U sledećoj deceniji Windows će izgubiti status hakerske zvezde
Vesti, 23.02.2011, 02:09 AM

U deceniji pred nama bićemo svedoci gubitka statusa zvezde do sada najkorišćenije i najnapadanije platforme, Microsoft-ovog operativnog sistema Windows, jer nova generacija hakera i sajber-kriminalaca donosi i diverzitet kada je reč o napadima koji se već sada, a u budućnosti će se to dešavati i češće, usmeravaju na mobilne telefone i kompjutere sa ne-Windows operativnim sistemima. Ovako Kaspersky Laboratorija vidi visokotehnološki kriminal u predstojećoj deceniji.
Predviđanja Kaspersky Laboratorije zasniva se na analizi već postojećih trendova u oblasti personalnih računara, mobilnih telefona i operativnih sistema, kao i promena koje se događaju u ekosistemu interneta tokom prethodnih deset godina, kažu u kompaniji. U drugoj deceniji 21. veka, razvoj sajber-kriminala će obeležiti već uočljivi trend mobilizacije i minijaturizacije uređaja, pisanje virusa za račun sajber-kriminala, pojava društvenih mreža, pretraživača i internet trgovine.
Iako će izvesno izgubiti monopol na tržištu operativnih sistema, koji sada ima, Microsoft-ov operativni sistem Windows će verovatno ostati najpopularnija platforma i u sledećoj deceniji, kada je reč o poslovnim korisnicima, i jedna od najčešćih meta sajber-kriminala i hakera. I dok su sajber-kriminalci do sada mogli da računaju na sveprisutnost Windows-a planirajući svoje napade, u narednoj deceniji, u svetu konkurentskih operativnih sistema, moraće da biraju između napada na različite operativne sisteme koji kontrolišu brojne uređaje ili operativnog sistema Windows, pri čemu će njihova meta u većini slučajeva biti poslovni korisnici.
Alternativni operativni sistemi kao što su Apple-ov OS X i iOS i Google-ov Android imaju sve više poklonika među potrošačima, uprkos činjenici da pokazuju znake slabosti kada je reč o bezbednosti. Pa ipak, prognoza je da će napadi na poslovne korisnike, koji koriste Windows obeležiti predstojeću deceniju sajber-kriminala.
Nastavak dominacije Windows-a u poslovnom okruženju će prinuditi sajber-kriminalce da se razvrstaju u dve grupe - one koji su specijalizovani za napade na poslovne korisnike i one čija su meta obični korisnici i njihovo svakodnevno prisustvo na internetu. Prva grupa će nastaviti sa praksom krađe podataka, poslovne špijunaže, i urušavanja dobre reputacije kompanija, dok će druga grupa sajber-kriminalaca zarađivati napadajući sisteme za transport i njima slične u cilju promene i/ili krađe ličnih podataka koji se nalaze u okviru ovih sistema. Kriminalci će se na oba fronta suočiti sa aktivnostima IT sektora i državnih agencija zaduženih za borbu protiv sajber-kriminala.
Povećano korišćenje elektronskog plaćanja i internet bankarstva nužno će dovesti do razvoja i primene novih bezbednosnih mera kao što su zaštita plaćanja i biometrijska identifikacija. Stručnjaci Kaspersky Laboratorije predviđaju da će bot (zombi) mreže, onakve kakve ih danas poznajemo, biti neprepoznatljive nakon što prođu period dramatičnog razvoja i poboljšanja.

Izdvojeno
Da li su vaše lozinke među najslabijim lozinkama?

Analiza više od 19 milijardi procurelih lozinki otkrila je i dalje prisutnu, široko rasprostranjenu pojavu ponovne upotrebe slabih lozinki. Lozinke,... Dalje
Prevare sa „tajanstvenim kutijama“ kradu podatke sa platnih kartica i novac sa računa kupaca

Istraživači kompanije Bitdefender upozorili su veoma sofisticirane prevare putem pretplata, za koje sajber kriminalci koriste „neverovatno ube... Dalje
Nalozi trećine korisnika interneta hakovani prošle godine zbog slabe lozinke
.jpg)
Bar jedan onlajn nalog više od trećine (36%) ljudi prošle godine je hakovan zbog slabe ili ukradene lozinke, otkrilo je novo istraživanje FIDO al... Dalje
Google: Softverske ranjivosti nultog dana veoma tražene i sve ih je lakše nabaviti, a evo ko ih i zašto koristi
.jpg)
Sajber kriminalci su koristili najmanje 75 bezbednosnih ranjivosti za koje proizvođači softvera nisu znali - takozvane nulte ranjivosti - otkriva iz... Dalje
Microsoft glavna meta fišing napada, Mastercard se vratio na listu najčešće zloupotrebljavanih brendova

Microsoft je i dalje brend koji se najviše zloupotrebljava u fišing napadima. Ime tehnološkog giganta pojavljuje se u više od trećine (36%) svih ... Dalje
Pratite nas
Nagrade