U susret Crnom petku: Budite oprezni kada kupujete na internetu
Vesti, 26.11.2019, 02:00 AM
Crni petak je postao najveći godišnji potrošački praznik, s obzirom na to da 95% potrošača danas zna za ovaj dan. Dok su ranije kupci išli u prodavnice za Black Friday, sada sve češće kupuju putem interneta. Na sajtu Black Friday Global je objavljeno da je prošle godine samo 12% kupaca obavilo svoje kupovine za Black Friday isključivo u prodavnicama. Povećanje broja aplikacija koje pružaju mogućnost kupovine iz udobnosti doma podstaklo je kupce da u potpunosti kupuju preko interneta, pri čemu 56% više voli online kupovinu u poređenju sa kupovinom u prodavnicama, a 55% ljudi sada koristi pametne telefone da obavi kupovinu tokom Black Friday vikenda. Ovaj porast kupovine preko interneta, u kombinaciji sa produženim šoping periodom znači i više vremena za hakerske napade.
Broj napada na sajtove e-trgovine usmerenih direktno na kupce porastao je za 15% u odnosu na prethodnu godinu. Kompanija Kaspersky upozorila je potencijalne kupce u svom novom izveštaju na povećanu opasnost tokom predstojećih dana povoljne kupovine - verovatnoća fišing napada veća je za 24% u poređenju sa ostatkom godine.
Prema nalazima stručnjaka kompanije Kaspersky, u prva tri kvartala 2019. godine, petnaest bankarskih trojanca ciljalo je korisnike popularnih brendova. Ove godine, pored već poznatih bankarskih trojanaca kao što su Zeus, Betabot i Cridex Gozi, kompanija Kaspersky je takođe identifikovala dva nova mobilna bankarska trojanca, Anubis i Gustuff. Hakeri ciljaju sajtove e-trgovine tragajući za korisničkim podacima kao što su oni za prijavu, šifre, brojevi kartica, telefonski brojevi itd. Napadači kradu podatke kupaca presretanjem podataka koje oni daju sajtovima, modifikujući sadržaj web sajtova, i/ili preusmeravajući posetioce na fišing stranice.
„Kako se približavaju Black Friday i Cyber Monday, kupci moraju biti obazrivi. Ovo je praktično sezona lova za sajber kriminalce koji vrebaju da bi od žrtava ukrali lične podatke, brojeve kartica ili podatke o bankovnom računu.“
Ukoliko praktikujete kupovinu preko interneta:
• Uložite u snažno bezbednosno rešenje kako biste zaštitili sve svoje uređaje kada kupujete na internetu;
• Napravite rezervnu kopiju svojih podataka kako vam se ne bi dogodilo da vaši lični podaci budu izgubljeni ukoliko postanete meta sajber napada;
• Redovno ažurirajte Windows i druge aplikacije;
• Koristite jedinstvene, kompleksne lozinke za svaki online nalog. Ukoliko vam se to čini komplikovanim, neka menadžer lozinki bude vaša prva kupovina za Black Friday;
• Budite naročito oprezni kada koristite mobilni telefon za online kupovinu. Skraćene URL adrese, koje se često koriste jer su pogodnije za telefone, mogu sakriti činjenicu da vode ka rizičnim sajtovima. Ukoliko morate da obavite transakciju, isključite Wi-Fi i koristite mobilne podatke. U suportnom sačekajte dok ne budete ponovo na sigurnoj mreži;
• Izbegavajte kupovinu na web sajtovima koji deluju sumnjivo, bez obzira koliko dobro deluju njihove ponude za Black Friday;
• Nemojte da otvarate nepoznate linkove koje dobijete emailom ili preko poruka na društvenim mrežama, čak i od ljudi koje poznajete, osim ukoliko ste očekivali poruku;
• Razmislite koliko novca želite da potrošite za online kupovinu i nikad ne prekoračujte taj limit;
• Smanjite količinu novca koju imate na bankovnom i online nalogu, ili koristite pripejd karticu za online plaćanje. Što je veća količina novca, više možete izgubiti u slučaju prevare;
• Ograničite broj pokušanih transakcija na vašoj kreditnoj kartici;
• Aktivirajte i uvek koristite dvofaktornu autentikaciju (verifikovana od strane Visa, MasterCard Secure Code, itd.);
Ukoliko ste brend ili trgovac koji prodaje na internetu:
• Koristite proverenu uslugu plaćanja i redovno ažurirajte vaš softver za online trgovinu i plaćanje. Svako novo ažuriranje može sadržati ključne zakrpe koje će učiniti sistem manje ranjivim za sajber kriminalce;
• Koristite namenska bezbednosna rešenja da zaštitite vašu kompaniju i kupce;
• Obratite pažnju na lične podatke onih koji kupuju od vas. Koristite rešenja za sprečavanje prevara koja možete prilagoditi vašoj kompaniji i profilima vaših kupaca;
Izdvojeno
Nova prevara: hakeri u vašem WhatsApp nalogu
Istraživači kompanije Gen Digital upozoravaju na novu prevaru u kojoj korisnici sami, nesvesno, dele svoje WhatsApp naloge sa hakerima, verujući da... Dalje
Budući AI modeli donose nove sajber rizike, upozorava OpenAI
OpenAI upozorava da bi buduće generacije velikih jezičkih modela mogle značajno da utiču na sajber bezbednost, povećavajući i napadačke i odbra... Dalje
Malver GhostPoster otkriven u 17 Firefox ekstenzija
Istraživači kompanije Koi Security otkrili su novu kampanju pod nazivom GhostPoster, u kojoj su napadači zloupotrebljavali logo fajlove Firefox eks... Dalje
Popularne Chrome i Edge ekstenzije potajno prikupljale razgovore sa ChatGPT-om i drugim AI alatima
Popularne ekstenzije za Chrome i Edge potajno su prikupljale razgovore korisnika sa AI četbotovima, a zatim te podatke prosleđivale trećim stranama... Dalje
Lažni ChatGPT Atlas vodi do ClickFix napada i krađe lozinki na macOS-u
Infostealeri, malveri koji kradu lozinke, kolačiće, dokumenta i druge osetljive podatke, postali su najbrže rastuća sajber pretnja u 2025. godini,... Dalje
Pratite nas
Nagrade






Pratite nas preko RSS-a





