Stručnjaci predviđaju sve češće napade sa malicioznim reklamama
Vesti, 07.02.2014, 06:14 AM
Širenje malvera i drugog malicioznog sadržaja preko oglasnih mreža postaje omiljen način napada za sajber kriminalce, a stručnjaci predviđaju da će u 2014. broj takozvanih “malvertajzing” napada biti u porastu.
Stručnjaci kompanije BitDefender analizirali su 70000 nasumično odabranih reklama sa 150000 web sajtova i ustanovili da 7% reklama vodi korisnike do malvera, spama ili fišing web sajtova.
Maliciozni oglasi nalaze se na sajtovima koje korisnici posećuju pretražujući internet sa ključnim rečima “besplatna muzika”, “besplatni filmovi”, “besplatno preuzimanje”, “gubitak težine”, “zarada od kuće”, “torrenti” i drugo.
Većina malicioznih oglasa su poslovni oglasi, zatim oni koji su u vezi računara i softvera, kockanja, zdravlja, vesti, deljenja fajlova i pornografije.
Zemlje koje su najveći izvori malicioznih oglasa su SAD, Holandija, Kanada, Velika Britanija i Nemačka.
Stručnjaci predviđaju da će ove godine sajber kriminalci sve više koristiti oglašavanje za distribuciju malvera ili uvlačenje korisnika u različite prevare zbog kojih će ostati bez novca.
Katalin Kozoi, glavni strateg za bezbednost u kompaniji BiDefender, navodi primer napada na Yahoo korisnike koji se dogodio početkom godine, kada su računari posetilaca sajta bili zaraženi malverom zbog malicioznih reklama koje su postavili sajber kriminalci. Procenjuje se da je ovaj napad pogodio oko 2,5 miliona korisnika.
BitDefender je objavio dokument pod nazivom “Mračne vode interneta: Anatomija malvertajzinga i druge e-pretnje” (pdf) koji je dostupan na sajtu kompanije. Dokument sadrži i preporuke za vlasnike web sajtova i internet korisnike kako da se zaštite od takvih napada.
Izdvojeno
Ove nedelje stupio na snagu prvi zakon koji zabranjuje slabe lozinke na pametnim uređajima
Nacionalni centar za sajber bezbednost Velike Britanije (NCSC) pozvao je proizvođače pametnih uređaja da se pridržavaju novog zakona koji im zabra... Dalje
Većina ljudi priznaje da se i dalje oslanja na pamćenje i olovku i papir za lozinke
Istraživanje o lozinkama koje je sprovela kompanija Bitwarden pokazalo je da se većina ljudi i dalje oslanja na pamćenje i olovku i papir kada je r... Dalje
Posle SAD, Avast kažnjen i u EU zbog kršenja zakona o zaštiti podataka korisnika
Kancelarija za zaštitu ličnih podataka u Češkoj (UOOU) izrekla je kaznu od 15,8 miliona evra kompaniji Avast zbog kršenja Opšte uredbe za zašti... Dalje
Google oglasi za Facebook vode do sajtova prevaranata
Google ima problem sa oglasima u pretrazi, upozorio je programer Džastin Poliačik, a njegove reči potvrdili su i istraživači kompanije Malwarebyt... Dalje
Zloglasna ransomware grupa HelloKitty najavila povratak i novo ime
Sajber kriminalci iz ransomware grupe ranije poznate kao HelloKitty objavili su da se naziv grupe menja u „HelloGookie“. Oni su objavili n... Dalje
Pratite nas
Nagrade