Tužba protiv Symantec-a: Proizvođač antivirusa koristi taktiku zastrašivanja autora scareware programa

Vesti, 12.01.2012, 23:18 PM

Tužba protiv Symantec-a: Proizvođač antivirusa koristi taktiku zastrašivanja autora scareware programa

Džejms Gros iz Vašingtona podneo je tužbu federalnom sudu protiv proizvođača antivirusa, kompanije Symantec, optužujući je da koristi istu taktiku koju koriste i autori lažnog “scareware” antivirsunog softvera za prodaju svojih programa.

U kompaniji su navode tužioca odbacili kao neosnovane i najavili da će braniti svoju dosadašnju praksu.

Grosova tužba osporava način na koji posluje Symantec, a kompanija se tereti za prevaru i kršenje drugih državnih i federalnih zakona. Prema Grosu, sporan je način na koji Symantec promoviše svoje alate PC Tools Registry Mechanic, PC Tools Performance Toolkit i Norton Utilities. Ovi alati vrše besplatno dijagnostičko skeniranje računara objavljujući poruke upozorenja da je računaru neophodno održavanje. Međutim, da bi problem računara bio rešen korisnik mora da plati softver.

Prema Grosu, istu taktiku koriste i autori scareware programa pokušavajući da od korisnika izvuku novac za softver koji je u suštini beskorisan.

Gros tvrdi da je unajmio stručnjaka za računarsku forenziku kojeg citira navodeći da Symantec-ovo besplatno skeniranje uvek ima iste rezultate. Korisnik će uvek dobiti obaveštenje da je stanje sistema loše (“System Health LOW”) i da su pronađene greške koje su od velike važnosti (“High Priority Errors”), kao i negativnu ocenu privatnost korisnika i stanja diska (“Privacy Health”, “Disk Health”).

Gros kaže da istu praksu koriste i distributeri scareware softvera koji uvek detektuje postojanje problema. On smatra da je Symantec dizajnirao svoje alate tako da oni uvek izveštavaju korisnika o greškama, rizicima po privatnost i drugim problema koji navodno postoje bez obzira na realno stanje računara.

Gros veruje da se pri tom ne sprovodi bilo kakvo dijagnostičko testiranje računara te se po njemu to može smatrati prevarom jer se korisnik podstiče da kupi softver koji ne radi to što se tvrdi u reklami.

Gros je zatražio naknadu štete, statut kolektivne tužbe i zabranu kojom bi Symantec-u bilo onemogućeno da primenjuje dosadašnju praksu za prodaju svog softvera.

U Symantec-u kažu da su njhovi proizvodi prošli kroz postupak nezavisnog testiranja i da je njihova efikasnost potvrđena. Kompanija je najavila da će se snažno braniti u ovom slučaju.


Prijavite se na našu mailing listu i primajte najnovije vesti (jednom dnevno) putem emaila svakog radnog dana besplatno:

Izdvojeno

Microsoft opet nije ispravio bezbednosni propust u Windowsu na vreme, Google objavio detalje o bagu

Microsoft opet nije ispravio bezbednosni propust u Windowsu na vreme, Google objavio detalje o bagu

Microsoft se ponovo našao u neprijatnoj situaciji zbog toga što nije stigao da ispravi bezbednosni propust na vreme. Po drugi put za poslednja tri m... Dalje

Yahoo ponovo obaveštava korisnike o kompromitovanju naloga

Yahoo ponovo obaveštava korisnike o kompromitovanju naloga

Yahoo je ponovo počeo da obaveštava korisnike da postoji mogućnost da su hakeri pristupali njihovim nalozima. Veruje se da su hakeri umesto lozinki... Dalje

Microsoft odložio februarska ažuriranja za 14. mart

Microsoft odložio februarska ažuriranja za 14. mart

Microsoft je u utorak odložio februarsko izdanje zakrpa za svoje proizvode na neodređeno vreme, da bi juče kompanije objavila da će februarske zak... Dalje

Apple godinu dana čuva obrisanu istoriju pretrage browsera

Apple godinu dana čuva obrisanu istoriju pretrage browsera

Apple izgleda čuva obrisanu istoriju pretrage na iCloud nalozima, i to godinu dana, tvrdi Vladimir Katalov, direktor ElcomSofta, kompanije koja proiz... Dalje

Pojačani napadi na WordPress, hakovano više od 1,5 miliona stranica

Pojačani napadi na WordPress, hakovano više od 1,5 miliona stranica

Napadi na WordPress sajtove u kojima se koristi bezbednosni propust u REST API, koji je ispravljen sa verzijom 4.7.2 WordPressa, pojačali su se preth... Dalje