Ruska hakerska grupa ima novu taktiku napada kojom zaobilazi dvofaktornu autentifikaciju

Vesti, 14.04.2025, 10:30 AM

Ruska hakerska grupa ima novu taktiku napada kojom zaobilazi dvofaktornu autentifikaciju

Istraživači sajber bezbednosti u SOCRadar-u otkrili su novu taktiku napada koju koristi ozloglašena APT grupa Storm-2372 koju podržava Rusija. Prema istraživanju SOCRadar-a, Storm-2372 hakuje onlajn naloge velikih organizacija bez pogađanja lozinki. Ovo postiže metodom pod nazivom phishing koda uređaja“ (Device Code Phishing), koja im pomaže da zaobiđu čak i jake mere bezbednosti kao što je višefaktorska autentifikacija (MFA).

Phishing koda uređaja koristi prednosti načina na koji se neki uređaji, poput pametnih televizora, povezuju sa onlajn servisima. Obično vam ovi uređaji daju kod koji treba da ukucate na veb sajt na računaru ili telefonu da biste se prijavili. Hakeri koriste isti proces da prevare ljude da im daju pristup njihovim poslovnim nalozima.

Oni šalju lažne poruke, imejlove ili SMS, govoreći ljudima da moraju da koriste kod uređaja da bi se prijavili. Ove poruke ih usmeravaju na lažne ali vrlo ubedljive stranice za prijavljivanje, poput Microsoftove. Kada žrtva unese kod koji je dobila od hakera, oni mogu da uđu u njen nalog bez potrebe za lozinkom ili pokretanjem uobičajenih bezbednosnih provera. Zbog toga je mnogo teže uočiti napad jer žrtve ne shvataju da su hakovane dok ne bude prekasno.

Ranije su hakeri koristili metod OG Device Code Phishing da bi kreirali kod uređaja pomoću specijalnih alata i poslali ga putem poruke. Međutim, ovi kodovi traju samo oko 15 minuta, što otežava hakerima da se prijave ako osoba nije videla poruku.

Storm-2372 koristi napredniju tehniku - Dynamic Device Code Phishing za kreiranje lažnih veb sajtova koji liče na prave stranice za prijavu koristeći usluge poput Azure Web Apps. Kada korisnik poseti ove lažne sajtove, oni generišu novi kod uređaja, omogućavajući hakerima da se prijave. Ponekad koriste CORS-Anywhere da bi ispravno prikazali kod u pretraživaču korisnika. Kada korisnik unese lažni kod, dobija pristupne tokene i refresh tokene, omogućavajući hakerima pristup Microsoft e-pošti do tri meseca.

Storm-2372 napada organizacije koje imaju vredne informacije i donose važne odluke. Ovo uključuje vladine agencije, tehnološke kompanije, banke, podizvođače u sektoru odbrane, pružaoce zdravstvenih usluga i medijske kompanije.

Ovaj novi trik pokazuje da hakeri postaju sve veštiji, i da kompanije moraju da pronađu pametnije načine da se zaštite od ovakvih podmuklih napada.

Foto: Nacevski Nikola | Pexels


Prijavite se na našu mailing listu i primajte najnovije vesti (jednom dnevno) putem emaila svakog radnog dana besplatno:

Izdvojeno

Da li su vaše lozinke među najslabijim lozinkama?

Da li su vaše lozinke među najslabijim lozinkama?

Analiza više od 19 milijardi procurelih lozinki otkrila je i dalje prisutnu, široko rasprostranjenu pojavu ponovne upotrebe slabih lozinki. Lozinke,... Dalje

Prevare sa „tajanstvenim kutijama“ kradu podatke sa platnih kartica i novac sa računa kupaca

Prevare sa „tajanstvenim kutijama“ kradu podatke sa platnih kartica i novac sa računa kupaca

Istraživači kompanije Bitdefender upozorili su veoma sofisticirane prevare putem pretplata, za koje sajber kriminalci koriste „neverovatno ube... Dalje

Nalozi trećine korisnika interneta hakovani prošle godine zbog slabe lozinke

Nalozi trećine korisnika interneta hakovani prošle godine zbog slabe lozinke

Bar jedan onlajn nalog više od trećine (36%) ljudi prošle godine je hakovan zbog slabe ili ukradene lozinke, otkrilo je novo istraživanje FIDO al... Dalje

Google: Softverske ranjivosti nultog dana veoma tražene i sve ih je lakše nabaviti, a evo ko ih i zašto koristi

Google: Softverske ranjivosti nultog dana veoma tražene i sve ih je lakše nabaviti, a evo ko ih i zašto koristi

Sajber kriminalci su koristili najmanje 75 bezbednosnih ranjivosti za koje proizvođači softvera nisu znali - takozvane nulte ranjivosti - otkriva iz... Dalje

Microsoft glavna meta fišing napada, Mastercard se vratio na listu najčešće zloupotrebljavanih brendova

Microsoft glavna meta fišing napada, Mastercard se vratio na listu najčešće zloupotrebljavanih brendova

Microsoft je i dalje brend koji se najviše zloupotrebljava u fišing napadima. Ime tehnološkog giganta pojavljuje se u više od trećine (36%) svih ... Dalje