Tehnički problem krivac za prekid u radu Skype-a
Vesti, 23.12.2010, 02:54 AM

Milioni internet korisnika širom sveta tokom većeg dela jučerašnjeg dana bili su pogođeni prekidom u radu telefonskog internet servisa Skype. Korisnici u Evropi i Sjedinjenim Američkim Državama prijavljivali su probleme u radu popularnog VoIP servisa.
Izvršni direktor Skype-a, Toni Bejts, u izjavi za BBC izvinio se korisnicima servisa zbog neprijatnosti koje je su ovi tehnički problemi mogli izazvati. U kompaniji krive P2P sistem za međusobno povezivanje korisnika za nastale probleme.
Prema navodima iz posta na oficijelnom kompanijskom blogu, Skype koristi nešto što je označeno kao “supernodes” (velika čvorišta) koja su nešto poput direktorijuma u kojima se nalaze korisnici koji su online. Kada korisnik želi da razgovara sa nekim, a njegova Skype aplikacija ne može odmah da nađe traženog korisnika (na primer, zbog toga što se traženi korisnik konektuje sa druge lokacije ili sa drugog uređaja), kompjuter korisnika, ili njegov telefon će najpre potražiti super-čvorište kako bi znao gde treba da potraži željenog korisnika. U sredu, kada je došlo do tehničkih problema, mnoga od ovih čvorišta su bila isključena zbog problema koje su prouzrokovale neke verzije Skype-a.
“Naši inženjeri prave nova “mega-superčvorišta” što je brže moguće, što bi trebalo postepeno da vrati stvari u normalu,” kaže se u saopštenju, u kojem se dodaje da će biti potrebno nekoliko sati pre nego što servis bude potpuno vraćen u funkciju. Međutim, za servise kao što je onaj koji omogućava grupni video poziv biće potrebno više vremena.
Korisnici su se žalili da ne mogu da se prijave na servis i da dolazi do prekida u radu programa na svim platformama, bez obzira da li su pokušali da pristupe servisu sa mobilnih telefona ili računara.
Procene su da je rezultat ovog prekida u radu, Skype izgubio oko 10 miliona poziva, što je polovina od uobičajenog dnevnog telefonskog saobraćaja.
Do kraja prve polovine 2010. godine Skype je bio preuzet 560 miliona puta. Mesečno ima 224 miliona kativnih korisnika i 8,1 milion onih koji plaćaju usluge servisa. Godišnji prihod kompanije iznosi 406 miliona dolara.

Izdvojeno
WeTransfer ponovo menja uslove korišćenja nakon lavine kritika zbog korišćenja sadržaja za obuku AI

Korisnike WeTransfera, popularne platforme za slanje velikih fajlova, uznemirila je najava kompanije o promeni uslova korišćenja. Novi uslovi koriš... Dalje
Kako hakeri mogu prevariti Gemini i vas

Istraživači iz firme 0din uspeli su da prevare Google Gemini for Workspace da sam „poslušno“ izvršava skrivene komande ubačene u imej... Dalje
Grok‑4 hakovan samo dva dana posle javnog predstavljanja

Samo 48 sati nakon što je predstavljen javnosti, najnoviji veliki jezički model Grok-4 je „jailbreak-ovan“. Istraživači iz NeuralTrust... Dalje
TikTok ponovo pod istragom zbog prenosa podataka korisnika na servere u Kini
.jpg)
Irska Komisija za zaštitu podataka (DPC) pokrenula je novu istragu protiv TikTok-a zbog sumnje da se podaci evropskih korisnika i dalje prebacuju na ... Dalje
Koliko nas zapravo Google prati čak i kad mislimo da ne može?

Koliko nas zapravo Google prati čak i kad mislimo da ne može? Nova studija SafetyDetectives otkriva koliko je Google zapravo svuda oko nas na intern... Dalje
Pratite nas
Nagrade