WeChat nadzire naloge stranih korisnika da bi poboljšao cenzuru korisnika aplikacije u Kini

Vesti, 12.05.2020, 10:30 AM

WeChat nadzire naloge stranih korisnika da bi poboljšao cenzuru korisnika aplikacije u Kini

Istraživači Citizen Laba otkrili su da WeChat, popularna aplikacija za razmenu poruka koja je u vlasništvu kineske kompanije Tencent, podvrgava istom nadzoru naloge korisnika aplikacije i izvan Kine, za koji se ranije mislilo da se isključivo primenjuje na naloge registrovane u Kini.

Kanadska istraživačka grupa je rekla da se, kao i kada je reč o svim drugim internet platformama koje posluju u Kini, očekuje da se WeChat pridržava pravila i propisa kineskih vlasti koja se odnose na zabranjeni sadržaj. Međutim, Citizen Lab je rekao da se ova pravila i propisi sada primenjuju i na naloge koji nisu registrovani u Kini.

„WeChat sprovodi cenzuru za korisnike sa nalozima registrovanim sa telefonskim brojevima u Kini. Ta cenzura vrši se bez obaveštavanja korisnika i dinamički se ažurira, često kao odgovor na trenutne događaje”, objasnio je Citizen Lab.

Citizen Lab je rekao da nije video međunarodne naloge na koje se primenjuje cenzura, i da korisnici mogu da šalju i primaju poruke koje korisnici sa nalozima registrovanim u Kini ne mogu da šalju i primaju.

U svom izveštaju [PDF], Citizen Lab navodi da su dokumenti i slike koji razmenjuju korisnici naloga koji nisu registrovani u Kina podvrgnuti nadzoru sadržaja i da se oni koriste za unapređenje algoritma za cenzuru koji WeChat koristi za naloge registrovane u Kini.

WeChat ne daje jasna objašnjenja funkcija nadzora nad sadržajem u sporazumu o privatnosti i pravilima korišćenja usluge, te stoga korisnici ne mogu da utvrde da li je i zašto primenjen nadzor nad sadržajem koji su oni razmenili.

Citizen Lab je prošle godine izveo eksperiment kako bi testirao nadgledanje dokumenata i slika tokom tri dana: 27. novembra, 2. decembra i 6. decembra. Cilj eksperimenta je bio da se utvrdi da li su poslati dokumenti i slike registrovani u Tencentovom algoritmu za cenzuru, jer ako jesu, korisnici sa nalozima registrovanim u Kini ih neće videti. Korišćeni su potpuno novi osetljivi dokumenti i slike koji nikada ranije nisu poslati preko ove platforme.

Testovi su pokazali da ako je dokument prvi put poslat sa naloga koji nije registrovan u Kini, na naloge koji nisu registrovani u Kini, pre nego što ga pošaljete na nalog registrovan u Kini, on se cenzuriše u realnom vremenu kada je poslat na nalog registrovan u Kini. To znači da je sadržaj već identifikovan kao osetljiv dok se razmenjivao među nalozima korisnika izvan Kine. Iako se na korisnike koji se ne nalaze u Kini ne primenjuje cenzura, njihove poruke, dokumenti i slike se nadziru.

Od 60 slika poslatih tokom tri dana, 49 slika je cenzurisano u realnom vremenu, kada su poslate na naloge registrovane u Kini.

„Međutim, ako smo ih prvo poslali sa naloga koji nije registrovan u Kini na druge naloge koji nisu registrovani u Kini, tada je svih 60 od 60 slika cenzurisano u realnom vremenu kada su poslate na nalog registrovan u Kini”, rekli su istraživači.

Portparol Tencenta rekao je da je sav sadržaj koji međunarodni korisnici dele na njihovoj platformi privatan i da se oni, kao globalna kompanija, drže najviših standarda. “Naša politika i procedure su u skladu sa svim zakonima i propisima u svakoj zemlji u kojoj poslujemo”, rekao je on. “Privatnost korisnika i sigurnost podataka su osnovne vrednosti kompanije Tencent. Radujemo se što ćemo i dalje održavati poverenje korisnika i pružati sjajno korisničko iskustvo.”


Prijavite se na našu mailing listu i primajte najnovije vesti (jednom dnevno) putem emaila svakog radnog dana besplatno:

Izdvojeno

Google oglasi za Facebook vode do sajtova prevaranata

Google oglasi za Facebook vode do sajtova prevaranata

Google ima problem sa oglasima u pretrazi, upozorio je programer Džastin Poliačik, a njegove reči potvrdili su i istraživači kompanije Malwarebyt... Dalje

Zloglasna ransomware grupa HelloKitty najavila povratak i novo ime

Zloglasna ransomware grupa HelloKitty najavila povratak i novo ime

Sajber kriminalci iz ransomware grupe ranije poznate kao HelloKitty objavili su da se naziv grupe menja u „HelloGookie“. Oni su objavili n... Dalje

Piramidalna šema prevare na Telegramu

Piramidalna šema prevare na Telegramu

Istraživači kompanije Kasperski upozorili su na prevarante koji koriste sofisticiranu taktiku da ukradu Toncoine (TON) od korisnika Telegrama širom... Dalje

Od početka godine ransomware grupa Akira napala 250 organizacija od kojih je pokušala da naplati 42 miliona dolara

Od početka godine ransomware grupa Akira napala 250 organizacija od kojih je pokušala da naplati 42 miliona dolara

Da posao sa ransomwareom cveta pokazuju i podaci o ransomware grupi Akira koja je za manje od godinu dana rada iznudila milione od na stotine pogođen... Dalje

Microsoft je i dalje brend koji se najviše zloupotrebljava u phishing napadima

Microsoft je i dalje brend koji se najviše zloupotrebljava u phishing napadima

Prema podacima kompanije Check Point, Microsoft je brend koji se najviše zloupotrebljavao, u čak 38% svih phishing napada u prvom kvartalu 2024. Ovo... Dalje