U novom napadu na Gmail korisnike hakeri koriste propust u Flash-u

Vesti, 07.06.2011, 07:47 AM

U novom napadu na Gmail korisnike hakeri koriste propust u Flash-u

Kompanija Adobe potvrdila je u ponedeljak da je propust u Flash-u za koji je objavila zakrpu u nedelju korišćen za krađu podataka korisnika potrebnih za prijavljivanje na Gmail naloge.

Propust u bezbednosti je ispravljen u nedelju objavljivanjem vanredne, hitne zakrpe. Ovo je druga zakrpa za Flash za manje od mesec dana i peta ove godine. Međutim, objavljivanje zakrpe u nedelju je veoma neobično za Adobe.

Iz kompanije kažu da su dobili prijave o ranjivosti koja se koristi u ciljanim napadima osmišljenim tako da se korisnik namami da klikne na zlonamerni link u email poruci. Oni ne mogu da potvrde da je bilo napada i na korisnike drugih veb mail provajdera, ali ima indicija da su meta napada bili ipak Gmail korisnici.

Ranjivost koju su koristili napadači je cross-site scripting propust u Flash-u. Propuste ovog tipa često koriste oni kojima je cilj krađa identiteta što postižu svojevrsnim preotimanjem korisničkih imena i lozinki od ranjivih browser-a. Međutim, u ovom slučaju browser-i sami po sebi nisu bili meta, već plug-in browser-a za Flash Player, kojeg instaliraju praktično svi korisnici.

Ovaj propust u Flash-u timu zaduženom za bezbednost programa u kompaniji Adobe prijavio je Google, kažu u kompaniji. Google koji svoj browser isporučuje u paketu sa Flash-om u nedelju je takođe ažurirao Chrome, i to sve tri verzije browser-a, stabilnu, beta i razvojnu verziju.

Adobe je najnoviji propust u Flash-u rangirao kao “važan”, što je u četvorostepenom sistemu rangiranja drugi najviši nivo u odnosu na ozbiljnost baga. Prema Adobe-ovom rangiranju, ovakva ocena se daje propustima u bezbednosti programa koji napadačima omogućavaju pristup podacima na kompjuteru koji je pogođen napadom ali istovremeno ne pružaju mogućnost ubacivanja malware-a na žrtvin računar.

Korisnici drugih browser-a mogu preuzeti zakrpljenu verziju Flash Player-a sa sajta proizvođača. Adobe je objavio ažurirao verzije Flash Player-a za Windows, Mac OS X i Linux, a korisnici Androida će svoju zakrpu dobiti tokom ove nedelje.

Napadi na Gmail korisnike za koje je Google prošle nedelje optužio kineske hakere razlikuju se od ovih o kojima je ovde reč jer u njima nije korišćena ranjivost u Flash-u za krađu korisničkih podataka, već su ti napadi, ne oslanjajući se na exploit-e (vidi u Rečniku: exploit), imali za cilj prevaru korisnika koji bi uneli svoje korisničko ime i lozinku u polja na lažnoj strani za prijavljivanje na Gmail email servis.


Prijavite se na našu mailing listu i primajte najnovije vesti (jednom dnevno) putem emaila svakog radnog dana besplatno:

Izdvojeno

Google oglasi za Facebook vode do sajtova prevaranata

Google oglasi za Facebook vode do sajtova prevaranata

Google ima problem sa oglasima u pretrazi, upozorio je programer Džastin Poliačik, a njegove reči potvrdili su i istraživači kompanije Malwarebyt... Dalje

Zloglasna ransomware grupa HelloKitty najavila povratak i novo ime

Zloglasna ransomware grupa HelloKitty najavila povratak i novo ime

Sajber kriminalci iz ransomware grupe ranije poznate kao HelloKitty objavili su da se naziv grupe menja u „HelloGookie“. Oni su objavili n... Dalje

Piramidalna šema prevare na Telegramu

Piramidalna šema prevare na Telegramu

Istraživači kompanije Kasperski upozorili su na prevarante koji koriste sofisticiranu taktiku da ukradu Toncoine (TON) od korisnika Telegrama širom... Dalje

Od početka godine ransomware grupa Akira napala 250 organizacija od kojih je pokušala da naplati 42 miliona dolara

Od početka godine ransomware grupa Akira napala 250 organizacija od kojih je pokušala da naplati 42 miliona dolara

Da posao sa ransomwareom cveta pokazuju i podaci o ransomware grupi Akira koja je za manje od godinu dana rada iznudila milione od na stotine pogođen... Dalje

Microsoft je i dalje brend koji se najviše zloupotrebljava u phishing napadima

Microsoft je i dalje brend koji se najviše zloupotrebljava u phishing napadima

Prema podacima kompanije Check Point, Microsoft je brend koji se najviše zloupotrebljavao, u čak 38% svih phishing napada u prvom kvartalu 2024. Ovo... Dalje