Prevaranti zaradili milione od lažnih prikaza Google oglasa na sajtovima za odrasle

Vesti, 21.12.2022, 13:00 PM

Prevaranti zaradili milione od lažnih prikaza Google oglasa na sajtovima za odrasle

Onlajn reklamna kampanja koja je koristila Google oglase na veb sajtovima za odrasle donosila je onima koji stoje iza nje stotine hiljada dolara mesečno. Kampanju su otkrili istraživači iz firme Malwarebytes koji su obavestili Google o svom otkriću, koji je zbog kršenja smernica koje zabranjuju Google oglase na sajtovima za odrasle, uklonio sporne oglase.

Iako se ne zna ko tačno stoji iza ove kampanje, analitičari Malwarebytesa smatraju da je reč o ruskim sajber-kriminalcima.

Za reklamnu kampanju oni su koristili porno sajtove koji ostvaruju ogroman saobraćaj i „popunder“ stranice.

Takozvani „popunder“ se otvara kao iskačući prozor iza otvorenog prozora pregledača, tako da ga korisnik ne vidi dok ne zatvori ili ne pomeri glavni prozor veb pregledača. Popundere obično koriste sajtovi za upoznavanje i drugi portali sa sadržajem za odrasle.

U ovoj kampanji, prevaranti kao popunder koriste portale sa desetinama članaka koji su ukradeni sa drugih legitimnih sajtova, uglavnom tutorijala, članaka i vodiča. Međutim, umesto prikazivanja sadržaja stranice, oni ga prekrivaju iframeom koji reklamira porno sajt „txxx.tube“. Pozadinski sadržaj se osvežava svakih devet sekundi, tako da što duže stranica ostane otvorena to se generiše više lažnih prikaza oglasa.

Kada korisnik stavi popunder karticu u fokus, rotacija stranica se zaustavlja i ono što korisnik vidi je porno sajt (iframe). Ako klikne bilo gde na stranici, ishod će biti pravi klik na Google oglas.

Na dnu stranice prevaranti prikazuju Google oglas, kršeći na taj način Googleove smernice o oglašavanju.

U proseku bilo je pet Google oglasa na popunder stranici, ponekad i video oglasa koji su prevarantima donosili još više novca.

Lažne stranice generišu u proseku oko 300.000 poseta mesečno sa prosečnim trajanjem od 7 minuta i 45 sekundi.

Istraživači Malwarebytesa procenjuju da je bilo 76 miliona prikaza oglasa mesečno, a da je od toga ostvaren prihod od 276.000 dolara mesečno, na osnovu cene za hiljadu prikaza od 3,50 dolara. Takođe po poseti je bilo više od 51 pregledane stranice, kažu iz Malwarebytes.

„Kako čovek zapravo može da pregleda i pročita 51 članak u proseku za sedam minuta i 45 sekundi? Odgovor je jednostavan: nikako. Korisnik je najverovatnije zauzet svojim poslom na drugoj aktivnoj kartici, dok popunder stranica stalno učitava nove članke zajedno sa Google oglasima“, objasnio je Džerom Segura iz kompanije Malwarebytes.

„Procenjujemo da stranica generiše u proseku 35 prikaza oglasa svakog minuta. Matematički, ako pomnožimo ukupan broj mesečnih poseta (281.900) i prosečno trajanje (465 sekundi), dobićemo ukupan broj prikaza oglasa od 76.465.375 mesečno. Izračunavanje tačnog ostvarenog prihoda zavisiće od različitih faktora, ali sa cenom za hiljadu prikaza od 3,50 dolara, ova šema bi teoretski mogla da generiše 276.629 dolara mesečno.“


Prijavite se na našu mailing listu i primajte najnovije vesti (jednom dnevno) putem emaila svakog radnog dana besplatno:

Izdvojeno

Hakeri mogu prepravljati poruke i lažirati identitet u Microsoft Teamsu

Hakeri mogu prepravljati poruke i lažirati identitet u Microsoft Teamsu

Istraživači kompanije Check Point otkrili su ozbiljne bezbednosne propuste u Microsoft Teamsu, koji su omogućavali napadačima da se predstave kao ... Dalje

Google redizajnira reCAPTCHA: pametniji filter za botove

Google redizajnira reCAPTCHA: pametniji filter za botove

Google je najavio veliku nadogradnju svog besplatnog servisa reCAPTCHA, koji štiti veb sajtove od spama i zloupotrebe. Novi sistem sada inteligentno ... Dalje

Bez zvanične zabrane, Rusija blokira verifikaciju na Telegramu i WhatsAppu

Bez zvanične zabrane, Rusija blokira verifikaciju na Telegramu i WhatsAppu

Ruski korisnici sve teže mogu da se registruju na Telegram i WhatsApp, jer su ruski mobilni operateri počeli da blokiraju SMS i kodove za verifikaci... Dalje

WhatsApp uvodi passkey - kraj lozinkama za bekape

WhatsApp uvodi passkey - kraj lozinkama za bekape

WhatsApp je najavio da uvodi novu opciju zaštite razgovora - passkey-šifrovane bekape, koja korisnicima omogućava da šifruju rezervne kopije ćas... Dalje

Proizvođač softvera Pegaz dobio trajnu zabranu za špijuniranje korisnika WhatsApp-a

Proizvođač softvera Pegaz dobio trajnu zabranu za špijuniranje korisnika WhatsApp-a

Američki savezni sud izdao je trajnu zabranu izraelskom proizvođaču špijunskog softvera NSO Group, kojom mu se zabranjuje da koristi svoj ozlogla... Dalje