Yahoo na meti kritika zbog narušavanja privatnosti korisnika email servisa
Vesti, 12.07.2011, 12:11 PM
Jedna od vodećih organizacija za zaštitu prava potrošača “Which? Computing” optužila je Yahoo za kršenje prava na privatnost svojih korisnika čiju elektronsku poštu kompanija pregledava tragajući za podacima koje kasnije koristi za prodaju oglasa.
Iz kompanije Yahoo, koja je jedan od najvećih svetskih email provajdera, odgovarajući na ove optužbe kažu da korišćenje njihovog novog servisa podrazumeva tehnologiju skeniranja koja se koristi kako bi se blokirala neželjena elektronska pošta (spam) pa i ponudu reklama koje su relevantne za korisnika. Yahoo traži ključne reči i linkove u pošti koju prima i šalje korisnik kako bi ga ubuduće zaštitio od spama, kao i fotografije prijatelja kako se ne bi dogodilo da se njihovi email-ovi nađu među neželjenom poštom. Tako se formira slika o korisniku i vremenom mu se nude reklame čiji se izbor oslanja na pretpostavljena interesovanja korisnika do kojih se došlo ovakvim pretraživanjem njegove elektronske pošte.
Ali iz Which? Computing kažu da se tu radi o “očiglednom upadu u privatnost” korisnika. “Ljudi imaju pravo da šalju poruke bez Yahoo-ovog njuškanja po njima,” kaže Sara Kidner, urednik magazina “Which? Computing”.
Yahoo nije jedini email servis koji skenira korisnički sadržaj.
Google takođe pregledava tekst poruka korisnika svog Gmail servisa sa navodno istim ciljem - filtriraanje spama i otkrivanje virusa. Međutim, Google takođe tehnologiju skeniranja koristi da bi korisnicima nudio ciljane tekstualne oglase i druge relevantne informacije.
Sa druge strane, iz Microsoft-a koji takođe korisicima pruža uslugu elektronske pošte preko svog Hotmail servisa kažu da je za njih privatnost korisnika glavni prioritet. “Ne samo da Windows Live Hotmail ne čita email-ove korisnika, već mi štitimo vaš inbox od pristupanja bilo kog drugog uz pomoć naprednih sigurnosnih mehanizama.”
Yahoo je u junu ponudio korisnicima novi email servis koji pruža ali im je ostavio mogućnost da koriste stari servis. Iz kompanije kažu da će oni, kao što to čine i svi drugi provajderi besplatnih webmail servisa nastaviti sa pregledom email-ova svojih korisnika kako bi ih zaštitili od spama.
Izdvojeno
Novi ClickFix trik: lažno Windows ažuriranje navodi korisnike da instaliraju malver
Istraživač Danijel B. iz britanskog NHS-a, otkrio je kampanju koja je počela pre oko mesec dana na domenu groupewadesecurity[.]com. Kada žrtva otv... Dalje
Matrix Push C2: lažne notifikacije veb pregledača vode do malvera
Istraživači iz BlackFrog-a otkrili su novu komandno-kontrolnu infrastrukturu nazvanu Matrix Push C2, koja koristi legitimnu funkciju web pregledača... Dalje
WhatsApp propust otkrio 3,5 milijardi brojeva korisnika širom sveta
WhatsApp ima još jedan problem sa privatnošću - ovog puta zbog dizajna aplikacije. Kada je tim istraživača sa Univerziteta u Beču testirao funk... Dalje
Google objavio hitnu zakrpu za ranjivost u Chrome-u koja se koristi u napadima
Google je objavio hitnu bezbednosnu zakrpu za Chrome na računarima, nakon što je otkriveno da se jedna od ranjivosti verovatno već aktivno zloupotr... Dalje
Najnovija WhatsApp prevara: video poziv, panika i krađa novca
ESET je objavio upozorenje o WhatsApp prevari u kojoj prevaranti koriste funkciju deljenja ekrana da bi ukrali novac i osetljive podatke korisnika. Ov... Dalje
Pratite nas
Nagrade






Pratite nas preko RSS-a





