Sud naredio Googleu da otkrije identitet korisnika koji je objavio negativnu kritiku za jednu ordinaciju

Vesti, 19.02.2020, 03:00 AM

Sud naredio Googleu da otkrije identitet korisnika koji je objavio negativnu kritiku za jednu ordinaciju

Najgora noćna mora vlasnika malih firmi je da im neko ostavi negativan komentar na popularnom web sajtu. To se dogodilo Marku Kababeu, stomatologu koji je vlasnik stomatološke ordinacije za izbeljivanja zuba u Melburnu u Australiji. S obzirom na epilog ovog slučaja, ako ste od onih koji ostavljaju negativne kritike za firme čije ste usluge koristili, možda ćete sledeći put pre nego što nešto napišete, dobro razmisliti.

Savezni sud u Australiji doneo je prošle nedelje presudu koja primorava Google da otkrije informacije o nekom ko je anonimno objavio loš komentar o usluzi koju pruža Kababe.

Advokat doktora Kababea, Mark Stanarević, iz advokatske kancelarije Matrix Legal, objašnjava da je negativan komentar njegovom klijentu prouzrokovao finansijske gubitke.

„Ponekad ljudi samo pogledaju jednu ili dve loše kritike i odluče da idu negde drugde. Mislimo da je Google dužan da se brine o australijskim malim preduzećima i preduzećima širom sveta jer dozvoljava ovakve recenzije. Google mora biti odgovoran za ovo. Želimo da znamo ko je anonimni recenzent. Osramotili su mog klijenta. Izgubio je hiljade i hiljade dolara“, objasnio je Stanarević.

Na pitanje šta bi bilo da internet recenzenti koriste VPN da sakriju svoj identitet, Stanarević tvrdi da policija ima potrebne alate da ih u svakom slučaju pronađe.

Prema sudskim dokumentima, anonimni korisnik interneta koristio se pseudonimom CBsm 23 kada je na Googleu objavio recenziju o proceduri koju je prošao u Kababeovoj ordinaciji. On je napisao da je stomatolog celo to iskustvo učinio „krajnje teškim i neprijatnim“, tvrdeći da je postupak „potpuni gubitak vremena“ i da nije „obavljen kako treba“. “Izgledalo je kao da Kababe nikada ranije nije to radio”, napisao je korisnik, dodajući da su drugi pacijenti “upozoreni” i da bi trebalo da izbegavaju uslugu u ovoj ordinaciji.

Kababe je kontaktirao Google u novembru 2019. godine tražeći od kompanije da ukloni ovu recenziju, ali je Google to odbio. Ponovo je poslao email sa istim zahtevom 5. februara, tražeći informacije o korisniku, ali Google je odgovorio da nemaju načina da utvrde gde je i kada napravljen nalog. Kababe želi da podnese tužbu za klevetu protiv nezadovoljnog korisnika, ali da bi to učinio, najpre mora da od Googlea dobije podatke o njemu.

Ovo je bilo dovoljno za predsedavajućeg sudiju da donese presudu kojom je naredio Googleu da preda informacije o anonimnom korisniku. U presudi se kaže da je doktor Kababe učinio dovoljno i da nema potrebe da sam sprovodi istragu, i da bez obzira na Googleov odgovor, sud smatra da je Google verovatno imao ili ima mogućnost da da informacije koje bi pomogle da se utvrdi identitet korisnika CBsm 23. Prema mišljenju suda, Google bi mogao dati informacije o korisniku, povezane IP adrese i brojeve telefona, zajedno sa metapodacima lokacije.

Google je uklonio link za stranicu ordinacije u mapama na kojoj je 28 recenzija. Sada je dostupan samo sažetak koji prikazuje tri recenzije, od kojih su sve pozitivne.

Kababeov advokat pokrenuo je tužbu protiv Googlea, koja ima za cilj da pomogne i drugim firmama koje trpe štetu zbog anonimnih loših ocena.


Prijavite se na našu mailing listu i primajte najnovije vesti (jednom dnevno) putem emaila svakog radnog dana besplatno:

Izdvojeno

Nova opcija na Google Mapama: zaštita od lažnih ocena i pokušaja ucene

Nova opcija na Google Mapama: zaštita od lažnih ocena i pokušaja ucene

Google je objavio da uvodi novu opciju za prijavljivanje pokušaja ucene putem lažnih negativnih recenzija na Google Mapama. Reč je o situacijama u ... Dalje

Najčešće korišćene lozinke u 2025.

Najčešće korišćene lozinke u 2025.

Novo istraživanje kompanije Comparitech otkriva da ljudi i dalje masovno koriste slabe lozinke poput „123456“, „admin“ i &bdq... Dalje

Hakeri upali u Booking.com i Airbnb naloge, gosti hotela plaćali iste rezervacije dva puta

Hakeri upali u Booking.com i Airbnb naloge, gosti hotela plaćali iste rezervacije dva puta

Istraživači iz kompanije Sekoia.io otkrili su masovnu fišing kampanju koja koristi kompromitovane hotelske naloge za napade na ljude koji su rezerv... Dalje

Hakeri mogu prepravljati poruke i lažirati identitet u Microsoft Teamsu

Hakeri mogu prepravljati poruke i lažirati identitet u Microsoft Teamsu

Istraživači kompanije Check Point otkrili su ozbiljne bezbednosne propuste u Microsoft Teamsu, koji su omogućavali napadačima da se predstave kao ... Dalje

Google redizajnira reCAPTCHA: pametniji filter za botove

Google redizajnira reCAPTCHA: pametniji filter za botove

Google je najavio veliku nadogradnju svog besplatnog servisa reCAPTCHA, koji štiti veb sajtove od spama i zloupotrebe. Novi sistem sada inteligentno ... Dalje