Tehnički problem krivac za prekid u radu Skype-a
Vesti, 23.12.2010, 02:54 AM
Milioni internet korisnika širom sveta tokom većeg dela jučerašnjeg dana bili su pogođeni prekidom u radu telefonskog internet servisa Skype. Korisnici u Evropi i Sjedinjenim Američkim Državama prijavljivali su probleme u radu popularnog VoIP servisa.
Izvršni direktor Skype-a, Toni Bejts, u izjavi za BBC izvinio se korisnicima servisa zbog neprijatnosti koje je su ovi tehnički problemi mogli izazvati. U kompaniji krive P2P sistem za međusobno povezivanje korisnika za nastale probleme.
Prema navodima iz posta na oficijelnom kompanijskom blogu, Skype koristi nešto što je označeno kao “supernodes” (velika čvorišta) koja su nešto poput direktorijuma u kojima se nalaze korisnici koji su online. Kada korisnik želi da razgovara sa nekim, a njegova Skype aplikacija ne može odmah da nađe traženog korisnika (na primer, zbog toga što se traženi korisnik konektuje sa druge lokacije ili sa drugog uređaja), kompjuter korisnika, ili njegov telefon će najpre potražiti super-čvorište kako bi znao gde treba da potraži željenog korisnika. U sredu, kada je došlo do tehničkih problema, mnoga od ovih čvorišta su bila isključena zbog problema koje su prouzrokovale neke verzije Skype-a.
“Naši inženjeri prave nova “mega-superčvorišta” što je brže moguće, što bi trebalo postepeno da vrati stvari u normalu,” kaže se u saopštenju, u kojem se dodaje da će biti potrebno nekoliko sati pre nego što servis bude potpuno vraćen u funkciju. Međutim, za servise kao što je onaj koji omogućava grupni video poziv biće potrebno više vremena.
Korisnici su se žalili da ne mogu da se prijave na servis i da dolazi do prekida u radu programa na svim platformama, bez obzira da li su pokušali da pristupe servisu sa mobilnih telefona ili računara.
Procene su da je rezultat ovog prekida u radu, Skype izgubio oko 10 miliona poziva, što je polovina od uobičajenog dnevnog telefonskog saobraćaja.
Do kraja prve polovine 2010. godine Skype je bio preuzet 560 miliona puta. Mesečno ima 224 miliona kativnih korisnika i 8,1 milion onih koji plaćaju usluge servisa. Godišnji prihod kompanije iznosi 406 miliona dolara.
Izdvojeno
Lažni ChatGPT Atlas vodi do ClickFix napada i krađe lozinki na macOS-u
Infostealeri, malveri koji kradu lozinke, kolačiće, dokumenta i druge osetljive podatke, postali su najbrže rastuća sajber pretnja u 2025. godini,... Dalje
Lažni Microsoft Teams i Google Meet šire Oyster backdoor
Sajber kriminalci zloupotrebljavaju popularne alate poput Microsoft Teams-a i Google Meet-a kako bi korisnike naveli da preuzmu malver. Prema izvešta... Dalje
Malver u torentu novog filma Leonarda Dikaprija
Istraživači kompanije Bitdefender otkrili su da torent fajl za novi film Leonarda Dikaprija „Jedna bitka za drugom“ (One Battle After An... Dalje
Grok otkriva kućne adrese običnih ljudi i daje savete za uhođenje
Grok, AI četbot kompanije xAI Elona Maska, ponovo je pokazao zabrinjavajuće ponašanje, ovog puta tako što je na zahtev korisnika otkrivao kućne a... Dalje
Predator: najopasniji špijunski softver na svetu se instalira preko običnih oglasa
Jedan jedini oglas učitan na sasvim legitimnom sajtu ili u aplikaciji dovoljan je da instalira Intellexin Predator, jedan od najnaprednijih komercija... Dalje
Pratite nas
Nagrade






Pratite nas preko RSS-a





