Tehnički problem krivac za prekid u radu Skype-a
Vesti, 23.12.2010, 02:54 AM
Milioni internet korisnika širom sveta tokom većeg dela jučerašnjeg dana bili su pogođeni prekidom u radu telefonskog internet servisa Skype. Korisnici u Evropi i Sjedinjenim Američkim Državama prijavljivali su probleme u radu popularnog VoIP servisa.
Izvršni direktor Skype-a, Toni Bejts, u izjavi za BBC izvinio se korisnicima servisa zbog neprijatnosti koje je su ovi tehnički problemi mogli izazvati. U kompaniji krive P2P sistem za međusobno povezivanje korisnika za nastale probleme.
Prema navodima iz posta na oficijelnom kompanijskom blogu, Skype koristi nešto što je označeno kao “supernodes” (velika čvorišta) koja su nešto poput direktorijuma u kojima se nalaze korisnici koji su online. Kada korisnik želi da razgovara sa nekim, a njegova Skype aplikacija ne može odmah da nađe traženog korisnika (na primer, zbog toga što se traženi korisnik konektuje sa druge lokacije ili sa drugog uređaja), kompjuter korisnika, ili njegov telefon će najpre potražiti super-čvorište kako bi znao gde treba da potraži željenog korisnika. U sredu, kada je došlo do tehničkih problema, mnoga od ovih čvorišta su bila isključena zbog problema koje su prouzrokovale neke verzije Skype-a.
“Naši inženjeri prave nova “mega-superčvorišta” što je brže moguće, što bi trebalo postepeno da vrati stvari u normalu,” kaže se u saopštenju, u kojem se dodaje da će biti potrebno nekoliko sati pre nego što servis bude potpuno vraćen u funkciju. Međutim, za servise kao što je onaj koji omogućava grupni video poziv biće potrebno više vremena.
Korisnici su se žalili da ne mogu da se prijave na servis i da dolazi do prekida u radu programa na svim platformama, bez obzira da li su pokušali da pristupe servisu sa mobilnih telefona ili računara.
Procene su da je rezultat ovog prekida u radu, Skype izgubio oko 10 miliona poziva, što je polovina od uobičajenog dnevnog telefonskog saobraćaja.
Do kraja prve polovine 2010. godine Skype je bio preuzet 560 miliona puta. Mesečno ima 224 miliona kativnih korisnika i 8,1 milion onih koji plaćaju usluge servisa. Godišnji prihod kompanije iznosi 406 miliona dolara.
Izdvojeno
Rat u sajber podzemlju: konkurencija razotkrila identitete članova Lumma Stealer bande
Operacije Lumma Stealera, jednog od najpoznatijih malvera za krađu podataka, poslednjih meseci počele su da se raspadaju nakon što su pojedinci, na... Dalje
Hakovan zvanični Xubuntu sajt, preuzimanja privremeno onemogućena zbog malvera
Korisnici koji pokušavaju da preuzmu Xubuntu umesto instalacionih fajlova dobijaju malver. Zbog toga je privremeno onemogućino preuzimanje sa sajta.... Dalje
Lažna Microsoft upozorenja zaključavaju veb pregledač da bi korisnici pozvali lažnu tehničku podršku
Stručnjaci iz Centra za odbranu od fišinga Cofense upozoravaju na novu, agresivnu prevaru u kojoj prevaranti koriste logo i brend kompanije Microsof... Dalje
LastPass upozorio da „nije hakovan“, imejlovi koji stižu u ime kompanije su lažni
Menadžer lozinki LastPass upozorio je korisnike da „NIJE hakovan“, nakon što je otkrivena nova phishing kampanja koja zloupotrebljava nj... Dalje
Microsoft zaustavio talas ransomware napada: opozvano više od 200 sertifikata za lažne Teams instalere
Početkom oktobra Microsoft je zaustavio talas napada Rhysida ransomware-a povlačenjem više od 200 sertifikata kojima su hakeri potpisali zlonamerne... Dalje
Pratite nas
Nagrade






Pratite nas preko RSS-a





