Zašto sajber-kriminalci najviše ''vole'' Facebook
Vesti, 21.10.2020, 09:00 AM
Amazon, Apple, Netflix, Facebook i WhatsApp su brendovi koje sajber-kriminalci najčešće biraju kada je reč napadima krađe identiteta i prevarama.
Facebook je ove godine bio najveći favorit sajber-kriminala za fišing napade. Nedavno je objavljeno da je u periodu od aprila do septembra ovde godine bilo 4,5 miliona pokušaja fišinga na Facebookovoj platformi.
Posle Facebooka, aplikacija WhatsApp je druga koju napadači najčešće zloupotrebljavaju za prevare ove vrste (3,7 miliona pokušaja fišinga), zatim Amazon (3,3 miliona pokušaja), Apple (3,1 milion pokušaja) i Netflix (2,7 miliona pokušaja).
Prema analizi koju je u utorak objavio Kaspersky, Googleovi servisi, YouTube, Gmail i Google Drive, zauzeli su šestu poziciju, sa ukupno 1,5 miliona pokušaja fišinga.
Treba napomenuti da mnogim od ovih veb servisa zaposleni u malim i srednjim preduzećima često pristupaju tokom rada, što potencijalno otvara rizike za osetljive korporativne podatke, upozorili su istraživači.
Facebookova neverovatna baza korisnika, više od 2,7 milijardi aktivnih korisnika mesečno, čini ovu platformu atraktivnom za sajber-kriminalce. To što Facebook ima pristup mnoštvu privatnih podataka korisnika, poput privatnih poruka, još jedan je razlog zašto napadači "vole" Facebook.
Ove nedelje objavljen je izveštaj koji je otkrio fišing napade na društvenu mrežu, odnosno na najmanje 450000 njenih korisnika koji su preko Messengera dobili link koji je izgledao kao link za YouTube video. Međutim, kada bi žrtve kliknule na link, bile bi preusmerene na više veb sajtova i na kraju bi završile na Facebook fišing stranici na kojoj su napadači prikupljali poverljive podatke žrtava.
Facebook je jedan od najčešće korišćenih veb servisa kada je reč o zaposlenima. Kaspersky je otkrio da su YouTube i Facebook dva glavna servisa kojima zaposleni u malim i srednjim preduzećima pristupaju sa uređaja firmi u kojima rade (Google Drive, Gmail i WhatsApp su odmah iza njih), što objašnjava “trend da su popularne aplikacije postale vredna platforma za prevarante“.
Sa druge strane, Facebook je takođe aplikacija koja je najčešće blokirana u kompanijama. Ostale najčešće blokirane aplikacije su Twitter, Pinterest, Instagram i LinkedIn.
Ipak, mesindžeri, servisi za deljenje fajlova ili email servisi obično se ne blokiraju, „verovatno zato što se često koriste za rad, kao i za lične potrebe“. Ove usluge, uključujući i Googleove usluge Gmail i Google Drive, često se i dalje koriste u ciljanim napadima sajber-kriminalaca.
Istraživači su rekli da bi kompanije trebalo da pripaze na nove popularne brendove, poput video aplikacije TikTok, sa velikim korisničkim bazama, na koje će prevaranti neizbežno hrliti zbog fišing napada i drugih prevara.
Izdvojeno
Malver GhostPoster otkriven u 17 Firefox ekstenzija
Istraživači kompanije Koi Security otkrili su novu kampanju pod nazivom GhostPoster, u kojoj su napadači zloupotrebljavali logo fajlove Firefox eks... Dalje
Popularne Chrome i Edge ekstenzije potajno prikupljale razgovore sa ChatGPT-om i drugim AI alatima
Popularne ekstenzije za Chrome i Edge potajno su prikupljale razgovore korisnika sa AI četbotovima, a zatim te podatke prosleđivale trećim stranama... Dalje
Lažni ChatGPT Atlas vodi do ClickFix napada i krađe lozinki na macOS-u
Infostealeri, malveri koji kradu lozinke, kolačiće, dokumenta i druge osetljive podatke, postali su najbrže rastuća sajber pretnja u 2025. godini,... Dalje
Lažni Microsoft Teams i Google Meet šire Oyster backdoor
Sajber kriminalci zloupotrebljavaju popularne alate poput Microsoft Teams-a i Google Meet-a kako bi korisnike naveli da preuzmu malver. Prema izvešta... Dalje
Malver u torentu novog filma Leonarda Dikaprija
Istraživači kompanije Bitdefender otkrili su da torent fajl za novi film Leonarda Dikaprija „Jedna bitka za drugom“ (One Battle After An... Dalje
Pratite nas
Nagrade






Pratite nas preko RSS-a





