP, Apple, Netflix, PayPal, Microsoft, Facebook i Bank of America.
Prevara obično počinje oglasom na Google-u, koji usmerava korisnike na veb sajt kompanije. Umesto da prave lažni veb sajt, prevaranti koriste tehniku koja se naziva „search parameter injection“. To znači da kreiraju posebnu, zlonamernu veb adresu koja ugrađuje njihov lažni broj telefona u funkciju pretrage pravog veb sajta. Kada korisnik klikne na takav rezultat pretrage, stiže na stvarnu stranicu za podršku brenda. Veb adresa u pregledaču će prikazati legitimni sajt, pa neće biti razloga za uzbunu.
Međutim, lažni broj telefona prevaranata se pojavljuje u onome što izgleda kao zvanični rezultat pretrage na samoj stranici.
Kada žrtva pozove lažni broj, prevaranti se pretvaraju da su predstavnici kompanije. Njihov cilj je da dobiju lične podatke, podatke o kreditnoj kartici ili čak daljinski pristup računaru žrtve. Ako je u pitanju finansijska kompanija poput Bank of America ili PayPal-a, prevaranti će pokušati da isprazne bankovne račune.
Neke slučajeve je teže uočiti: na primer, na Apple-ovoj stranici za podršku, lažni broj se pojavljuje pored poruke u kojoj se navodi da nisu pronađeni rezultati pretrage, a korisnici se pozivaju da pozovu prikazani broj.
Da ne biste postali žrtva ovakve prevare, uvek budite sumnjičavi ako se broj telefona pojavljuje direktno u traci za veb adresu ili ako su tamo vidljivi termini za pretragu poput „Pozovite odmah“ ili „Hitna podrška“. Pazite na mnoge čudne znakove (kao što su %20 ili %2B) pomešane sa brojevima telefona u URL-u. Ako veb sajt prikaže rezultat pretrage pre nego što uopšte bilo šta otkucate, to je još jedan znak upozorenja. Svaka formulacija poput „Nalog suspendovan“ takođe bi trebalo da vas upozori.
Pre nego što pozovete bilo koji broj za podršku, uvek potražite zvanične kontakt podatke iz pouzdanog izvora, kao što su stranice na društvenim mrežama, i uporedite ih sa brojem koji ste pronašli. Ako se ne podudaraju, istražite dalje. Ako vas tokom poziva pitaju za lične ili bankovne podatke koji nisu povezani sa vašim problemom, odmah prekinite vezu.
Foto: Petr Macháček | Unsplash
Izdvojeno
Proizvođač špijunskog softvera Pegaz dobio trajnu zabranu za ciljanje korisnika WhatsApp-a
Američki savezni sud izdao je trajnu zabranu izraelskom proizvođaču špijunskog softvera NSO Group, kojom mu se zabranjuje da koristi svoj ozlogla... Dalje
Google najavio da će Chrome od verzije 154 podrazumevano upozoravati korisnike na HTTP sajtove
Google je najavio da će Chrome od oktobra 2026. godine (verzija 154) podrazumevano tražiti dozvolu korisnika pre nego što se poveže na javne, nebe... Dalje
Google demantovao lažne vesti o hakovanju 183 miliona Gmail naloga
Tokom vikenda i početkom nedelje, brojni portali objavili su vest o „masovnom hakovanju Gmail naloga“ i kompromitovanju 183 miliona nalog... Dalje
ClickFix napadi sve češći: korisnici sami inficiraju svoje uređaje
Sajber kriminalci sve više koriste novu tehniku socijalnog inženjeringa nazvanu ClickFix, koja manipuliše žrtvama da nesvesno same pokrenu napad n... Dalje
Ruska „državna“ hakerska grupa promenila taktiku - tri nova malvera zamenila dobro poznati LostKeys
Ruska hakerska grupa za koji se veruje da je pod kontrolom države, poznata kao Coldriver (prati se i kao Star Blizzard, Callisto, UNC4057), razvila j... Dalje
Pratite nas
Nagrade






Pratite nas preko RSS-a





