Skoro 40% žrtava ransomwarea plati otključavanje svojih uređaja
Vesti, 27.04.2017, 10:30 AM
Oko 40% žrtava ransomwarea plati otključavanje svojih uređaja, pokazuju podaci firme Trustlook. Među onima koji plaćaju nisu samo firme, već i obični korisnici interneta. Ovi drugi su lakše mete jer imaju manje resursa za borbu protiv malvera i sajber kriminalaca koji ih ucenjuju, što je verovatno objašnjenje zbog čega oni lakše pristaju da plate otkupninu.
Istraživanje koje je sproveo Trustlook ukazuje da je do sada oko 17% korisnika inficirano ransomwareom, a da je 38% njih odabralo da plati otkupninu, koja se obično kreće između 100 i 500 dolara, što se obično plaća bitcoinima.
Sa druge strane, oni koji se nikada nisu susreli sa ransomwareom tvrde da nikada ne bi platili. Samo 7% korisnika kaže da bi platili.
Uprkos tome što je među sajber kriminalcima ransomware sve popularniji, jer ga oni vide kao način za brzu zaradu, skoro polovina korisnika nikada nije čula za ovu vrstu malvera, niti ih uopšte brine mogućnost da bi i sami mogli da budu žrtve napada ransomwarea.
Pozitivno je to što su ljudi ipak oprezniji nego ranije, pa prave rezervne kopije svojih podataka sa računara ili mobilnog uređaja. Samo četvrtina korisnika priznaje da to ne radi.
Alen Zeng, direktor Trustlooka, savetuje korisnicima da prave rezervne kopije podataka na nekoliko uređaja, i najmanje na jednom uređaju koji nije povezan na mrežu. On kaže da bi korisnici takođe trebalo da budu oprezni sa emailovima koje dobijaju, da proveravaju email adrese pošiljaoca pre nego što kliknu na bilo koji link u njima.
To je dobar savet, jer se većina ransomwarea upravo širi preko emailova, u fišing napadima. Kada su u pitanju mobilni ransomwarei, najbolja prevencija infekcije je držati se zvaničnih prodavnica aplikacija, iako treba imati na umu da se ponekad dešava da malveri prođu ispod radara Googleove prodavnice, iako su takvi slučajevi zaista retki.
Izdvojeno
Google oglasi za Facebook vode do sajtova prevaranata
Google ima problem sa oglasima u pretrazi, upozorio je programer Džastin Poliačik, a njegove reči potvrdili su i istraživači kompanije Malwarebyt... Dalje
Zloglasna ransomware grupa HelloKitty najavila povratak i novo ime
Sajber kriminalci iz ransomware grupe ranije poznate kao HelloKitty objavili su da se naziv grupe menja u „HelloGookie“. Oni su objavili n... Dalje
Piramidalna šema prevare na Telegramu
Istraživači kompanije Kasperski upozorili su na prevarante koji koriste sofisticiranu taktiku da ukradu Toncoine (TON) od korisnika Telegrama širom... Dalje
Od početka godine ransomware grupa Akira napala 250 organizacija od kojih je pokušala da naplati 42 miliona dolara
Da posao sa ransomwareom cveta pokazuju i podaci o ransomware grupi Akira koja je za manje od godinu dana rada iznudila milione od na stotine pogođen... Dalje
Microsoft je i dalje brend koji se najviše zloupotrebljava u phishing napadima
Prema podacima kompanije Check Point, Microsoft je brend koji se najviše zloupotrebljavao, u čak 38% svih phishing napada u prvom kvartalu 2024. Ovo... Dalje
Pratite nas
Nagrade