Svaki četvrti korisnik aplikacija i sajtova za upoznavanje bio je žrtva prevare

Vesti, 05.02.2025, 12:00 PM

Svaki četvrti korisnik aplikacija i sajtova za upoznavanje bio je žrtva prevare

Istraživanje koje je sproveo Norton, kompanija koja stoji iza poznatog istoimenog antivirusnog softvera, pokazalo je da je skoro polovina ljudi iz 12 različitih zemalja koji su učestvovali u istraživanju, koristila neku aplikaciju ili sajt za upoznavanje.

Pronalaženje srodne duše nikada nije bilo lakše, s obzirom na veliki broj aplikacija za upoznavanje koje su sada dostupne svima.

Iako sve više ljudi koristi aplikacije za upoznavanje, ne koriste svi takve aplikacije da bi pronašli ljubav. Sa porastom upotrebe aplikacija za upoznavanje, raste i broj prevara koje su povezane sa njima.

Svaka četvrta osoba koja je koristila takve platforme prijavila je da je bila meta prevare. Najnoviji slučaj ljubavne prevare koji je dospeo u medije je slučaj Francuskinje koja je poslala 850.000 dolara prevarantu za koga je verovala da je Bred Pit.

Prevaranti traže ranjive ljude, i zato su aplikacije za upoznavanje vrlo korisne u njihovim šemama.

Skoro četvrtina ispitanih rekla je da ih usamljenost navodi da donose rizične odluke prilikom upoznavanja na mreži. Usamljeni ljudi su ranjivi ljudi i to ide na ruku prevarantima.

Iako su prevaranti vešti u obmanjivanju svojih žrtava, postoje neki znaci upozorenja i saveti koji vam mogu pomoći da izbegnete prevare na sastancima na mreži.

Obavezno treba tražiti skoriju fotografiju osobe sa kojom razgovarate, a ako ona odbije da vam je pošalje, odlaže ili negoduje, onda možda nije iskrena. Drugi način da proverite da li je osoba stvarna je da pitate da li ima profile na društvenim mrežama koje bi podelila sa vama. Ako vam pošalje nešto što izgleda kao lažni profil ili lažna slika, možete iskoristiti alate za reverznu pretragu slika koji vam omogućavaju da vidite odakle je fotografija. Još jedan znak upozorenja je odbijanje osobe sa kojom već neko vreme ćaskate da vas lično upozna.

Još jedna prevara koju je vrlo česta je seksualna ucena, gde se žrtva namami da pošalje ili izvrši seksualne radnje, koje se zatim koriste protiv nje. Ako vam osoba sa kojom komunicirate zatraži video poziv, razmislite o tome kako se ponašate jer vas osoba sa druge strane možda snima i ono što snimi može iskoristiti protiv vas. Međutim, dobra stvar kod video poziva je to što na taj način možete da vidite sa kim razgovarate.

Takođe postoji šansa da razgovarate sa botom ako osoba sa kojom razgovarate ne odgovara direktno na vaša pitanja, već daje generičke odgovore. Botovi vas često namame da kliknete na linkove koji vode do eksplicitnih ili zlonamernih sajtova.

Foto: Alexander Sinn | Unsplash


Prijavite se na našu mailing listu i primajte najnovije vesti (jednom dnevno) putem emaila svakog radnog dana besplatno:

Izdvojeno

Da li su vaše lozinke među najslabijim lozinkama?

Da li su vaše lozinke među najslabijim lozinkama?

Analiza više od 19 milijardi procurelih lozinki otkrila je i dalje prisutnu, široko rasprostranjenu pojavu ponovne upotrebe slabih lozinki. Lozinke,... Dalje

Prevare sa „tajanstvenim kutijama“ kradu podatke sa platnih kartica i novac sa računa kupaca

Prevare sa „tajanstvenim kutijama“ kradu podatke sa platnih kartica i novac sa računa kupaca

Istraživači kompanije Bitdefender upozorili su veoma sofisticirane prevare putem pretplata, za koje sajber kriminalci koriste „neverovatno ube... Dalje

Nalozi trećine korisnika interneta hakovani prošle godine zbog slabe lozinke

Nalozi trećine korisnika interneta hakovani prošle godine zbog slabe lozinke

Bar jedan onlajn nalog više od trećine (36%) ljudi prošle godine je hakovan zbog slabe ili ukradene lozinke, otkrilo je novo istraživanje FIDO al... Dalje

Google: Softverske ranjivosti nultog dana veoma tražene i sve ih je lakše nabaviti, a evo ko ih i zašto koristi

Google: Softverske ranjivosti nultog dana veoma tražene i sve ih je lakše nabaviti, a evo ko ih i zašto koristi

Sajber kriminalci su koristili najmanje 75 bezbednosnih ranjivosti za koje proizvođači softvera nisu znali - takozvane nulte ranjivosti - otkriva iz... Dalje

Microsoft glavna meta fišing napada, Mastercard se vratio na listu najčešće zloupotrebljavanih brendova

Microsoft glavna meta fišing napada, Mastercard se vratio na listu najčešće zloupotrebljavanih brendova

Microsoft je i dalje brend koji se najviše zloupotrebljava u fišing napadima. Ime tehnološkog giganta pojavljuje se u više od trećine (36%) svih ... Dalje