Veb pregledač koji obećava privatnost izigrao poverenje korisnika
Vesti, 09.06.2020, 10:00 AM
Brave, pretraživač otvorenog koda koji je osmišljen tako da privatnost zaštiti blokiranjem reklama i trackera za praćenje korisnika, suočen je sa kritikama korisnika zbog preusmeravanja određenih upita za pretragu na kompanije koje rade sa kriptovalutama preko affiliate linkova od kojih je Brave zarađuje, izvestio je Decrypt.
Za razliku od „opt-in“ principa kojeg se kompanija Brave Software Inc. koja je vlasnik pregledača pridržava - reklame u pretraživaču nisu obavezne a kriptovalutom se plaća svima koji ih pogledaju - o ovim preusmeravanjima Brave nikada nije pitao svoje korisnike.
Jedan korisnik Twittera primetio je preusmeravanje kada je upisao „binance.us“ u traku za pretragu Bravea, a pregledač je njegov unos automatski dovršio na „binance.us/en?ref=35089877“. Oba URL-a vode na istu stranicu, ali affiliate link na kraju može se koristiti za praćenje korisnika i ostvarivanje prihoda. Mnogi veb sajtovi koriste affiliate linkove, ali većina je transparentna u vezi sa tim.
Suosnivač i izvršni direktor Bravea Brendan Ajh odmah se izvinio korisnicima rekavši da je kompanija napravila grešku i da je ona sada ispravljena. „Mi smo zastupnik Binancea, korisnike upućujemo putem vidžeta za trgovanje u novoj kartici, ali automatsko dovršavanje ne sme da doda nikakav kod.“
Kada je lansiran prošle godine, Brave je predstavio svoj sistem oglašavanja koji plaća korisnicima kriptovalutom za pregled oglasa bez pristupa njihovim ličnim podacima. Oglasi su se pojavljivali kao push notifikacije umesto tradicionalnih banera. Od predstavljanja Brave je dodao i druge, tradicionalnije vidžete za oglašavanje na svoje stranice na karticama.
Ajh je na Twitteru rekao da Brave pokušava da izgradi održivo poslovanje koje daje prioritet korisnicima i njihovim podacima, ali da takođe traže načine za zaradu. „Ovo uključuje dovođenje novih korisnika na Binance i druge menjačnice preko optimiziranih vidžeta za trgovanje koji čuvaju privatnost pre nego što se (korisnici) prijave. To uključuje ponude za zaradu od pretraživanja, kao što to rade i svi veliki pregledači.“
Izdvojeno
Google redizajnira reCAPTCHA: pametniji filter za botove
Google je najavio veliku nadogradnju svog besplatnog servisa reCAPTCHA, koji štiti veb sajtove od spama i zloupotrebe. Novi sistem sada inteligentno ... Dalje
Bez zvanične zabrane, Rusija blokira verifikaciju na Telegramu i WhatsAppu
Ruski korisnici sve teže mogu da se registruju na Telegram i WhatsApp, jer su ruski mobilni operateri počeli da blokiraju SMS i kodove za verifikaci... Dalje
WhatsApp uvodi passkey - kraj lozinkama za bekape
WhatsApp je najavio da uvodi novu opciju zaštite razgovora - passkey-šifrovane bekape, koja korisnicima omogućava da šifruju rezervne kopije ćas... Dalje
Proizvođač softvera Pegaz dobio trajnu zabranu za špijuniranje korisnika WhatsApp-a
Američki savezni sud izdao je trajnu zabranu izraelskom proizvođaču špijunskog softvera NSO Group, kojom mu se zabranjuje da koristi svoj ozlogla... Dalje
Google najavio da će Chrome od verzije 154 podrazumevano upozoravati korisnike na HTTP sajtove
Google je najavio da će Chrome od oktobra 2026. godine (verzija 154) podrazumevano tražiti dozvolu korisnika pre nego što se poveže na javne, nebe... Dalje
Pratite nas
Nagrade






Pratite nas preko RSS-a





