Zarada sajber kriminalaca na tržištima mračnog veba opala za 50%

Vesti, 13.02.2023, 09:00 AM

Zarada sajber kriminalaca na tržištima mračnog veba opala za 50%

Tržišta sajber podzemlja zabeležila su dvocifren pad profita u 2022. godini, zahvaljujući zatvaranju popularnog sajta Hydra Market u aprilu prošle godine, otkrila je analiza kompanije Chainalysis.

Chainalysis je saopštio da su prihodi mračnog veba pali sa 3,1 milijarde dolara u 2021. na samo 1,5 milijardi dolara prošle godine, dok je prosečan dnevni prihod za sva tržišta pao sa 4,2 miliona dolara neposredno pre zatvaranja Hydre na samo 447.000 dolara odmah nakon toga.

Iako se ukupni prihodi tržišta na kojima se prodaju narkotici, hakerski alati i oružje, nisu u potpunosti oporavili, polako se vraćaju na raniji nivo zahvaljujući uspehu Mega Darknet Marketa, Blacksprut Marketa i OMG!OMG! Marketa koji se dogodio nakon zatvaranja Hydre.

Kriminalci su u sve većem broju prelazili na ove sajtove na kojima se prevashodno prodaju narkotici nakon što su oni takođe počeli da nude usluge pranja novca, kao što je to radila Hydra, navodi Chainalysis. Neki, poput OMG-a, takođe nude programe za hakovanje i ukradene podatke o kreditnim karticama.

Chainalysis primećuje neke sličnosti koje OMG ima sa Hydrom što može da znači da su njegovi administratori uključeni u projekat. To uključuje iste opcije razmene „dead drop“ za prodavce i kupce, kao i deljene adrese depozita kriptovaluta.

„Centralni novčanici OMG-a šalju velike količine kriptovalute na istu grupu depozitnih adresa na visokorizičnoj berzi sa velikim prisustvom u Rusiji“, navodi se u izveštaju.

Prodavnice pojedinačnih dobavljača takođe su se pojavile kao alternativa velikim tržištima, omogućavajući prodavcima da uštede na naknadama koje bi inače išle administratorima tržišta kao što je Hydra.

Prodavnice čiji se kupci bave prevarama takođe zabeležile kontinuirani pad tokom 2022. One su „jedinstveni segment darknet tržišta koji prodaju kompromitovane podatke kao što su ukradeni podaci o kreditnim karticama i drugi oblici ličnih identifikacionih podataka koji se mogu koristiti za prevare“, objasnio je Chainalysis.

„Ovaj pad je delimično izazvan zatvaranjem istaknutih prodavnica kao što je Bypass Shop, koji je zatvoren u martu”, navodi se u izveštaju u kome se dodaje i da je prihod Brian Dumpsa, najveće takve prodavnice, u ovoj godini takođe pao skoro na nulu u oktobru, iako je nejasno zašto.

Naslovna fotografija: Sora Shimazaki, Pexels


Prijavite se na našu mailing listu i primajte najnovije vesti (jednom dnevno) putem emaila svakog radnog dana besplatno:

Izdvojeno

Da li su vaše lozinke među najslabijim lozinkama?

Da li su vaše lozinke među najslabijim lozinkama?

Analiza više od 19 milijardi procurelih lozinki otkrila je i dalje prisutnu, široko rasprostranjenu pojavu ponovne upotrebe slabih lozinki. Lozinke,... Dalje

Prevare sa „tajanstvenim kutijama“ kradu podatke sa platnih kartica i novac sa računa kupaca

Prevare sa „tajanstvenim kutijama“ kradu podatke sa platnih kartica i novac sa računa kupaca

Istraživači kompanije Bitdefender upozorili su veoma sofisticirane prevare putem pretplata, za koje sajber kriminalci koriste „neverovatno ube... Dalje

Nalozi trećine korisnika interneta hakovani prošle godine zbog slabe lozinke

Nalozi trećine korisnika interneta hakovani prošle godine zbog slabe lozinke

Bar jedan onlajn nalog više od trećine (36%) ljudi prošle godine je hakovan zbog slabe ili ukradene lozinke, otkrilo je novo istraživanje FIDO al... Dalje

Google: Softverske ranjivosti nultog dana veoma tražene i sve ih je lakše nabaviti, a evo ko ih i zašto koristi

Google: Softverske ranjivosti nultog dana veoma tražene i sve ih je lakše nabaviti, a evo ko ih i zašto koristi

Sajber kriminalci su koristili najmanje 75 bezbednosnih ranjivosti za koje proizvođači softvera nisu znali - takozvane nulte ranjivosti - otkriva iz... Dalje

Microsoft glavna meta fišing napada, Mastercard se vratio na listu najčešće zloupotrebljavanih brendova

Microsoft glavna meta fišing napada, Mastercard se vratio na listu najčešće zloupotrebljavanih brendova

Microsoft je i dalje brend koji se najviše zloupotrebljava u fišing napadima. Ime tehnološkog giganta pojavljuje se u više od trećine (36%) svih ... Dalje