Zašto hakeri koriste Dropbox za krađu lozinki

Vesti, 03.10.2023, 13:30 PM

Zašto hakeri koriste Dropbox za krađu lozinki

Istraživači Check Pointa primetili su fišing napade hakera koji koriste Dropbox za kreiranje lažnih stranica za prijavu koje vode do stranica na kojima se prikupljaju lozinke žrtava.

Ovi napadi su još jedan primer kako hakeri koriste legitimne servise kao što je Dropbox za BEC (Business Email Compromise) 3.0 napade. BEC 3.0 napadi su napadi u kojima se koriste legitimni sajtovi kao što je Dropbox za „pecanje“. Legitimnost ovih sajtova značajno otežava otkrivanje i zaustavljanje ovakvih napada. Osim Droboxa, za BEC 3.0 napade hakeri koriste i sajtove kao što su Google, QuickBooks, PayPal i druge.

Ovaj napad počinje imejlom koji dolazi direktno od Dropboxa. Ovo je standardni imejl koji stiže od Dropboxa, sa obaveštenjem za korisnika da postoji dokument za pregled.

Korisnik se usmerava na legitimnu Dropbox stranicu.

Iako stranica liči na OneDrive, URL se nalazi na Dropboxu.

Kada klikne na „Preuzmi dokument“, korisnik se usmerava na stranicu za prikupljanje akreditiva koja se hostuje van Dropboxa.

BEC napadi su prošli prilično brzu evoluciju. Pre samo nekoliko godina prevaranti su za takve napade koristili „poklon kartice“. To su bili mejlovi koji su navodno dolazili od generalnog direktora ili izvršnog direktora komapnije, u kojima se od zaposlenog zahtevalo da kupi „poklon kartice“. Hakeri su tada koristili poklon kartice za ličnu svrhe. Ovi imejlovi obično dolaze sa lažne Gmail adrese.

Sledeće što su napadači koristili su kompromitovani nalozi, bilo da je reč o kompromitovanom internom nalogu na primer, nekoga u finansijama, ili čak kompromitovanom nalogu partnera. Ovi napadi su još složeniji jer dolaze sa legitimne adrese.

Ali BEC 3.0 napadi, koje sada vidimo, su poprilično savršeni sa aspekta napadača. Skeniranje URL-a ih ne otkriva, jer napadači koriste Dropbox ili drugi legitimni sajt

S obzirom da je ove napade neverovatno teško zaustaviti i identifikovati, edukacija je od ključne važnosti. Korisnici treba da se zapitaju - da li poznajem ovu osobu koja mi šalje dokument? Čak i ako kliknete na dokument, sledeća stvar koju treba pitati je: da li OneDrive stranica na Dropbox dokumentu ima smisla? I prelazak miša preko URL-a na samoj stranici Dropboxa može biti od pomoći.

Ali baš zbog toga što je to previše zahteva za prosečnog korisnika, ovi napadi se povećavaju po učestalosti i intenzitetu.

Check Point je obavestio Dropbox o ovim napadima.



Foto: Brett Jordan / Unsplash


Prijavite se na našu mailing listu i primajte najnovije vesti (jednom dnevno) putem emaila svakog radnog dana besplatno:

Izdvojeno

Da li su vaše lozinke među najslabijim lozinkama?

Da li su vaše lozinke među najslabijim lozinkama?

Analiza više od 19 milijardi procurelih lozinki otkrila je i dalje prisutnu, široko rasprostranjenu pojavu ponovne upotrebe slabih lozinki. Lozinke,... Dalje

Prevare sa „tajanstvenim kutijama“ kradu podatke sa platnih kartica i novac sa računa kupaca

Prevare sa „tajanstvenim kutijama“ kradu podatke sa platnih kartica i novac sa računa kupaca

Istraživači kompanije Bitdefender upozorili su veoma sofisticirane prevare putem pretplata, za koje sajber kriminalci koriste „neverovatno ube... Dalje

Nalozi trećine korisnika interneta hakovani prošle godine zbog slabe lozinke

Nalozi trećine korisnika interneta hakovani prošle godine zbog slabe lozinke

Bar jedan onlajn nalog više od trećine (36%) ljudi prošle godine je hakovan zbog slabe ili ukradene lozinke, otkrilo je novo istraživanje FIDO al... Dalje

Google: Softverske ranjivosti nultog dana veoma tražene i sve ih je lakše nabaviti, a evo ko ih i zašto koristi

Google: Softverske ranjivosti nultog dana veoma tražene i sve ih je lakše nabaviti, a evo ko ih i zašto koristi

Sajber kriminalci su koristili najmanje 75 bezbednosnih ranjivosti za koje proizvođači softvera nisu znali - takozvane nulte ranjivosti - otkriva iz... Dalje

Microsoft glavna meta fišing napada, Mastercard se vratio na listu najčešće zloupotrebljavanih brendova

Microsoft glavna meta fišing napada, Mastercard se vratio na listu najčešće zloupotrebljavanih brendova

Microsoft je i dalje brend koji se najviše zloupotrebljava u fišing napadima. Ime tehnološkog giganta pojavljuje se u više od trećine (36%) svih ... Dalje