Veb pregledač koji obećava privatnost izigrao poverenje korisnika

Vesti, 09.06.2020, 10:00 AM

Veb pregledač koji obećava privatnost izigrao poverenje korisnika

Brave, pretraživač otvorenog koda koji je osmišljen tako da privatnost zaštiti blokiranjem reklama i trackera za praćenje korisnika, suočen je sa kritikama korisnika zbog preusmeravanja određenih upita za pretragu na kompanije koje rade sa kriptovalutama preko affiliate linkova od kojih je Brave zarađuje, izvestio je Decrypt.

Za razliku od „opt-in“ principa kojeg se kompanija Brave Software Inc. koja je vlasnik pregledača pridržava - reklame u pretraživaču nisu obavezne a kriptovalutom se plaća svima koji ih pogledaju - o ovim preusmeravanjima Brave nikada nije pitao svoje korisnike.

Jedan korisnik Twittera primetio je preusmeravanje kada je upisao „binance.us“ u traku za pretragu Bravea, a pregledač je njegov unos automatski dovršio na „binance.us/en?ref=35089877“. Oba URL-a vode na istu stranicu, ali affiliate link na kraju može se koristiti za praćenje korisnika i ostvarivanje prihoda. Mnogi veb sajtovi koriste affiliate linkove, ali većina je transparentna u vezi sa tim.

Suosnivač i izvršni direktor Bravea Brendan Ajh odmah se izvinio korisnicima rekavši da je kompanija napravila grešku i da je ona sada ispravljena. „Mi smo zastupnik Binancea, korisnike upućujemo putem vidžeta za trgovanje u novoj kartici, ali automatsko dovršavanje ne sme da doda nikakav kod.“

Kada je lansiran prošle godine, Brave je predstavio svoj sistem oglašavanja koji plaća korisnicima kriptovalutom za pregled oglasa bez pristupa njihovim ličnim podacima. Oglasi su se pojavljivali kao push notifikacije umesto tradicionalnih banera. Od predstavljanja Brave je dodao i druge, tradicionalnije vidžete za oglašavanje na svoje stranice na karticama.

Ajh je na Twitteru rekao da Brave pokušava da izgradi održivo poslovanje koje daje prioritet korisnicima i njihovim podacima, ali da takođe traže načine za zaradu. „Ovo uključuje dovođenje novih korisnika na Binance i druge menjačnice preko optimiziranih vidžeta za trgovanje koji čuvaju privatnost pre nego što se (korisnici) prijave. To uključuje ponude za zaradu od pretraživanja, kao što to rade i svi veliki pregledači.“


Prijavite se na našu mailing listu i primajte najnovije vesti (jednom dnevno) putem emaila svakog radnog dana besplatno:

Izdvojeno

Nova opcija na Google Mapama: zaštita od lažnih ocena i pokušaja ucene

Nova opcija na Google Mapama: zaštita od lažnih ocena i pokušaja ucene

Google je objavio da uvodi novu opciju za prijavljivanje pokušaja ucene putem lažnih negativnih recenzija na Google Mapama. Reč je o situacijama u ... Dalje

Najčešće korišćene lozinke u 2025.

Najčešće korišćene lozinke u 2025.

Novo istraživanje kompanije Comparitech otkriva da ljudi i dalje masovno koriste slabe lozinke poput „123456“, „admin“ i &bdq... Dalje

Hakeri upali u Booking.com i Airbnb naloge, gosti hotela plaćali iste rezervacije dva puta

Hakeri upali u Booking.com i Airbnb naloge, gosti hotela plaćali iste rezervacije dva puta

Istraživači iz kompanije Sekoia.io otkrili su masovnu fišing kampanju koja koristi kompromitovane hotelske naloge za napade na ljude koji su rezerv... Dalje

Hakeri mogu prepravljati poruke i lažirati identitet u Microsoft Teamsu

Hakeri mogu prepravljati poruke i lažirati identitet u Microsoft Teamsu

Istraživači kompanije Check Point otkrili su ozbiljne bezbednosne propuste u Microsoft Teamsu, koji su omogućavali napadačima da se predstave kao ... Dalje

Google redizajnira reCAPTCHA: pametniji filter za botove

Google redizajnira reCAPTCHA: pametniji filter za botove

Google je najavio veliku nadogradnju svog besplatnog servisa reCAPTCHA, koji štiti veb sajtove od spama i zloupotrebe. Novi sistem sada inteligentno ... Dalje