YouTube upozorio kreatore sadržaja na novu prevaru i otimanje kanala

Vesti, 05.03.2025, 10:30 AM

YouTube upozorio kreatore sadržaja na novu prevaru i otimanje kanala

YouTube je upozorio kreatore sadržaja na platformi na novu phishing prevaru sa video snimkom izvršnog direktora YouTubea Nila Mohana generisanog veštačkom inteligencijom. Lažni video se privatno deli sa korisnicima. Na snimku Mohan govori da YouTube menja svoju politiku monetizacije, međutim, istina je da je ovde reč o pokušaju krađe podataka za prijavu na nalog.

„YouTube i njegovi zaposleni nikada neće pokušati da vas kontaktiraju ili podele informacije putem privatnog videa“, navodi se u saopštenju YouTubea.

Poslednjih nedelja, po Redditu su se pojavili izveštaji o prevarama sličnim ovoj na koju upozorava YouTube. Jedan korisnik je rekao da je primio imejl u kome se kaže da je nalog pod nazivom „Notification for YouTube Creators“ podelio privatni video, sa uputstvom za preuzimanje zlonamernog fajla. Drugi korisnik je rekao da su dobili privatni video sa „Channel for Creators“, koji traži da se saglase sa novom politikom monetizacije na lažnom sajtu DocuSign. U oba ova slučaja, imejl je stigao sa [email protected].

„Mnogi prevaranti (fišeri) aktivno ciljaju kreatore pokušavajući da pronađu načine da se lažno predstavljaju na YouTubeu iskorišćavanjem funkcije platforme za povezivanje sa zlonamernim sadržajem“, dodaje YouTube.

Ova vrsta prevare nije potpuno nova, jer kako je jedan korisnik Reddita primetio, lažni video Mohana cirkuliše na platformi od 2023.

Ako primite neki takav lažni video snimak, možete ga prijaviti na sajtu YouTube.


Prijavite se na našu mailing listu i primajte najnovije vesti (jednom dnevno) putem emaila svakog radnog dana besplatno:

Izdvojeno

Da li su vaše lozinke među najslabijim lozinkama?

Da li su vaše lozinke među najslabijim lozinkama?

Analiza više od 19 milijardi procurelih lozinki otkrila je i dalje prisutnu, široko rasprostranjenu pojavu ponovne upotrebe slabih lozinki. Lozinke,... Dalje

Prevare sa „tajanstvenim kutijama“ kradu podatke sa platnih kartica i novac sa računa kupaca

Prevare sa „tajanstvenim kutijama“ kradu podatke sa platnih kartica i novac sa računa kupaca

Istraživači kompanije Bitdefender upozorili su veoma sofisticirane prevare putem pretplata, za koje sajber kriminalci koriste „neverovatno ube... Dalje

Nalozi trećine korisnika interneta hakovani prošle godine zbog slabe lozinke

Nalozi trećine korisnika interneta hakovani prošle godine zbog slabe lozinke

Bar jedan onlajn nalog više od trećine (36%) ljudi prošle godine je hakovan zbog slabe ili ukradene lozinke, otkrilo je novo istraživanje FIDO al... Dalje

Google: Softverske ranjivosti nultog dana veoma tražene i sve ih je lakše nabaviti, a evo ko ih i zašto koristi

Google: Softverske ranjivosti nultog dana veoma tražene i sve ih je lakše nabaviti, a evo ko ih i zašto koristi

Sajber kriminalci su koristili najmanje 75 bezbednosnih ranjivosti za koje proizvođači softvera nisu znali - takozvane nulte ranjivosti - otkriva iz... Dalje

Microsoft glavna meta fišing napada, Mastercard se vratio na listu najčešće zloupotrebljavanih brendova

Microsoft glavna meta fišing napada, Mastercard se vratio na listu najčešće zloupotrebljavanih brendova

Microsoft je i dalje brend koji se najviše zloupotrebljava u fišing napadima. Ime tehnološkog giganta pojavljuje se u više od trećine (36%) svih ... Dalje