U Chrome veb-prodavnici otkrivena lažna ekstenzija Microsoft Authenticator

Vesti, 21.05.2021, 13:00 PM

U Chrome veb-prodavnici otkrivena lažna ekstenzija Microsoft Authenticator

Pouzdanost Googleove Chrome veb-prodavnice ponovo je dovedena u pitanje nakon što je ekstenzija koja je predstavljena kao Microsoft Authenticator uspela da se nađe u ponudi prodavnice, očigledno bez najjednostavnijih provera koje bi Google trebalo da obavlja.

Pravi Microsoft Authenticator generiše jednokratne kodove za višefaktorsku autentifikaciju a nedavno je dobio i funkcije slične menadžeru lozinki.

Naziv spornog dodatka u Chrome veb-prodavnici prevario je neke korisnike koji su očigledno verovali da preuzimaju zvaničnu aplikaciju kompanije Microsoft. Nagoveštaj da ovaj dodatak nema veze sa Microsoftom je to što kompanija koja ga je nudila nije Microsoft Corporation već „Extensions“.

Aplikacija je do trenutka kada je uklonjena iz prodavnice imala 448 korisnika i tri od pet zvezdica. Ona je u Chrome veb-prodavnici bila od 23. aprila 2021.

I e-mail adresa programera izgledala je kao jedna od onih lažnih adresa koje se koriste za slanje neželjene pošte. Naime, programer koristi Gmail adresu, a ne zvaničnu Microsoft adresu.

Pogled na recenzije otkrio bi nekoliko upozorenja drugih korisnika, ali i neke recenzije u kojima korisnici hvale ekstenziju. Ovi drugi su verovatno lažni i tu su da bi se korisnicima koji proveravaju recenzije pre nego što isprobaju aplikaciju ulilo poverenje.

Brza provera stranice Microsoftovog Authenticatora otkriva da je on dostupan kao mobilna aplikacija, ali ne i kao ekstenzija pregledača.

Lažna ekstenzija Microsoft Authenticator ne može da se koristi za potvrdu identiteta prilikom prijavljivanja na Microsoft nalog ili za bilo koje drugo prijavljivanje. Ona prikazuje jednostavnu stranicu sa opcijom „Pokreni Microsoft Authenticator“. Klikom na dugme otvara se poljska veb stranica koja preusmerava na drugu veb stranicu koja automatski traži prijavu ili registraciju naloga. Neki korisnici su prijavili da im je ekstenzija koristila uređaje za kopanje kriptovalute u pozadini.

Google je odbio da komentariše kako se ova ekstenzija našla u njihovoj prodavnici aplikacija.

Iako je bilo prilično očigledno da je ekstenzija lažna, više od 400 korisnika ju je instaliralo, i da nije primećena, verovatno bi taj broj bio mnogo veći.

Microsoft je potvrdio da oni nikada nisu imali ekstenziju Microsoft Authenticator za Chrome, i pozvao korisnike da prijave sve takve sumnjive aplikacije.

Bilo bi lepo kada bi Google imao provere kako bi sprečio bar da se ovakve ekstenzije nađu u njegovoj prodavnici. S obzirom da se u slučaju ove ekstenzije koristilo ime poznate kompanije kao što je Microsoft, logično je očekivati da je Google uradio više od letimičnog pogleda i proverio da li je dodatak pravi. Umesto toga, lažni dodatak je prihvaćen.


Prijavite se na našu mailing listu i primajte najnovije vesti (jednom dnevno) putem emaila svakog radnog dana besplatno:

Izdvojeno

Google oglasi za Facebook vode do sajtova prevaranata

Google oglasi za Facebook vode do sajtova prevaranata

Google ima problem sa oglasima u pretrazi, upozorio je programer Džastin Poliačik, a njegove reči potvrdili su i istraživači kompanije Malwarebyt... Dalje

Zloglasna ransomware grupa HelloKitty najavila povratak i novo ime

Zloglasna ransomware grupa HelloKitty najavila povratak i novo ime

Sajber kriminalci iz ransomware grupe ranije poznate kao HelloKitty objavili su da se naziv grupe menja u „HelloGookie“. Oni su objavili n... Dalje

Piramidalna šema prevare na Telegramu

Piramidalna šema prevare na Telegramu

Istraživači kompanije Kasperski upozorili su na prevarante koji koriste sofisticiranu taktiku da ukradu Toncoine (TON) od korisnika Telegrama širom... Dalje

Od početka godine ransomware grupa Akira napala 250 organizacija od kojih je pokušala da naplati 42 miliona dolara

Od početka godine ransomware grupa Akira napala 250 organizacija od kojih je pokušala da naplati 42 miliona dolara

Da posao sa ransomwareom cveta pokazuju i podaci o ransomware grupi Akira koja je za manje od godinu dana rada iznudila milione od na stotine pogođen... Dalje

Microsoft je i dalje brend koji se najviše zloupotrebljava u phishing napadima

Microsoft je i dalje brend koji se najviše zloupotrebljava u phishing napadima

Prema podacima kompanije Check Point, Microsoft je brend koji se najviše zloupotrebljavao, u čak 38% svih phishing napada u prvom kvartalu 2024. Ovo... Dalje