Većina korisnika interneta prihvata kolačiće bez razmišljanja

Vesti, 19.10.2023, 12:00 PM

Većina korisnika interneta prihvata kolačiće bez razmišljanja

Istraživanje pod nazivom “Sve o kolačićima” otkrilo je da velika većina korisnika interneta bez mnogo razmišljanja prihvata kolačiće, a 40% anketiranih korisnika interneta kaže da to rade naslepo.

Generacija Z (1997-2012) će najverovatnije prihvatiti sve kolačiće, dok su bejbi bumeri (1946-1964) najoprezniji.

Četvrtina korisnika kaže da prihvata kolačiće nakon nekog istraživanja, dok svaki peti prihvata samo neke. Samo 18% kaže da odbija sve kolačiće.

Kolačići su mali fajlovi koje veb sajtovi automatski kreiraju, između ostalog, za autentifikaciju korisnika i naloga, prikupljanje analitičkih podataka i personalizovanje onlajn oglasa. Iako su uglavnom bezopasni, dobro bi bilo da povremeno brišete kolačiće i keš memoriju u kojoj se čuvaju i zbog privatnosti i zbog performansi.

Mnogi ljudi, međutim, veruju da će biti preusmereni ili izbačeni sa veb sajta ako ne prihvate kolačiće.

Istraživanje je pokazalo da većini korisnika nije sasvim jasno šta kolačići rade. Od ponuđena četiri tačna i četiri pogrešna odgovora, samo jedan od deset anketiranih je uspeo da prepozna sve tačne odnosno netačne tvrdnje.

Svaki drugi nije odabrao nijednu tačnu, dok je više od polovine izabralo barem jednu pogrešnu. Isti broj veruje da će ih kolačići prijaviti na mejling liste.

Druge zablude korisnika, koje je odabrao najmanje jedan od deset ispitanika, uključuju uverenje da će kolačići preuzeti fajlove, ubaciti viruse ili pročitati ono što čuvaju na uređaju.

Studija takođe otkriva generacijsku podelu kada su u pitanju kolačići. Sa 60%, milenijalci (1981-1994/6) su najpouzdaniji kada je u pitanju znanje o kolačićima, a takvih je svega 45% u generacijama Z i Gen X (1965-1981).

Takođe, bejbi bumeri imaju dvostruko veće šanse da odbiju kolačiće nego bilo koja druga generacija, a 31% ih je reklo da to i čini. Samo nešto manje od jedne trećine kaže da automatski prihvata kolačiće, što je najniži skor među svim generacijama.

Poređenja radi, 47% ispitanika generacije Z kaže da jednostavno prihvata kolačiće bez mnogo razmišljanja.

Foto: Polina Tankilevitch / Pexel


Prijavite se na našu mailing listu i primajte najnovije vesti (jednom dnevno) putem emaila svakog radnog dana besplatno:

Izdvojeno

Da li su vaše lozinke među najslabijim lozinkama?

Da li su vaše lozinke među najslabijim lozinkama?

Analiza više od 19 milijardi procurelih lozinki otkrila je i dalje prisutnu, široko rasprostranjenu pojavu ponovne upotrebe slabih lozinki. Lozinke,... Dalje

Prevare sa „tajanstvenim kutijama“ kradu podatke sa platnih kartica i novac sa računa kupaca

Prevare sa „tajanstvenim kutijama“ kradu podatke sa platnih kartica i novac sa računa kupaca

Istraživači kompanije Bitdefender upozorili su veoma sofisticirane prevare putem pretplata, za koje sajber kriminalci koriste „neverovatno ube... Dalje

Nalozi trećine korisnika interneta hakovani prošle godine zbog slabe lozinke

Nalozi trećine korisnika interneta hakovani prošle godine zbog slabe lozinke

Bar jedan onlajn nalog više od trećine (36%) ljudi prošle godine je hakovan zbog slabe ili ukradene lozinke, otkrilo je novo istraživanje FIDO al... Dalje

Google: Softverske ranjivosti nultog dana veoma tražene i sve ih je lakše nabaviti, a evo ko ih i zašto koristi

Google: Softverske ranjivosti nultog dana veoma tražene i sve ih je lakše nabaviti, a evo ko ih i zašto koristi

Sajber kriminalci su koristili najmanje 75 bezbednosnih ranjivosti za koje proizvođači softvera nisu znali - takozvane nulte ranjivosti - otkriva iz... Dalje

Microsoft glavna meta fišing napada, Mastercard se vratio na listu najčešće zloupotrebljavanih brendova

Microsoft glavna meta fišing napada, Mastercard se vratio na listu najčešće zloupotrebljavanih brendova

Microsoft je i dalje brend koji se najviše zloupotrebljava u fišing napadima. Ime tehnološkog giganta pojavljuje se u više od trećine (36%) svih ... Dalje