Yahoo na meti kritika zbog narušavanja privatnosti korisnika email servisa
Vesti, 12.07.2011, 12:11 PM
Jedna od vodećih organizacija za zaštitu prava potrošača “Which? Computing” optužila je Yahoo za kršenje prava na privatnost svojih korisnika čiju elektronsku poštu kompanija pregledava tragajući za podacima koje kasnije koristi za prodaju oglasa.
Iz kompanije Yahoo, koja je jedan od najvećih svetskih email provajdera, odgovarajući na ove optužbe kažu da korišćenje njihovog novog servisa podrazumeva tehnologiju skeniranja koja se koristi kako bi se blokirala neželjena elektronska pošta (spam) pa i ponudu reklama koje su relevantne za korisnika. Yahoo traži ključne reči i linkove u pošti koju prima i šalje korisnik kako bi ga ubuduće zaštitio od spama, kao i fotografije prijatelja kako se ne bi dogodilo da se njihovi email-ovi nađu među neželjenom poštom. Tako se formira slika o korisniku i vremenom mu se nude reklame čiji se izbor oslanja na pretpostavljena interesovanja korisnika do kojih se došlo ovakvim pretraživanjem njegove elektronske pošte.
Ali iz Which? Computing kažu da se tu radi o “očiglednom upadu u privatnost” korisnika. “Ljudi imaju pravo da šalju poruke bez Yahoo-ovog njuškanja po njima,” kaže Sara Kidner, urednik magazina “Which? Computing”.
Yahoo nije jedini email servis koji skenira korisnički sadržaj.
Google takođe pregledava tekst poruka korisnika svog Gmail servisa sa navodno istim ciljem - filtriraanje spama i otkrivanje virusa. Međutim, Google takođe tehnologiju skeniranja koristi da bi korisnicima nudio ciljane tekstualne oglase i druge relevantne informacije.
Sa druge strane, iz Microsoft-a koji takođe korisicima pruža uslugu elektronske pošte preko svog Hotmail servisa kažu da je za njih privatnost korisnika glavni prioritet. “Ne samo da Windows Live Hotmail ne čita email-ove korisnika, već mi štitimo vaš inbox od pristupanja bilo kog drugog uz pomoć naprednih sigurnosnih mehanizama.”
Yahoo je u junu ponudio korisnicima novi email servis koji pruža ali im je ostavio mogućnost da koriste stari servis. Iz kompanije kažu da će oni, kao što to čine i svi drugi provajderi besplatnih webmail servisa nastaviti sa pregledom email-ova svojih korisnika kako bi ih zaštitili od spama.
Izdvojeno
Nova prevara: hakeri u vašem WhatsApp nalogu
Istraživači kompanije Gen Digital upozoravaju na novu prevaru u kojoj korisnici sami, nesvesno, dele svoje WhatsApp naloge sa hakerima, verujući da... Dalje
Budući AI modeli donose nove sajber rizike, upozorava OpenAI
OpenAI upozorava da bi buduće generacije velikih jezičkih modela mogle značajno da utiču na sajber bezbednost, povećavajući i napadačke i odbra... Dalje
Malver GhostPoster otkriven u 17 Firefox ekstenzija
Istraživači kompanije Koi Security otkrili su novu kampanju pod nazivom GhostPoster, u kojoj su napadači zloupotrebljavali logo fajlove Firefox eks... Dalje
Popularne Chrome i Edge ekstenzije potajno prikupljale razgovore sa ChatGPT-om i drugim AI alatima
Popularne ekstenzije za Chrome i Edge potajno su prikupljale razgovore korisnika sa AI četbotovima, a zatim te podatke prosleđivale trećim stranama... Dalje
Lažni ChatGPT Atlas vodi do ClickFix napada i krađe lozinki na macOS-u
Infostealeri, malveri koji kradu lozinke, kolačiće, dokumenta i druge osetljive podatke, postali su najbrže rastuća sajber pretnja u 2025. godini,... Dalje
Pratite nas
Nagrade






Pratite nas preko RSS-a





