Psihologija lozinki: Ljudi znaju da je korišćenje iste lozinke glupo, ali i dalje to rade

Vesti, 26.05.2020, 10:30 AM

Psihologija lozinki: Ljudi znaju da je korišćenje iste lozinke glupo, ali i dalje to rade

Više od polovine ljudi nije promenilo lozinku u poslednjih godinu dana čak ni kada bi u vestima čuli za krađe lozinki.

To je potvrdilo i nedavno istraživanje - „Psihologija lozinki: Ponašanje na mreži koje vas dovodi u opasnost“, koje se bavilo ponašanjem korisnika u vezi sa bezbednošću i lozinkama. U istraživanju je učestvovalo 3250 ljudi iz celog sveta. Istraživači su otkrili da ljudi i dalje imaju alarmantni broj veoma rizičnih navika, iako znaju kako bi trebalo da se ponašaju.

Istraživači su rekli da je korišćenje iste lozinke najveći propust učesnika istraživanja kada je u pitanju bezbednost. U stvari, ponovna upotreba iste lozinke se zapravo pogoršavala tokom godina: Na pitanje koliko često koriste istu lozinku ili varijaciju jedne lozinke, 66% ispitanika je odgovorilo „uvek“ ili „uglavnom“ - što je više od 8% u odnosu na isto istraživanje sprovedeno 2018. godine.

Što je još gore, 91% ispitanika je reklo da zna da je korišćenje iste (ili varijacije iste) lozinke rizik. Pa ipak, i dalje to rade.

U jeku pandemije COVID-19, zbog koje ljudi često rade od kuće i provode vreme na internetu više nego ikad, zaštita ličnih podataka je važnija nego ikad, kažu istraživači. Međutim, čini se da ljudi još uvek potcenjuju potrebu zaštite podataka i ne preduzimaju neophodne mere predostrožnosti da bi se sačuvali od sajber-kriminalaca.

Ako se hakerski napadi i krađe podataka svakodnevno otkrivaju, zašto korisnici i dalje koriste reciklirane lozinke? Jedan od razloga je taj što ljudi potcenjuju koliko su njihove informacije vredne, objašnjavaju istraživači. U stvari, 42% ispitanika smatra da njihovi nalozi nisu dovoljno vredni da bi hakeri trošili vreme na njih. Na pitanje o tome zašto ponovo koriste iste lozinke, 60% korisnika odgovorilo je da se plaše da će ih zaboraviti, dok je 52% odgovorilo da žele „da imaju kontrolu“ i da znaju sve svoje lozinke.

„Čini se da ljudi umorni od pretnji koje predstavljaju slabe lozinke“, rekli su istraživači. „Tehnologija poput biometrije olakšava im da izbegnu tekstualne lozinke, a mnogim ljudima je jednostavno zgodnije da iskoriste opciju „zaboravljena lozinka“ kad god ne mogu da pristupe svojim nalozima.“

Kada je u pitanju bezbednost, većina ispitanika daje prioritet svojim finansijskim računima pre nego email nalozima, medicinskim kartonima i nalozima povezanim sa poslom. Na primer, 69% anketiranih reklo je da bi izabrali jače lozinke za svoje finansijske račune, a 62% njih da je za svoje finansijske račune omogućilo dvofaktornu autentfikaciju (2FA). Sa druge strane, samo 29% njih reklo je da bi izabralo jaču lozinku za naloge koje koriste za posao, a 22% je reklo da im je omogućena 2FA za naloge koje koriste za posao.


Prijavite se na našu mailing listu i primajte najnovije vesti (jednom dnevno) putem emaila svakog radnog dana besplatno:

Izdvojeno

Google oglasi za Facebook vode do sajtova prevaranata

Google oglasi za Facebook vode do sajtova prevaranata

Google ima problem sa oglasima u pretrazi, upozorio je programer Džastin Poliačik, a njegove reči potvrdili su i istraživači kompanije Malwarebyt... Dalje

Zloglasna ransomware grupa HelloKitty najavila povratak i novo ime

Zloglasna ransomware grupa HelloKitty najavila povratak i novo ime

Sajber kriminalci iz ransomware grupe ranije poznate kao HelloKitty objavili su da se naziv grupe menja u „HelloGookie“. Oni su objavili n... Dalje

Piramidalna šema prevare na Telegramu

Piramidalna šema prevare na Telegramu

Istraživači kompanije Kasperski upozorili su na prevarante koji koriste sofisticiranu taktiku da ukradu Toncoine (TON) od korisnika Telegrama širom... Dalje

Od početka godine ransomware grupa Akira napala 250 organizacija od kojih je pokušala da naplati 42 miliona dolara

Od početka godine ransomware grupa Akira napala 250 organizacija od kojih je pokušala da naplati 42 miliona dolara

Da posao sa ransomwareom cveta pokazuju i podaci o ransomware grupi Akira koja je za manje od godinu dana rada iznudila milione od na stotine pogođen... Dalje

Microsoft je i dalje brend koji se najviše zloupotrebljava u phishing napadima

Microsoft je i dalje brend koji se najviše zloupotrebljava u phishing napadima

Prema podacima kompanije Check Point, Microsoft je brend koji se najviše zloupotrebljavao, u čak 38% svih phishing napada u prvom kvartalu 2024. Ovo... Dalje