Yahoo na meti kritika zbog narušavanja privatnosti korisnika email servisa
Vesti, 12.07.2011, 12:11 PM
Jedna od vodećih organizacija za zaštitu prava potrošača “Which? Computing” optužila je Yahoo za kršenje prava na privatnost svojih korisnika čiju elektronsku poštu kompanija pregledava tragajući za podacima koje kasnije koristi za prodaju oglasa.
Iz kompanije Yahoo, koja je jedan od najvećih svetskih email provajdera, odgovarajući na ove optužbe kažu da korišćenje njihovog novog servisa podrazumeva tehnologiju skeniranja koja se koristi kako bi se blokirala neželjena elektronska pošta (spam) pa i ponudu reklama koje su relevantne za korisnika. Yahoo traži ključne reči i linkove u pošti koju prima i šalje korisnik kako bi ga ubuduće zaštitio od spama, kao i fotografije prijatelja kako se ne bi dogodilo da se njihovi email-ovi nađu među neželjenom poštom. Tako se formira slika o korisniku i vremenom mu se nude reklame čiji se izbor oslanja na pretpostavljena interesovanja korisnika do kojih se došlo ovakvim pretraživanjem njegove elektronske pošte.
Ali iz Which? Computing kažu da se tu radi o “očiglednom upadu u privatnost” korisnika. “Ljudi imaju pravo da šalju poruke bez Yahoo-ovog njuškanja po njima,” kaže Sara Kidner, urednik magazina “Which? Computing”.
Yahoo nije jedini email servis koji skenira korisnički sadržaj.
Google takođe pregledava tekst poruka korisnika svog Gmail servisa sa navodno istim ciljem - filtriraanje spama i otkrivanje virusa. Međutim, Google takođe tehnologiju skeniranja koristi da bi korisnicima nudio ciljane tekstualne oglase i druge relevantne informacije.
Sa druge strane, iz Microsoft-a koji takođe korisicima pruža uslugu elektronske pošte preko svog Hotmail servisa kažu da je za njih privatnost korisnika glavni prioritet. “Ne samo da Windows Live Hotmail ne čita email-ove korisnika, već mi štitimo vaš inbox od pristupanja bilo kog drugog uz pomoć naprednih sigurnosnih mehanizama.”
Yahoo je u junu ponudio korisnicima novi email servis koji pruža ali im je ostavio mogućnost da koriste stari servis. Iz kompanije kažu da će oni, kao što to čine i svi drugi provajderi besplatnih webmail servisa nastaviti sa pregledom email-ova svojih korisnika kako bi ih zaštitili od spama.
Izdvojeno
Hakeri upali u Booking.com i Airbnb naloge, gosti hotela plaćali iste rezervacije dva puta
Istraživači iz kompanije Sekoia.io otkrili su masovnu fišing kampanju koja koristi kompromitovane hotelske naloge za napade na ljude koji su rezerv... Dalje
Hakeri mogu prepravljati poruke i lažirati identitet u Microsoft Teamsu
Istraživači kompanije Check Point otkrili su ozbiljne bezbednosne propuste u Microsoft Teamsu, koji su omogućavali napadačima da se predstave kao ... Dalje
Google redizajnira reCAPTCHA: pametniji filter za botove
Google je najavio veliku nadogradnju svog besplatnog servisa reCAPTCHA, koji štiti veb sajtove od spama i zloupotrebe. Novi sistem sada inteligentno ... Dalje
Bez zvanične zabrane, Rusija blokira verifikaciju na Telegramu i WhatsAppu
Ruski korisnici sve teže mogu da se registruju na Telegram i WhatsApp, jer su ruski mobilni operateri počeli da blokiraju SMS i kodove za verifikaci... Dalje
WhatsApp uvodi passkey - kraj lozinkama za bekape
WhatsApp je najavio da uvodi novu opciju zaštite razgovora - passkey-šifrovane bekape, koja korisnicima omogućava da šifruju rezervne kopije ćas... Dalje
Pratite nas
Nagrade






Pratite nas preko RSS-a





