Third party aplikacije – najveći rizik za kompjutersku bezbednost

Vesti, 04.08.2010, 00:29 AM

Third party aplikacije – najveći rizik za kompjutersku bezbednost

Broj prijavljenih propusta u popularnim softverskim proizvodima najvećih proizvođača raste, a propusti u third party programima čine većinu ranjivosti na kompjuterima korisnika.

Proizvodi kompanije Apple (iTunes i QuickTime) imaju najviše ranjivosti, pokazuje izveštaj kompanije Securia (pdf) koji se bavi stanjem propusta u bezbednosti programa tokom prve polovine 2010. godine. Što se tiče ranjivosti proizvoda kompanija Microsoft (Windows, Internet Explorer), Adobe (Acrobat Reader, Flash) i Oracle (Java) situacija se može okarakterisati kao “mrtva trka”. Izveštaj ne sadrži brojčane podatke o ranjivostima pojedinačnih proizvoda ovih proizvođača, već rangira njihov udeo u CVE (Common Vulnerabilities and Exposures).

Tokom poslednje tri godine, Apple je bio drugi na rang listi, iza Oracle, po broju prijavljenih ranjivosti svojih proizvoda, dok je Microsoft zauzimao treće mesto.

Međutim, broj ranjivosti nije jedini pokazatelj bezbednosti proizvoda. “Grafikon na slici nije pokazatelj bezbednosti proizvoda pojedinih proizvođača, kao što nije moguće ni poređenje proizvođača samo na osnovu ranjivosti. Za procenu proizvođača u pogledu propusta u proizvodima, treba sagledati vrstu ranjivosti, kvalitet koda, pristup proizvođača prijavljivanju ranjivosti, kapacitet ažuriranja, kvalitet zakrpa, komunikaciju sa krajnjim korisnicima, broj proizvoda i druge faktore koji se ne mogu sagledati iz puke skupine brojeva,” kaže se u izveštaju Secunia-e.

Treba imati u vidu da izveštaji poput ovog kompanije Secunia beleže samo prijavljene ranjivosti. Nemoguće je saznati koliki je broj neprijavljenih ranjivosti u datim proizvodima.

Evo još nekih detalja iz izveštaja:

  • Deset proizvođača, uključujući Microsoft, Apple, Oracle, IBM, Adobe i Cisco Systems imaju 38% udela u ukupnom broju svih prijavljenih ranjivosti u toku jedne godine.

  • U periodu od dve godine, od 2007 do 2009, broj ranjivosti softverskih proizvoda kojima su pogođeni krajnji korisnici računara se udvostručio, sa 220 na 420, a na osnovu podataka iz prve polovine 2010. godine, očekuje se još jedno udvostručavanje ovog broja u 2010. godini, i to na 760 ranjivosti.

  • Prosečni korisnik kompjutera sa 50 instaliranih programa na svom računaru ima 3,5 puta više ranjivosti unutar 24 instaliranih third party programa nego u okviru 26 instaliranih Microsoft-ovih programa. Očekuje se da će ovaj odnos (koji ne ide u prilog third party aplikacijama) porasti na 4,4 puta u 2010. godini.

Izvor


Prijavite se na našu mailing listu i primajte najnovije vesti (jednom dnevno) putem emaila svakog radnog dana besplatno:

Izdvojeno

Da li su vaše lozinke među najslabijim lozinkama?

Da li su vaše lozinke među najslabijim lozinkama?

Analiza više od 19 milijardi procurelih lozinki otkrila je i dalje prisutnu, široko rasprostranjenu pojavu ponovne upotrebe slabih lozinki. Lozinke,... Dalje

Prevare sa „tajanstvenim kutijama“ kradu podatke sa platnih kartica i novac sa računa kupaca

Prevare sa „tajanstvenim kutijama“ kradu podatke sa platnih kartica i novac sa računa kupaca

Istraživači kompanije Bitdefender upozorili su veoma sofisticirane prevare putem pretplata, za koje sajber kriminalci koriste „neverovatno ube... Dalje

Nalozi trećine korisnika interneta hakovani prošle godine zbog slabe lozinke

Nalozi trećine korisnika interneta hakovani prošle godine zbog slabe lozinke

Bar jedan onlajn nalog više od trećine (36%) ljudi prošle godine je hakovan zbog slabe ili ukradene lozinke, otkrilo je novo istraživanje FIDO al... Dalje

Google: Softverske ranjivosti nultog dana veoma tražene i sve ih je lakše nabaviti, a evo ko ih i zašto koristi

Google: Softverske ranjivosti nultog dana veoma tražene i sve ih je lakše nabaviti, a evo ko ih i zašto koristi

Sajber kriminalci su koristili najmanje 75 bezbednosnih ranjivosti za koje proizvođači softvera nisu znali - takozvane nulte ranjivosti - otkriva iz... Dalje

Microsoft glavna meta fišing napada, Mastercard se vratio na listu najčešće zloupotrebljavanih brendova

Microsoft glavna meta fišing napada, Mastercard se vratio na listu najčešće zloupotrebljavanih brendova

Microsoft je i dalje brend koji se najviše zloupotrebljava u fišing napadima. Ime tehnološkog giganta pojavljuje se u više od trećine (36%) svih ... Dalje