Vivaldi, Brave i DuckDuckGo odbili novu Googleovu tehnologiju praćenja koja navodno štiti privatnost korisnika
Vesti, 15.04.2021, 11:00 AM

Prošlog meseca Google je najavio uvođenje nove funkcije pod nazivom Federated Learning of Cohorts (FLoC) za Chrome pregledač i veb sajtove koji prikazuju oglase. Ova tehnologija treba da zameni tradicionalne kolačiće treće strane koje koriste oglasne mreže i analitičke platforme za praćenje korisnika širom veba.
Međutim, Googleov predlog da zameni ove kolačiće za praćenje FLoC-om nisu svi pozdravili.
FLoC je kritikovala i Fondacija za elektronske granice (Electronic Frontier Foundation, EFF), a proizvođači veb pregledača Vivaldi i Brave otvoreno su ga odbacili zbog diskutabilne Googleove tvrdnje da je u pitanju tehnologija koja čuva privatnost.
Proizvođač veb pregledača Vivaldi ove nedelje je rekao da neće imati podršku za Google FloC. Saopštenje je usledilo ubrzo nakon što je Google predstavio svoje planove da testira tehnologiju sa odabranom grupom korisnika Chromea, koji će automatski biti uključeni u FLoC pilot projekat.
FloC treba da zameni tehnologije praćenja poput kolačića treće strane i localStorage takozvanim „kohortama“.
Za razliku od servera (ili oglasnih mreža) koji prate korisnike kroz veb i beleže njihovu istoriju pregledanja, FLoC tu odgovornost prebacuje na individualni veb pregledač korisnika.
Svaki pojedinačni veb pregledač Google Chrome koji je izabran da bude deo probne verzije FLoC-a bio bi povezan sa određenim „kohortama“ ili grupama koje najpribližnije reprezentuju njihove nedavne aktivnosti pregledanja veba.
Hiljadama pregledača sa identičnom istorijom pregledanja (koji pripadaju istoj „kohorti“) koja se čuva lokalno biće dodeljen zajednički identifikator „kohorte“, koji će se deliti sa veb sajtom na zahtev.
„FLoC ne deli vašu istoriju pregledanja sa Googleom ili bilo kim“, kaže Google. „Ovo se razlikuje od kolačića treće strane koji omogućavaju kompanijama da vas prate pojedinačno na različitim veb sajtovima. FLoC radi na vašem uređaju bez deljenja istorije pregledanja. Važno je da će svi u ekosistemu oglasa, uključujući Googleove vlastite proizvode za oglašavanje, imati isti pristup FloC-u.”.
Drugim rečima, to znači da ako ste zainteresovani za tehnološke veb sajtove (što je zabeleženo u istoriji vašeg veb pregledača) kao i hiljade drugih korisnika, vaš pregledač i pregledači ovih drugih korisnika biće dodati u grupu pregledača koji posećuju tehnološke sajtove. Svi takvi pregledači biće predstavljeni zajedničkim identifikatorom.
Ovo ograničava vidljivost za provajdere oglasa samo na listu pregledača koji bi mogli biti zainteresovani za tehnološke oglase, kao u ovom primeru, a ne kao do sada da oglašivač ima uvid u navike pregledanja svakog pojedinačnog korisnika.
Pored toga, Google navodi da Chrome neće stvarati FLoC grupe za teme koje se smatraju osetljivim, poput veb sajtova koje pretežno imaju medicinski, politički ili verski sadržaj.
Google će takođe dozvoliti veb sajtovima da isključe FLoC. To znači da veb pregledač neće uključivati posete isključenim sajtovima prilikom generisanja podataka o kohorti.
Ali, Vivaldi se ne slaže sa tim, kao ni tvorci veb pregledača Brave.
„Mi u kompaniji Vivaldi zalažemo se za prava na privatnost naših korisnika. Ne odobravamo praćenje i profilisanje ni pod kakvom maskom. Sigurno ne bismo dozvolili da naši proizvodi grade lokalne profile praćenja”, kaže kompanija. „Za nas reč „privatnost” znači stvarnu privatnost. Ne pretvaramo je u suprotno. Čak ni ne primećujemo kako koristite naše proizvode. Naša politika privatnosti je jednostavna i jasna; ne želimo da vas pratimo.”
Kompanija smatra da to što Google naziva FLoC tehnologijom za zaštitu privatnosti zapravo prikriva da je ona invazivna za privatnost.
Takav stav dele i mnogi drugi, uključujući kompanije koje stoje iza veb pregledača Brave, pretraživača DuckDuckGo i EFF.
Brave je FLoC nazvao „korakom u pogrešnom smeru“ i smatra da je FLoC štetan po privatnost korisnika iako Google tvrdi suprotno.
Tvorci pretraživača koji je poznat po zaštiti privatnosti korisnika, DuckDuckGo, takođe su izrazili razočaranje zbog toga što Google testira FLoC iako se korisnici za to nisu prijavili.
Da li je vaš veb pregledač izabran da bude deo probnog FLoC-a možete proveriti prateći uputstva na EFF-ovom sajtu AmIFloced.org.
DuckDuckGo je objavio dodatak za Chrome, Privacy Essentials, koji korisnici mogu da instaliraju kako bi blokirali FLoC u svojim Chrome pregledačima.
Google je najavio da će FLoC biti testiran sa „malim procentom korisnika“ u Australiji, Brazilu, Kanadi, Indiji, Indoneziji, Japanu, Meksiku, Novom Zelandu, Filipinima i SAD.
Foto: Electronic Frontier Foundation

Izdvojeno
Kako veštačka inteligencija pomaže u borbi protiv prevara na internetu
.jpg)
Više od decenije, Google koristi veštačku inteligenciju za zaštitu korisnika od prevara na internetu koji žele da dobiju pristup njihovom novcu i... Dalje
Da li su vaše lozinke među najslabijim lozinkama?

Analiza više od 19 milijardi procurelih lozinki otkrila je i dalje prisutnu, široko rasprostranjenu pojavu ponovne upotrebe slabih lozinki. Lozinke,... Dalje
Prevare sa „tajanstvenim kutijama“ kradu podatke sa platnih kartica i novac sa računa kupaca

Istraživači kompanije Bitdefender upozorili su veoma sofisticirane prevare putem pretplata, za koje sajber kriminalci koriste „neverovatno ube... Dalje
Nalozi trećine korisnika interneta hakovani prošle godine zbog slabe lozinke
.jpg)
Bar jedan onlajn nalog više od trećine (36%) ljudi prošle godine je hakovan zbog slabe ili ukradene lozinke, otkrilo je novo istraživanje FIDO al... Dalje
Google: Softverske ranjivosti nultog dana veoma tražene i sve ih je lakše nabaviti, a evo ko ih i zašto koristi
.jpg)
Sajber kriminalci su koristili najmanje 75 bezbednosnih ranjivosti za koje proizvođači softvera nisu znali - takozvane nulte ranjivosti - otkriva iz... Dalje
Pratite nas
Nagrade