Veb pregledač koji obećava privatnost izigrao poverenje korisnika
Vesti, 09.06.2020, 10:00 AM
Brave, pretraživač otvorenog koda koji je osmišljen tako da privatnost zaštiti blokiranjem reklama i trackera za praćenje korisnika, suočen je sa kritikama korisnika zbog preusmeravanja određenih upita za pretragu na kompanije koje rade sa kriptovalutama preko affiliate linkova od kojih je Brave zarađuje, izvestio je Decrypt.
Za razliku od „opt-in“ principa kojeg se kompanija Brave Software Inc. koja je vlasnik pregledača pridržava - reklame u pretraživaču nisu obavezne a kriptovalutom se plaća svima koji ih pogledaju - o ovim preusmeravanjima Brave nikada nije pitao svoje korisnike.
Jedan korisnik Twittera primetio je preusmeravanje kada je upisao „binance.us“ u traku za pretragu Bravea, a pregledač je njegov unos automatski dovršio na „binance.us/en?ref=35089877“. Oba URL-a vode na istu stranicu, ali affiliate link na kraju može se koristiti za praćenje korisnika i ostvarivanje prihoda. Mnogi veb sajtovi koriste affiliate linkove, ali većina je transparentna u vezi sa tim.
Suosnivač i izvršni direktor Bravea Brendan Ajh odmah se izvinio korisnicima rekavši da je kompanija napravila grešku i da je ona sada ispravljena. „Mi smo zastupnik Binancea, korisnike upućujemo putem vidžeta za trgovanje u novoj kartici, ali automatsko dovršavanje ne sme da doda nikakav kod.“
Kada je lansiran prošle godine, Brave je predstavio svoj sistem oglašavanja koji plaća korisnicima kriptovalutom za pregled oglasa bez pristupa njihovim ličnim podacima. Oglasi su se pojavljivali kao push notifikacije umesto tradicionalnih banera. Od predstavljanja Brave je dodao i druge, tradicionalnije vidžete za oglašavanje na svoje stranice na karticama.
Ajh je na Twitteru rekao da Brave pokušava da izgradi održivo poslovanje koje daje prioritet korisnicima i njihovim podacima, ali da takođe traže načine za zaradu. „Ovo uključuje dovođenje novih korisnika na Binance i druge menjačnice preko optimiziranih vidžeta za trgovanje koji čuvaju privatnost pre nego što se (korisnici) prijave. To uključuje ponude za zaradu od pretraživanja, kao što to rade i svi veliki pregledači.“
Izdvojeno
Zloglasna ransomware grupa HelloKitty najavila povratak i novo ime
Sajber kriminalci iz ransomware grupe ranije poznate kao HelloKitty objavili su da se naziv grupe menja u „HelloGookie“. Oni su objavili n... Dalje
Piramidalna šema prevare na Telegramu
Istraživači kompanije Kasperski upozorili su na prevarante koji koriste sofisticiranu taktiku da ukradu Toncoine (TON) od korisnika Telegrama širom... Dalje
Od početka godine ransomware grupa Akira napala 250 organizacija od kojih je pokušala da naplati 42 miliona dolara
Da posao sa ransomwareom cveta pokazuju i podaci o ransomware grupi Akira koja je za manje od godinu dana rada iznudila milione od na stotine pogođen... Dalje
Microsoft je i dalje brend koji se najviše zloupotrebljava u phishing napadima
Prema podacima kompanije Check Point, Microsoft je brend koji se najviše zloupotrebljavao, u čak 38% svih phishing napada u prvom kvartalu 2024. Ovo... Dalje
Farmakokriminal na internetu: Facebook, X i Instagram preplavljeni oglasima za kopije poznatih lekova
Hiljade lažnih onlajn apoteka koje prodaju kopije lekova širom sveta, uključujući i kopije popularnog Ozempica, leka za lečenje dijabetesa tipa ... Dalje
Pratite nas
Nagrade