YouTube bi mogao imati problem sa EU zbog provere da li korisnici blokiraju oglase

Vesti, 17.11.2023, 11:00 AM

YouTube bi mogao imati problem sa EU zbog provere da li korisnici blokiraju oglase

YouTube pokušava da natera korisnike da pređu na pretplatu tako što onemogućava korišćenje veb sajta onima koji koriste adblockere. Ako ih ne pronađe na sistemu korisnika, YouTube prikazuje oglase pre videa. Međutim, problem je u metodi koju YouTube koristi za prikupljanje informacija o tome šta korisnik ima na svom sistemu.

Zagovornik privatnosti Aleksandar Hanf podneo je žalbu irskoj Komisiji za zaštitu podataka (DPC) u vezi sa kodom koji YouTube koristi da otkrije da li je prisutan adblocker. Kako se ispostavilo, YouTubeov metod otkrivanja adblockera nije nov, a EU ga je već smatrala intruzivnim, kaže Hanf.

„2016. godine pisao sam Evropskoj komisiji radi pojašnjenja u vezi sa upotrebom i otkrivanjem adblockera u veb pretraživačima prema članu 5(3) 2002/58/EC i Komisija EU je potvrdila (pismeno) da je otkrivanje adblockera nezakonito skladištenje informacija (skripta koja se koristi za otkrivanje) i pristup informacijama (otkrivanje adblockera) koje su već uskladištene u opremi krajnjeg korisnika“, rekao je Hanf u žalbi.

„Komisija je potvrdila da bi upotreba takve tehnologije zahtevala prethodnu informisanu saglasnost krajnjeg korisnika jer se ne smatra striktno neophodnom za pružanje tražene usluge.“

„Poslednjih nedelja, YouTube je počeo da primenjuje tehnologije za otkrivanje adblockera nezakonito (bez saglasnosti) i koristi takve tehnologije da blokira pristup svojoj platformi“, rekao je Hanf. „Ovo je nezakonito. Pozivam DPC da preduzme mere protiv YouTubea (kao nadležnog nadzornog organa) zbog ovog kršenja zakona i zahtevam od YouTubea da prestane da nezakonito primenjuje alatke za otkrivanje adblockera.”

EU tek treba da iznese zvanično mišljenje o ovom pitanju a Google do sada nije odgovorio na optužbe.

Ali Hanf se tu ne zaustavlja. On takođe želi da podnese krivičnu prijavu Pearse Street Gardu (irska nacionalna policija i služba bezbednosti) jer veruje da je prikupljanje informacija sa računara ljudi bez njihovog pristanka, čak i ako je to samo da bi se proverilo da li je blokiran oglas, nezakonito i slično špijunskom softveru.


Prijavite se na našu mailing listu i primajte najnovije vesti (jednom dnevno) putem emaila svakog radnog dana besplatno:

Izdvojeno

Da li su vaše lozinke među najslabijim lozinkama?

Da li su vaše lozinke među najslabijim lozinkama?

Analiza više od 19 milijardi procurelih lozinki otkrila je i dalje prisutnu, široko rasprostranjenu pojavu ponovne upotrebe slabih lozinki. Lozinke,... Dalje

Prevare sa „tajanstvenim kutijama“ kradu podatke sa platnih kartica i novac sa računa kupaca

Prevare sa „tajanstvenim kutijama“ kradu podatke sa platnih kartica i novac sa računa kupaca

Istraživači kompanije Bitdefender upozorili su veoma sofisticirane prevare putem pretplata, za koje sajber kriminalci koriste „neverovatno ube... Dalje

Nalozi trećine korisnika interneta hakovani prošle godine zbog slabe lozinke

Nalozi trećine korisnika interneta hakovani prošle godine zbog slabe lozinke

Bar jedan onlajn nalog više od trećine (36%) ljudi prošle godine je hakovan zbog slabe ili ukradene lozinke, otkrilo je novo istraživanje FIDO al... Dalje

Google: Softverske ranjivosti nultog dana veoma tražene i sve ih je lakše nabaviti, a evo ko ih i zašto koristi

Google: Softverske ranjivosti nultog dana veoma tražene i sve ih je lakše nabaviti, a evo ko ih i zašto koristi

Sajber kriminalci su koristili najmanje 75 bezbednosnih ranjivosti za koje proizvođači softvera nisu znali - takozvane nulte ranjivosti - otkriva iz... Dalje

Microsoft glavna meta fišing napada, Mastercard se vratio na listu najčešće zloupotrebljavanih brendova

Microsoft glavna meta fišing napada, Mastercard se vratio na listu najčešće zloupotrebljavanih brendova

Microsoft je i dalje brend koji se najviše zloupotrebljava u fišing napadima. Ime tehnološkog giganta pojavljuje se u više od trećine (36%) svih ... Dalje