Raste broj DDoS napada u kojima se koristi enkripcija

Vesti, 02.12.2016, 10:00 AM

Raste broj DDoS napada u kojima se koristi enkripcija

Stručnjaci kompanije Kaspersky Lab uočili su novi trend - porast u broju DDoS napada u kojima se koristi enkripcija. Ovakvi napadi su veoma efikasni zbog toga što ih je teško identifikovati među velikim brojem običnih zahteva. Novi trend potvrđuje i nedavno otkriveni napad koji je iskorišćavao ranjivosti u WordPressu, ali preko kodiranog kanala.

WordPress Pingback napadi su aktuelni još od 2014. godine. Oni spadaju u snažnije napade, kada su žrtvini resursi napadnuti sa servera treće strane kroz korišćenje ranjivosti na njima. U slučaju WordPress Pingback napada, ranjivi serveri se nalaze na web stranicama koje su pravljene korišćenjem WordPress CMS (obično blogovi) sa omogućenom Pingback funkcijom. Ova funkcija je kreirana sa ciljem da automatski šalje informacije autorima o bilo kojoj aktivnosti koja je u vezi sa njihovom objavom. Napadači šalju posebno kreirane HTTP zahteve ka ovim stranicama, sa lažnom povratnom adresom, tačnije, adresom žrtve koja dobija sve odgovore.

Ovo znači da je moguće organizovati moćan HTTP GET flood napad bez botnet mreže, što čini takav napad relativno jednostavnim i pristupačnim za organizovanje. Međutim, ovakav HTTP GET zahtev ima specifičan naslov, korisnički agent, što olakšava detektovanje malicioznih upita i njihovo blokiranje u celokupnom internet saobraćaju.

Iako je u napadu koji su posmatrali stručnjaci iz kompanije Kaspersky Lab, korišćen isti metod, on se razlikovao od klasičnog WordPress Pingback napada zato što je sproveden uz pomoć HTTPS-a, a ne HTTP-a. Ispostavilo se da je žrtva napada bio jedan od klijenata kompanije Kaspersky Lab.

„Upotreba enkripcije otežava detektovanje napada i zaštitu od njih zato što zahteva dešifrovanje saobraćaja kako bi se analizirali upiti i proverilo šta je „čisto”, a šta je nepotrebno”, objasnio je Kiril Ilganaev, direktor odeljenja za zaštitu od DDoS napada u kompaniji Kaspersky Lab. „U isto vreme, takav napad stvara veće opterećenje za hardver napadača u odnosu na uobičajeni napad, zato što postavljanje kodirane konekcije zahteva upotrebu „teže“ matematike. Drugi problem leži u činjenici da savremeni mehanizmi za enkripciju ne dozvoljavaju trećem licu da pristupi sadržaju internet saobraćaja. To znači da će sigurnosna rešenja morati da prilagode svoje algoritme za filtriranje kako bi zaštitili korisnike od sve veće učestalosti DDoS napada koji koriste enkripciju”.

Više o ovome možete naći u izveštaju koji je objavljen na blogu kompanije Kaspersky, Securelist.com.


Prijavite se na našu mailing listu i primajte najnovije vesti (jednom dnevno) putem emaila svakog radnog dana besplatno:

Izdvojeno

Google oglasi za Facebook vode do sajtova prevaranata

Google oglasi za Facebook vode do sajtova prevaranata

Google ima problem sa oglasima u pretrazi, upozorio je programer Džastin Poliačik, a njegove reči potvrdili su i istraživači kompanije Malwarebyt... Dalje

Zloglasna ransomware grupa HelloKitty najavila povratak i novo ime

Zloglasna ransomware grupa HelloKitty najavila povratak i novo ime

Sajber kriminalci iz ransomware grupe ranije poznate kao HelloKitty objavili su da se naziv grupe menja u „HelloGookie“. Oni su objavili n... Dalje

Piramidalna šema prevare na Telegramu

Piramidalna šema prevare na Telegramu

Istraživači kompanije Kasperski upozorili su na prevarante koji koriste sofisticiranu taktiku da ukradu Toncoine (TON) od korisnika Telegrama širom... Dalje

Od početka godine ransomware grupa Akira napala 250 organizacija od kojih je pokušala da naplati 42 miliona dolara

Od početka godine ransomware grupa Akira napala 250 organizacija od kojih je pokušala da naplati 42 miliona dolara

Da posao sa ransomwareom cveta pokazuju i podaci o ransomware grupi Akira koja je za manje od godinu dana rada iznudila milione od na stotine pogođen... Dalje

Microsoft je i dalje brend koji se najviše zloupotrebljava u phishing napadima

Microsoft je i dalje brend koji se najviše zloupotrebljava u phishing napadima

Prema podacima kompanije Check Point, Microsoft je brend koji se najviše zloupotrebljavao, u čak 38% svih phishing napada u prvom kvartalu 2024. Ovo... Dalje