Yahoo na meti kritika zbog narušavanja privatnosti korisnika email servisa

Vesti, 12.07.2011, 12:11 PM

Yahoo na meti kritika zbog narušavanja privatnosti korisnika email servisa

Jedna od vodećih organizacija za zaštitu prava potrošača “Which? Computing” optužila je Yahoo za kršenje prava na privatnost svojih korisnika čiju elektronsku poštu kompanija pregledava tragajući za podacima koje kasnije koristi za prodaju oglasa.

Iz kompanije Yahoo, koja je jedan od najvećih svetskih email provajdera, odgovarajući na ove optužbe kažu da korišćenje njihovog novog servisa podrazumeva tehnologiju skeniranja koja se koristi kako bi se blokirala neželjena elektronska pošta (spam) pa i ponudu reklama koje su relevantne za korisnika. Yahoo traži ključne reči i linkove u pošti koju prima i šalje korisnik kako bi ga ubuduće zaštitio od spama, kao i fotografije prijatelja kako se ne bi dogodilo da se njihovi email-ovi nađu među neželjenom poštom. Tako se formira slika o korisniku i vremenom mu se nude reklame čiji se izbor oslanja na pretpostavljena interesovanja korisnika do kojih se došlo ovakvim pretraživanjem njegove elektronske pošte.

Ali iz Which? Computing kažu da se tu radi o “očiglednom upadu u privatnost” korisnika. “Ljudi imaju pravo da šalju poruke bez Yahoo-ovog njuškanja po njima,” kaže Sara Kidner, urednik magazina “Which? Computing”.

Yahoo nije jedini email servis koji skenira korisnički sadržaj.

Google takođe pregledava tekst poruka korisnika svog Gmail servisa sa navodno istim ciljem - filtriraanje spama i otkrivanje virusa. Međutim, Google takođe tehnologiju skeniranja koristi da bi korisnicima nudio ciljane tekstualne oglase i druge relevantne informacije.

Sa druge strane, iz Microsoft-a koji takođe korisicima pruža uslugu elektronske pošte preko svog Hotmail servisa kažu da je za njih privatnost korisnika glavni prioritet. “Ne samo da Windows Live Hotmail ne čita email-ove korisnika, već mi štitimo vaš inbox od pristupanja bilo kog drugog uz pomoć naprednih sigurnosnih mehanizama.”

Yahoo je u junu ponudio korisnicima novi email servis koji pruža ali im je ostavio mogućnost da koriste stari servis. Iz kompanije kažu da će oni, kao što to čine i svi drugi provajderi besplatnih webmail servisa nastaviti sa pregledom email-ova svojih korisnika kako bi ih zaštitili od spama.


Prijavite se na našu mailing listu i primajte najnovije vesti (jednom dnevno) putem emaila svakog radnog dana besplatno:

Izdvojeno

Microsoft je i dalje brend koji se najviše zloupotrebljava u phishing napadima

Microsoft je i dalje brend koji se najviše zloupotrebljava u phishing napadima

Prema podacima kompanije Check Point, Microsoft je brend koji se najviše zloupotrebljavao, u čak 38% svih phishing napada u prvom kvartalu 2024. Ovo... Dalje

Farmakokriminal na internetu: Facebook, X i Instagram preplavljeni oglasima za kopije poznatih lekova

Farmakokriminal na internetu: Facebook, X i Instagram preplavljeni oglasima za kopije poznatih lekova

Hiljade lažnih onlajn apoteka koje prodaju kopije lekova širom sveta, uključujući i kopije popularnog Ozempica, leka za lečenje dijabetesa tipa ... Dalje

Rusija i Ukrajina na vrhu prvog svetskog indeksa sajber kriminala

Rusija i Ukrajina na vrhu prvog svetskog indeksa sajber kriminala

Časopis PLOS ONE objavio je 10. aprila naučni rad pod nazivom „Mapiranje globalne geografije sajber kriminala sa svetskim indeksom sajber krim... Dalje

Prevare sa lažnim glasovnim porukama u porastu: LastPass objavio detalje o jednom takvom napadu na kompaniju

Prevare sa lažnim glasovnim porukama u porastu: LastPass objavio detalje o jednom takvom napadu na kompaniju

LastPass je objavio da su prevaranti pokušali da prevare jednog od zaposlenih u kompaniji koristeći lažnu glasovnu poruku izvršnog direktora Last... Dalje

Istraživanje otkriva da većina ljudi ima između 3 i 10 onlajn naloga, ali stvaran broj bi mogao biti i mnogo veći

Istraživanje otkriva da većina ljudi ima između 3 i 10 onlajn naloga, ali stvaran broj bi mogao biti i mnogo veći

Hteli to ili ne, onlajn nalozi su sada sastavni deo naših života. Broj naloga na mreži koje neko ima direktno je propcionalan šansi da postane žr... Dalje