Većina najpopularnijih web sajtova ne nudi sve opcije dvofaktorne autentifikacije
Vesti, 31.10.2018, 09:30 AM

Kompanija koja se bavi upravljanjem lozinkama Dashlane objavila je rezultate svog istraživanja koji pokazuju da većina vodećih 30 sajtova ne nudi kompletan opseg opcija za potvrdu autentičnosti sa dva faktora (2FA) prilikom prijavljivanja korisnika. Od 30 vodećih sajtova, samo 8 nudi sve testirane 2FA opcije.
Dvofaktorna autentifikacija (2FA) obezbeđuje dodatnu sigurnost za postupak prijavljivanja na nalog tako što osim lozinke zahteva i neki dodatni kod ili mehanizam za potvrđivanje identiteta. Na primer, sajtovi se mogu konfigurisati za korišćenje 2FA koja bi zahtevala da se prijavite pomoću svoje lozinke, a zatim unesete kod koji je poslat na vaš mobilni uređaj ili prikazan u softveru za autentifikaciju, pre nego što vam se omogući prijavljivanje.
Dashlane je istraživao da li svaki analizirani sajt nudi tri različita tipa 2FA autentifikacije. Za svaku vrstu 2FA koju podržava, sajt bi dobio bodove.
Evo koje opcije 2FA je analizirao Dashlane:
- SMS i/ili email: ako sajt nudi 2FA baziranu na SMS ili email porukama dobio bi 1 bod.
- 2FA softverski token: sajtovi koji nude 2FA pomoću odgovarajućeg softvera kao što je Authy, Google Authenticator ili Microsoft Authenticator zaradili su 1 bod.
- Hardverski 2FA token: sajtovi koji dozvoljavaju da koristite hardverski token za 2FA, kao što je YubiKey i Google Titan, zaradili su 3 boda.
Od vodećih 30 sajtova koji su testirani, samo 23% (8 sajtova) ostvarilo je najbolji rezultat nuđenjem svih proverenih 2FA opcija. Ovi sajtovi su Bank of America, Dropbox, E*TRADE, Facebook, Google, Stripe, Twitter i Wells Fargo. Četiri testirana web sajta uopšte nisu ponudila opcije za 2FA: Best Buy, Nextdoor, TaskRabbit i Zocdoc.
Iz Dashlanea kažu da su izostavili neke od najpopularnijih sajtova jer nije bilo jasnih informacija o 2FA opcijama koje nude.
"Tokom našeg istraživanja otkrili smo da su informacije o 2FA često predstavljene na način koji je nejasan, što otežava korisnicima da prihvate ponude 2FA", rekao je Emanuel Šalit, izvršni direktor Dashlanea. "Zapravo, naši istraživači su bili prinuđeni da izostave veliki broj popularnih web sajtova iz našeg testiranja jednostavno zato što ovi sajtovi ne pružaju nikakve jednostavne ili lako dostupne informacije o svojim ponudama za 2FA. Razumno je zaključiti da mnogi korisnici ne iskorišćavaju u potpunosti sigurnosne opcije koje su im dostupne zbog tog nedostatka transparentnosti."

Izdvojeno
Bivši menadžer za bezbednost optužuje WhatsApp: „Nismo imali ni osnovnu kontrolu nad korisničkim podacima“

Bivši šef bezbednosti WhatsApp-a, Ataula Bejg, podneo je tužbu protiv Mete i niza visokih rukovodilaca u kompaniji, optužujući ih za odmazdu nak... Dalje
Hakovani Gucci, Balenciaga i Alexander McQueen, ukradeni podaci kupaca

Poznata hakerska grupa ShinyHunters navodno je hakovala francuski konglomerat Kering, u čijem su vlasništvu brendovi Gucci, Balenciaga i Alexander M... Dalje
Hakeri manipulišu Google pretragom: malveri sakriveni u lažnim verzijama aplikacija Signal, WhatsApp i Chrome

Istraživači iz FortiGuard Labs-a otkrili su novu kampanju u kojoj sajber kriminalci manipulišu rezultatima pretrage da bi prevarili korisnike da pr... Dalje
Sajber kriminalci imaju novi alat za krađu Microsoft 365 i Google naloga

Istraživači iz Okta Threat Intelligence otkrili su novu platformu za onlajn prevare pod nazivom VoidProxy. U izveštaju objavljenom 11. septembra, i... Dalje
Apple upozorio korisnike na nove napade špijunskog softvera

Apple je upozorio korisnike da su njihovi uređaji meta nove serije napada špijunskog softvera. Apple je ove godine do sada poslao najmanje četiri s... Dalje
Pratite nas
Nagrade