Yahoo na meti kritika zbog narušavanja privatnosti korisnika email servisa
Vesti, 12.07.2011, 12:11 PM

Jedna od vodećih organizacija za zaštitu prava potrošača “Which? Computing” optužila je Yahoo za kršenje prava na privatnost svojih korisnika čiju elektronsku poštu kompanija pregledava tragajući za podacima koje kasnije koristi za prodaju oglasa.
Iz kompanije Yahoo, koja je jedan od najvećih svetskih email provajdera, odgovarajući na ove optužbe kažu da korišćenje njihovog novog servisa podrazumeva tehnologiju skeniranja koja se koristi kako bi se blokirala neželjena elektronska pošta (spam) pa i ponudu reklama koje su relevantne za korisnika. Yahoo traži ključne reči i linkove u pošti koju prima i šalje korisnik kako bi ga ubuduće zaštitio od spama, kao i fotografije prijatelja kako se ne bi dogodilo da se njihovi email-ovi nađu među neželjenom poštom. Tako se formira slika o korisniku i vremenom mu se nude reklame čiji se izbor oslanja na pretpostavljena interesovanja korisnika do kojih se došlo ovakvim pretraživanjem njegove elektronske pošte.
Ali iz Which? Computing kažu da se tu radi o “očiglednom upadu u privatnost” korisnika. “Ljudi imaju pravo da šalju poruke bez Yahoo-ovog njuškanja po njima,” kaže Sara Kidner, urednik magazina “Which? Computing”.
Yahoo nije jedini email servis koji skenira korisnički sadržaj.
Google takođe pregledava tekst poruka korisnika svog Gmail servisa sa navodno istim ciljem - filtriraanje spama i otkrivanje virusa. Međutim, Google takođe tehnologiju skeniranja koristi da bi korisnicima nudio ciljane tekstualne oglase i druge relevantne informacije.
Sa druge strane, iz Microsoft-a koji takođe korisicima pruža uslugu elektronske pošte preko svog Hotmail servisa kažu da je za njih privatnost korisnika glavni prioritet. “Ne samo da Windows Live Hotmail ne čita email-ove korisnika, već mi štitimo vaš inbox od pristupanja bilo kog drugog uz pomoć naprednih sigurnosnih mehanizama.”
Yahoo je u junu ponudio korisnicima novi email servis koji pruža ali im je ostavio mogućnost da koriste stari servis. Iz kompanije kažu da će oni, kao što to čine i svi drugi provajderi besplatnih webmail servisa nastaviti sa pregledom email-ova svojih korisnika kako bi ih zaštitili od spama.

Izdvojeno
Kako veštačka inteligencija pomaže u borbi protiv prevara na internetu
.jpg)
Više od decenije, Google koristi veštačku inteligenciju za zaštitu korisnika od prevara na internetu koji žele da dobiju pristup njihovom novcu i... Dalje
Da li su vaše lozinke među najslabijim lozinkama?

Analiza više od 19 milijardi procurelih lozinki otkrila je i dalje prisutnu, široko rasprostranjenu pojavu ponovne upotrebe slabih lozinki. Lozinke,... Dalje
Prevare sa „tajanstvenim kutijama“ kradu podatke sa platnih kartica i novac sa računa kupaca

Istraživači kompanije Bitdefender upozorili su veoma sofisticirane prevare putem pretplata, za koje sajber kriminalci koriste „neverovatno ube... Dalje
Nalozi trećine korisnika interneta hakovani prošle godine zbog slabe lozinke
.jpg)
Bar jedan onlajn nalog više od trećine (36%) ljudi prošle godine je hakovan zbog slabe ili ukradene lozinke, otkrilo je novo istraživanje FIDO al... Dalje
Google: Softverske ranjivosti nultog dana veoma tražene i sve ih je lakše nabaviti, a evo ko ih i zašto koristi
.jpg)
Sajber kriminalci su koristili najmanje 75 bezbednosnih ranjivosti za koje proizvođači softvera nisu znali - takozvane nulte ranjivosti - otkriva iz... Dalje
Pratite nas
Nagrade